Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

 

Ljubljana, 18. 10. 2005

Studio 6 & Brez žebljev in podstavkov predstavlja:

Sreda, 26. 10. 2005, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

ZANKA - Čista zgodovina nekega videa (1982-2000)
Predavanje Nevena Korde

Podoba zgodovine, ki jo zgodovina pozablja
ZANKA je spletna stran, posvečena soočenju videa in interneta. Temelji na video praksi avtorskega para Alajbegović-Korda (znana tudi pod imenom Zank). ZANKA ima štiri module: Subkultura/Alternativna praksa, Borghesia, Kratki filmi, Dokumentarci/Televizija. Postavljena je v okviru projekta Internet Portfolio Zavoda SCCA-Ljubljana, ki na svetovnem spletu predstavlja izbrane umetnice, umetnike in skupine, delujoče v slovenskem prostoru
(http://www.internet-portfolio.org/zanka).

 

 


Podoba zgodovine, ki jo zgodovina pozablja

ZANKA je spletna stran, posvečena soočenju videa in interneta. Temelji na video praksi avtorskega para Alajbegović-Korda (znana tudi pod imenom Zank). ZANKA ima štiri module: Subkultura/Alternativna praksa, Borghesia, Kratki filmi, Dokumentarci/Televizija. Postavljena je v okviru projekta Internet Portfolio Zavoda SCCA-Ljubljana, ki na svetovnem spletu predstavlja izbrane umetnice, umetnike in skupine, delujoče v slovenskem prostoru (http://www.internet-portfolio.org/zanka).

Zajeto video gradivo je realizirano v pogojih razpona od preprostih VHS-VHS nasnemavanj do produkcij v več slovenskih v posameznih obdobjih naprednih produkcijskih hišah (Brut film, Studio MI, Kanal A, TVS, VPK). Kot tako je s svojo parcialnostjo tudi konkreten oris obstoja in živosti slovenske medijske krajine.

Metodološko je ZANKA zavezana potvarjanju zgodovine oz. ustvarjanju javnosti široko dostopnega arhiva. Govorimo o več kot 600 minutah finalnih video projektov, ter sočasnimi medijskimi odzivi nanje in na večje število multimedijskih performansov in drugih multimedijskih dogodkov, kar vse skupaj tvori podatkovno bazo, okostje internetne strani ZANKA.

Najpogosteje je video jezik utemeljen izven sebe, v drugih praksah, tukaj pa spremljamo prakso, ki ji samo video sam omogoča utemeljitev. Samostojna video pot v okolju, ki se je nenadoma in rapidno spreminjalo in s sredstvi, ki so nepovratno spreminjala svet pred našimi očmi. Je tudi zelo konkretno gradivo, ki govori o hitro se spreminjajoči opremi in tehnologiji sami in perzistiranju želje preko/čez te spremembe nosilcev in postopkov.

Spletno mesto ZANKA je tudi želja videa, da se predstavi kot samovšečna predstavitev videa samega. Ne kot nekaj, kar je bilo, temveč kot nekaj, kar je tukaj. Je tudi potreba po obnavljanju zaradi ohranjanja. Je soočenje videa z vedno novimi nosilci informacij, ki narekujejo nove oblike komuniciranja. Nosilci, kot so cd/dvd in internet, s pomočjo računalnika prinesejo prej nedostopne materiale na vsako delovno mizo.

Lahko rečemo, da je restavracija ponavadi tehnološki pojem, rekonstrukcija pa politični. Izrazito subjektiven pristop obeh avtorjev do (večinoma) lastnih izdelkov ter specifična strategija vzpostavitve videa Nevena Korde sta to mejo zabrisala.


O PREDAVANJU

Postaviti medij med sebe in svet. Postaviti sebe med sanje in resničnost.

Korda je ZANKO oz. delo na njej v zadnjih nekaj letih že večkrat predstavljal javnosti. V ta sklop lahko sodi že izdelava in predstavitve CD-roma BODOČNIKI. Sledila je sestavljena akcija v Kiberpipi 'Leli z ljubeznijo', inštalacija v galeriji Alkatraz 'Konstruktivna režija' in letošnji 'Dnevnik vizionarja' v Projektni sobi SCCA.

"Videz skriva realno nekega užitka, ki je v tem, da nima podobe." (Aljoša Kolenc)

Namesto o mimikriji, travestiji, dozdevku, videzu bo več govora o njihove proizvajanju, se pravi o Loopu, Feedbacku, Plastenju.

Korda pravi: "Video ni predvsem to ali predvsem ono, ni zapis na magnetni trak, ni ena od tehnik za fotografijo, ni računalniška animacija, strojno generirana slika... Video je pač in to in vse drugo: video je tehnika zlivanja različnih tehnik. Video ne izhaja iz pisanih misli, temveč vpliva na njih. Kot postopek zlitja, spajanja več materialno (in sploh) različnih elementov je po malem prisoten in vpliva na vse umetnosti. Video kot nematerialna, neobstoječa vez, kot nekaj česar nekoč ni bilo, prepoznamo pa ga v vsemu, kar je bilo."

Vdor FV-ja na polje kulture v njenih zabavnih, ekonomskih, umetniških aspektih je bil neobičajen, nenavaden, izvenserijski. Aktivnosti FV-ja so sekala ta običajna polja na nenavaden način in s sinergijo različnih aktivnosti. Prav ta sinergičnost v metodi in presekanost tradicionalnih polj pa je pozneje, po neki vrsti normalizacije in vrnitvi stvari v družbah na 'svoje mesto', otežkočila razumevanje in prepoznavanje tretjosti te produkcije. Enako velja za del te produkcije, FV Video, in tudi za specifični način delati video, ki ga je Neven Korda nadaljeval v devetdesetih z Zemiro Alajbegović.

"Prav video film 'Nestrpnost' je vpeljal, mestoma zelo nestrpno in za današnje razmere neverjetno živo debato o razlikah med filmom in videom. /.../ Poznejša 'Avtobus' in 'Zbiralci peska' pokažeta, da je dokumentarnost samo ena izmed oblik fikcije." (Igor Španjol)
Korda pravi: "Vedno znova se srečujem z izkušnjo, ko se zdi, kot da je video izparel v nekih opredeljenih formah, kot so film, dokumentarec, televizijske podforme, instalacije, vizualije... Istočasno je omejen na tehnično (slučajni, priročni, poceni medij prenašanja podob) in obenem se v njegov jezik (to je njegovo bistvo) podtikajo strukture nekih drugih, znotraj sebe strogo determiniranih form."
Video je postopek, v katerem se iz pretežno že oblikovanih, samih sebi zadostnih struktur, končnih oblik in pomenov z razbijanjem, metamoforzo, razstavljanjem ustvari nova celota.
" Čas se krči in razteza. Liki in predmeti skozi pripoved spreminjajo svojo funkcijo in pomen, same podobe so razstavljene na osnovne elemente: na svetlobo, na barve, črte, točke, ki jih potem Neven Korda skozi postopek pripovedovanja oblikuje v različne konfiguracije. /.../ Njegova dela so izrazito nerealistična, lahko bi celo rekli, da gre za proti-realistično umetnost, kar je video od samih začetkov pravzaprav tudi bil." (Melita Zajc)

Spletno mesto ZANKA
Avtor: Neven Korda
Oblikovanje: Lijana Veličković
Prevod: Sunčan Stone, Barbara Borčić
Produkcija: Zavod Zank
Koproducenti: Zavod SCCA-Ljubljana, Zavod K6/4
Pomoč pri realizaciji: Kino Dvor
Projekt sta podprla MOL in MzK RS.

O AVTORJU/PREDAVATELJU

Neven Korda je avtor z raznoliko video izkušnjo, zadnjih nekaj let se pri ustvarjanju svojih umetnih situacij posveča po eni strani formam, ki rabijo živo interakcijo videa in računalniško posredovanje, po drugi strani pa iskanju tem oz. struktur za nosilce pomena. Nekaj, kar je video, nekaj, kar ni podvrženo niti zaprtim formam (film, dokumentarec, video art...) niti tehnologijam (celuloid, video trak, računalnik, VR, internet...). Na sledi nečemu, kar pritrjuje, da je vendar šele izpovedana resnica sklepni del realnosti in da, v tem povednem, umetnost ni brez odgovornosti.

VEČ INFORMACIJ
http://www.internet-portfolio.org/zanka


 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si