PROJEKTI | Razstava Besede prostora, prostor besed 
		     
		  		
 
Besede prostora, prostor besed  
  8.-15. 9. 2011 
Razstava v Projektni sobi SCCA, Metelkova 6:  
  Četrtek, 8. 9., ob 22. uri kot  zaključek sprehoda po projektih 
  Petek, 9. 9., od 10. do 20. ure 
  Ponedeljek-četrtek, 12.-15. 9.,  od 10. do 18. ure 
  Četrtek, 15. 9., ob 19. uri: predavanje  Dejana Habichta in zaprtje razstave  
  
  
Ksenija Čerče: padec... 
  DVD,  8:09 min, New York-Unije-Ljubljana, 2005-2008 
  zvok, video, besedilo,  produkcija: Ksenija Čerče 
  kamera: Aleksandra Vajd,  Vasja Cenčič, Ksenija Čerče 
  glas: Petra Govc, glas  deklice: Simona Kopinšek 
  zahvala: Mojci Zupanič,  Barbari Novakovič, Virginiji Woolf, Liz Philips 
padec... je nastal  na podlagi treh kratkih videov, delno posnetih v času študija zvočne umetnosti  v New Yorku. S poimenovanjem "zvočni video" avtorica poudari ključno vlogo, ki  jo ima v njenih delih zvok. V posamičnih sekvencah sledimo gibanju oseb,  predmetov in živali, ritem pa je zasnovan predvsem na prisotnosti in odsotnost  zvoka in podobe, poudarjene tišine in teme. 
Ksenija Čerče 
  
Dejan Habicht: 12 dolgočasnih pesmi knjiga, 2007 
  Predavanje avtorja, 15. september, ob 19. uri 
  12 dolgočasnih pesmi so vizualni  materiali, zloženi v krajše narativne strukture. Izhajali so sukcesivno, v  elektronski obliki, od januarja do decembra 2007. Pesmi so bile brezplačno  dosegljive druga za drugo vsak zadnji teden v mesecu na najavljenih  elektronskih naslovih preko poštnega seznama Galerije P74. Tako ritem izhajanja  in struktura pesmi spominjata na koledar. 
25.-31.  01. 2007: Nemi film 
    21.-28.  02. 2007: Zvočni film 
    23.-29.  03. 2007: Love is in the Air 
    24.-30.  04. 2007: Nevarni vzorci 
    25.-31.  05. 2007: Rotkäppchen 
    22.-29.  06. 2007: das Dorf 
    25.-31.  07. 2007: die Heißeste Nummer 
    24.-30.  08. 2007: ich komme, ich komme... 
    24.-30.  09. 2007: 18:40:00 
    25.-31.  10. 2007: Uspavanka 
    23.-30.  11. 2007: Pasjansa 
    24.-31.  12. 2007: JPEG image 
  
David Kareyan: Sladkost  prisile ideologije video posnetek performansa iz leta 2000 
  Avtor je sedeč na invalidskem  vozičku bral odlomke iz knjig dveh armenskih akademikov, ki sta kot nekakšen  nacionalistični memorandum izšli istega leta. Strani iz knjig je med  performansom skuhal in jih kot večerjo ponudil občinstvu. S tem je poskušal  razkriti nevidne, neizoblikovane in prepovedane strasti, ki vzniknejo ob  trčenju družbene ideologije s potlačeno željo posameznika in resnico telesa. 
David Kareyan 
  
  
Damijan Kracina: Proteus Font 
tipografija, 1997-2011 
Proteus Font je prva  avtohtona slovenska pisava, sestavljena iz proteusa. Na podlagi fotografij je  narejena celotna abeceda, vse črke s pripadajočimi znaki. Poleg šumnikov so izdelani  tudi znaki, značilni za francoščino in švedščino. Tipografija je namenjena  javni uporabi (npr. za osvetljeni displej (delo Decoration, 1997), igralne kocke za otroke (delo First Slovenian Autochthon Fonts, made  in Slovenia, 1998), igra za galerijske obiskovalce (1999) in spletna stran www.proteusfont.org (2001). V  pripravljeno polje lahko vtipkamo svoje sporočilo in že se pojavijo človeške  ribice. 
Damijan  Kracina 
  Proteus Font 
  
  
Zoran Srdič Janežič: Počečkane  besede 
  video animacija v živo 
  Poezija:  Jana Putrle Srdič 
  V  video delu se nizajo podobe strani iz knjig, medtem ko ženski glas bere  poezijo. Na straneh se izrisujejo animirane računalniške grafike, črte, risbe,  barvane monokromne ploskve, naivno narisane ribice in kaplje. Zvok in video sta  sinhronizirana z vizualnim materialom in eksperimentalno elektronsko glasbo. Kader  proti koncu napolni animacija z raztrganimi knjigami, vsebina pesmi pa se iz  prvotnega pragmatičnega vsakdana poglobi v opis izničenja posameznika. Na  ogromnem kupu papirja nazadnje leži in umira zlata ribica. 
Zoran Srdič Janežič 
Počečkane besede na Postaji DIVA 
  
  
  Alenka Pirman & Ivan Volarič-Feo, Peščena ura, 1969-2006 
Alenka Pirman: Najlepše pesmi serija šestih nemih predavanj, 2006 
Najlepše pesmi temeljijo na konkretni in vizualni poeziji iz 60.  let in so posvetilo nekdanji "racionalni poeziji prihodnosti".  Avtorica je izhajala iz osnovnih elementov posameznih pesmi in jih prevedla v  čas. Kinetična pesem ohrani pesnikovo intenco, bralca pa spremeni v gledalca in  mu ponudi neskončno meditativno animacijo. Najlepše pesmi so: Matjaž Hanžek: Nebotičnik, 1967-2006; Aleš Kermavner: KAJ JE (V-SEBI-NA = V), ok. 1966-2006;  Vojin Kovač-Chubby: I go Crazy,  1967-2006; Naško Križnar: Drekec pekec,  ok. 1966-2006; Ivan Volarič-Feo: Peščena  ura, 1969-2006 in Franci Zagoričnik: Črno-beli  diapazon, 1966-2006. 
Alenka Pirman 
  Nema predavanja  
  Najlepše  pesmi na Postaji DIVA 
  Društvo  za domače raziskave 
  
  
  Marija Mojca Pungerčar, vzorec Socialdress Dezen 01 Graz & Ljubljana 
Marija Mojca Pungerčar: Socialna obleka na metre instalacija, 2007 
  - "Socialdress   Dezen 01 Graz & Ljubljana", stenske slike z vzorcem, velikosti: L (Large), M (Middle), S (Small), 2007 
 
  - "Socialdress Dezen 01 Graz & Ljubljana" (Od blaga do obleke, od obleke do zgodbe, od zgodb do blaga), dokumentarni video o nastanku modne tkanine, 2007 
 
 
Projekt Socialna obleka na metre predstavlja produkcijsko  linijo in svojevrsten založniški produkt projekta Socialdress. V okviru te produkcijske linije je avtorica zasnovala  modno tkanino "Socialdress Dezen 01 Graz & Ljubljana".  Fotografije in tekste iz arhiva šiviljskih delavnic, ki so potekale v  avstrijskem Gradcu in v Ljubljani, je Marija Mojca Pungerčar preoblikovala v  vzorec. Njegovo ime se nanaša na geografski izvor vključenih elementov in v  skladu s tem je vzorec dvojezičen. Dokumentacija, arhiv in akcija so tako  povezani v novo umetniško formo z uporabno vrednostjo. 
Marija  Mojca Pungerčar 
  Socialdress 
 
			  
         |