Ana Likar: Slika 1.1 (na videz kot dnevna svetloba)

Razstava
24. 10.–18. 11. 2022
Center urbane kulture Kino Šiška, Trg prekomorskih brigad 3, Ljubljana
Odprtje: 24. 10. 2022 ob 19.00


Ana Likar, Ptica v letu, 2022, video (zajem zaslona)

Na razstavi Slika 1.1 (na videz kot dnevna svetloba) umetnica Ana Likar nadaljuje z razmišljanjem o različnih oblikah spanja oziroma nespanja pri pticah selivkah in njihovih prilagoditvah na neugodne razmere, kar je postavila v ospredje že v svojem projektu Slika 1.1 (druge oblike nemira) letos v +MSUM. Nekatere ptice namreč med dolgimi leti spijo z enim očesom, druge v kratkih presledkih, njihova telesa pa se prilagodijo celo tako, da daljšega spanca sploh ne potrebujejo.

Ideja uspešne odprave spanja pri ljudeh je za kapitalizem izredno privlačna, saj bi pomenila zmago nad naravo in ukinitev še zadnjega delčka dneva, ko posameznica_k niti ne producira niti ne troši. Ukinila bi del življenja, ki ga zaznamujejo ranljivost, nemoč in nenamernost. Obenem pa bi takšna prilagoditev predstavljala navidezno rešitev prav taisti_emu posameznici_ku v časovni/denarni/eksistencialni stiski sodobnega kapitalizma.

Umetnica beleži raziskovalne metode, analize in znanstvene ugotovitve o prilagoditvah ptic, na razstavi pa jih združuje skozi ponovitve, prosojnosti in plastenja, ki so pogost pristop v njeni umetniški praksi. Po eni strani poskuša v svojem delu pokazati na pogoje dela in bivanja, ki upravičeno vzbujajo nemir, po drugi pa v tej isti, na videz brezizhodni situaciji, išče elemente trdoživosti, upora in vztrajnosti.


FOTOGALERIJA

Odprtje razstave, foto: Aleš Rosa/arhiv Kino Šiška


Ana Likar (1996) je končala študij likovne umetnosti na dunajski Univerzi za uporabne umetnosti, študirala pa je tudi na ljubljanski Filozofski fakulteti in Akademiji likovne umetnosti v Atenah. Ustvarja intermedijsko, pri čemer izhaja iz vprašanj o pogojih produkcije pripovedi in podob, s čimer skuša obravnavati tisto, kar ostaja skrito. Teme, kot so spodjedene ideje napredka, ruševine sodobnosti in ideološke zanke v poljudnoznanstvenih diskurzih, se v njenih delih pogosto oblikujejo skozi ponavljanje, plastenje in (ne)prozornost. Razstavljala je na več skupinskih in samostojnih razstavah na Dunaju (mumok, New Jörg, Mauve, Fluc), v Ljubljani (Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Prirodoslovni muzej Slovenije, Galerija P74, Galerija 7:069, Galerija Miklova hiša, DobraVaga), pa tudi v Beogradu, Moskvi in Gyumriju (Armenija).


Kuratorki: Lara Plavčak, Urška Aplinc
Organizacija: SCCA-Ljubljana, Kino Šiška
Podpora: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo