Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Aktivnosti sodelavcev
Vesna Bukovec:
Ni družbe brez spektakla/There is no society without spectacle

2.–18. 11. 2011
LIKOVNI KRITIKI IZBIRAJO, november 2011
Cankarjev dom, 1. predverje (prost vstop)
Predstavitev v sredo, 2. 11. 2011, ob 13. uri

Vesna Bukovec, skrbnica spletnih strani SCCA-Ljubljana, se novembra predstavlja v okviru razstavnega ciklusa Likovni kritiki izbirajo v Cankarjevem domu v Ljubljani.

Likovni kritiki izbirajo: Vesna Bukovec, vabilo

Izbor: Jernej Kožar
Avtor: Vesna Bukovec
Dela: iz serije There is no society without spectacle/Ni družbe brez spektakla, 2011

Kako daleč je blizu

Na risbi Game Spectators vidimo množico ljudi razporejeno v ravne vrste. Moški so v majicah s kratkimi rokavi, ženske z golimi rameni, nekateri nosijo očala drugi tudi kape. Čeprav so stisnjeni tesno drug ob drugega, so osamljeni, le tu in tam kak par, vsi ostali zrejo vsak v svojo smer ali pa fotografirajo. Po obrazih sodeč je večina moških članov te druščine povsem zadovoljna, saj so del privilegirane skupine, ki jo zanimajo športne prireditve. Po robovih so gledalci grobo odrezani, kar povečuje učinek napetega pričakovanja. Tribune so nabito polne, torej gre za pomemben dogodek, med njimi je le en prazen prostor.

Danes lahko v likovni umetnosti opazujemo trend vračanja k izhodiščem likovnega ustvarjanja, k risbi. Omenimo le najvidnejše predstavnike te smeri: Tracy Emin, Dan Perjovischi in David Shrigley. Risba se v primerjavi z drugimi mediji sooča s svetom na gledalcu prijaznejši način. Njena prednost je v tem, da velja za klasično likovno tehniko in je lahko zato v svojem sporočilu bolj radikalna.

Vesna Bukovec se je v ciklusu risb z naslovom Ni družbe brez spektakla v nasprotju s prejšnjimi deli obrnila od posameznika k množici. Neprekinjeno in gladko linijo brez iluzionističnih dodatkov, s katero je risala prej, je zamenjala manj tekoča, bolj ostra. Na risbah, povzetih po fotografijah najdenih na spletu, so protestniki na Wall streetu, gledalci v Wimbledonu, delavci, ki čakajo na novico, da so ostali brez službe, čakajoči na iphone, obiskovalci rock koncerta, otroci, ki molijo, ljudje, ki čakajo na pakete s hrano. Prav najnovejši protesti proti bankam v New Yorku in drugod so Vesno Bukovec spodbudili k razmišljanju o psihologiji množice in vlogi posameznika v njej. Fotografija je vedno osnova za njeno namenoma shematično risbo, katere sporočilo je vsekakor pretresljivo in se zajeda v aktualno resničnost. Posameznik je samo del družbe in njegovo obnašanje je vedno podrejeno skupini. Kar pa je seveda povsem normalno, saj je človek družbeno bitje, socialno določena žival. Tem ugotovitvam se podreja tudi slog risb, ki je blizu tistemu, kot ga poznamo iz običajnih navodil za uporabo ali raznih opozorilnih znakov in je namenoma brezoseben, podrejen množici.

V teh risbah Vesna Bukovec povzema aktualno družbeno dogajanje. Dokazuje, da družbena kritičnost ni povsem razvodenela v osebni. Na treh risbah vidimo preobilje današnjega sveta in na drugih treh množico tistih, ki niso imeli sreče, da bi se rodili v svet bogatih. Na eni pa je skupina otrok z rokami sklenjenimi na prsih, v čemer lahko prepoznamo gesto molitve. Danes so ljudje, kljub obilju vse bolj nesrečni, nekateri zato, ker nimajo najnovejših iphonov, nekateri zato, ker ne morejo do vstopnice za Wimbledon, eni zato, ker nimajo hrane in drugi zato, ker nimajo službe. Vzrok temu je gotovo tudi religija, ki v vseh svojih oblikah že tisočletja zatira ljudi in jih sili v podrejanje množici.

Jernej Kožar

Vesna Bukovec
Vesna Bukovec, iz serije There is no society without spectacle; OWS Protests, 2011

Vesna BukovecVesna Bukovec (1977) je diplomirala in magistrirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Deluje kot samostojna avtorica in v okviru umetniške skupine KOLEKTIVA (z Metko Zupanič in Lado Cerar). Ustvarja v različnih medijih (video, fotografija, risba, instalacija) in pri tem uporablja različne postopke (raziskava, apropriacija, participacija idr.).
Predstavila se je na vrsti samostojnih (Center in Galerija P74, 2003 in 2005; Galerija Simulaker, 2006, Galerija Miklova hiša, 2009; Kulturni inkubator, KAPSULA, 2010; Galerija A+A, EX-garaža, 2011) in skupinskih razstav (25. mednarodni grafični bienale, MGLC, Ljubljana, 2003; Teritoriji, identitete, mreže: slovenska umetnost 1995-2005, Moderna galerija, 2005; Kunsthaus, Gradec, 2006; Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec, 2008; U3 - 6. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji, Moderna galerija; Where do we go from here?, Secession, Dunaj; Minimal Differences, White Box, New York, 2010 idr.).

Projekt Likovni kritiki izbirajo organizira Slovensko društvo likovnih kritikov v sodelovanju s Cankarjevim domom.
Koproducent razstave Vesne Bukovec je Zavod Kolektiva.

[Objavljeno: 28. 10. 2011]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si