Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Studio 6Studio 6
Andrej Medved z
Emerikom Bernardom

Pogovor

Četrtek, 24. 2. 2011, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Studio 6 že od leta 2004 spodbuja diskusije o sodobni likovnoumetniški praksi, vzpostavlja konstruktivno sodelovanje med različnimi profili v svetu umetnosti (umetniki, kustosi, kritiki, teoretiki), ponuja prostor za izvajanje umetniških akcij in omogoča njihovo refleksijo.

Emerik Bernard
Emerik Bernard, Snov in geometrija (osnutek), 1991, akril/papir, platno,
40 x 87 cm

Prvi dogodek letošnje serije prinaša pogovor Andreja Medveda (umetniškega vodje Obalnih galerij Piran) z umetnikom Emerikom Bernardom.

Andrej Medved in Emerik Bernard sta se prvič srečala na razstavi Jugoslovansko novo slikarstvo v Mestni galeriji v Ljubljani, najverjetneje leta 1981, ko je Medved, po opozorilu Sergeja Kapusa, Bernarda povabil k sodelovanju. Sledile so tri samostojne razstave v koprskih galerijah Loža in Meduza, ko je Medved napisal prve eseje o Bernardovem slikarstvu. Kot komisar jugoslovanskega paviljona ga je leta 1986 predstavil na Beneškem bienalu in prav njegova dela so takrat odmevala v številnih evropskih medijih. Sledile so razstave konec devetdesetih let, Poetike slovenskega slikarstva v Moderni galeriji v Ljubljani in pozneje številne druge v domačih in hrvaških razstaviščih. Na razstavi Pregelj, Stupica, Bernard, kontinuiteta slovenskega slikarstva v Obalnih galerijah v Kopru in Piranu je Medved njegov opus postavil ob bok velikanom likovne umetnosti po drugi vojni, na začetku novega tisočletja je pripravil tudi retrospektivo njegovih del na papirju, izjemnih osnutkov za poznejša platna (izšla je tudi študijska publikacija Modernistične ikone). V knjigi in na istoimenski razstavi Rojstvo modernizma je njegove slike iz obdobja 1978–1980 skupaj z zgodnjimi deli Toma Podgornika postavil na začetek slovenskih modernističnih teženj. Medved je Bernarda kot izjemnega teoretika primerjal z vodilnimi teoretiki slikarji v dvajsetem stoletju v Evropi in Ameriki in mu kot založnik edicije Hyperion tudi natisnil dve teoretski knjigi, Približevanja in pred kratkim tudi Deleženja. Prijateljujta že tri desetletja, zato bo pogovor na Studiu 6 tekel predvsem o njunih skupnih projektih, izmed katerih je eden zadnjih monografija, ki izide konec tega meseca pri založbi Hyperion.

V okviru Studia 6 bodo predstavljene risbe, ki jih je Emerik Bernard ustvaril na začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja. Gre za risbe manjšega formata, ki jih je pozneje realiziral v svojih slikah. Dvajset takšnih del na papirju je avtor podaril Obalnim galerijam v Piranu za Stalno zbirko slovenske likovne umetnosti po letu 1976. Liste iz umetnikovih skicirk so leta 2001 v galerijah v Kopru in Piranu predstavili tudi na pregledni razstavi in v samostojni publikaciji Modernistične ikone. Likovni pristop, kakršnega prikazuje osnutek za sliko Snov in geometrija, je Bernard prikazal na razstavi v Cankarjevem domu leta 1998.

Emerik BernardEmerik Bernard (1937, Celje) se je po opravljeni Šoli za oblikovanje v Ljubljani leta 1960 vpisal na Akademijo likovnih umetnosti v Ljubljani (ALU). Diplomiral je pri profesorju Gabrijelu Stupici, pri katerem je leta 1968 končal tudi specialni študij slikarstva. Do leta 1985 je ustvarjal kot svobodni umetnik in občasno poučeval na Srednji šoli tehničnih strok in osebnih storitev v Ljubljani. Nato je bil do leta 2007 zaposlen na ALU, najprej kot docent za risanje in slikanje, 1995 pa je bil izvoljen za rednega profesorja. Od leta 1974 je član Društva slovenskih likovnih umetnikov, od 1982 pa sodeluje z Galerijo Equrna Ljubljana. Leta 1985 je sodeloval v uredniškem odboru, ki je začel izdajati revijo Likovne besede. Župančičevo nagrado so mu dodelili leta 1986, leta 1987 pa so mu za dela, razstavljena na beneškem bienalu 1986, podelili nagrado Prešernovega sklada. 1997. je sledila Prešernova nagrada za življenjsko delo. 2001. je bil izvoljen med člane Slovenske akademije znanosti in umetnosti, najprej kot izredni, od 2007. pa redni član.

Andrej MedvedAndrej Medved (1947, Ljubljana) je pesnik, esejist in filozof, urednik in prevajalec ter umetniški vodja Obalnih galerij Piran. Po končani gimnaziji se je vpisal na Filozofsko fakulteto v Ljubljani, smeri filozofija, umetnostna zgodovina in primerjalna književnost. Leta 1975 je diplomiral iz filozofije in umetnostne zgodovine. Študijska potovanja: Dunaj, 1972 (Tehnika in poezija), Rim, 1980-81 (umetnostna teorija, Nova podoba v slikarstvu) ter večkrat v Paris in Arles (Artaud, Michaux, Bataille, Klossowski, Barthes, Blanchot). Že v mladosti je bil urednik Tribune, Problemov, Le livre slovène, tudi glavni in odgovorni urednik. Od leta 1985 ureja Edicijo Artes, ki je posvečena izključno likovnim razpravam, kot teoretski prispevek k razstavni politiki ter umetnostnozgodovinski stroki. Od leta 1999 je urednik Edicije Hyperion, kjer se objavlja izvirno ter prevodno poezijo in teorijo. Je utemeljitelj »nove podobe« v slovenskem slikarstvu in kiparstvu. Leta 1986 je bil selektor za jugoslovanski paviljon na beneškem Bienalu. Prevaja iz nemščine (Arp, Heym), francoščine (Bataille, Michaux, Artaud) in italijanščine (Pasolini). Avtor več umetnostnih monografij (Krašovec, Jeraj, Bernard, Begić, Brdar, Numankadić, Pregelj I in II) in znanstvenih monografij. Že v mladosti je prevajal pesnike (sodobna nemška poezija, Arp, Kafka, Artaud, Pablo Neruda) ter filozofijo (Axelos, Heidegger, Barthes, Horkheimer, Fink in druge). Doslej je izšlo preko 40 Medvedovih knjig pesmi, prevodov pesmi ter samostojnih publikacij o likovni umetnosti, filozofiji, estetiki in poeziji. V letu 2009 je izšla njegova petindvajseta zbirka pesmi. Posebno ploden je v zadnjih letih, ko je od leta 2002 objavil kar dvajset knjig poezije. Zanje je prejel nagrado Prešernovega sklada (2002), nominaciji za Jenkovo in Veronikino nagrado (2004), nagrado Čaša nesmrtnosti in nominacijo za Veronikino nagrado (2006), nominacijo za Jenkovo nagrado (2007), Jenkovo nagrado (2008), Veronikino nagrado (2010).

Studio 6 v letu 2011 podpirata Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo RS.

[Objavljeno: 17. 2. 2011]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si