Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Studio 6 predstavlja:
CAC Bukovje (SLO) in Studio Golo Brdo (CRO)

Razstava, predavanje, čajanka

23. 11.–11. 12. 2011
Odprtje in predavanje: sreda, 23. 11. 2011, ob 18. uri
Galerija Vžigalica, Trg francoske revolucije 7, Ljubljana

Studio 6, razstava

Tomislav Brajnović z izbranimi umetniki iz razstavnega programa Studia Golo Brdo: Nemanja Cvijanović, IRWIN, Dalibor Martinis, Vlado Martek in Goran Petercol.

Nina Slejko in Conny Blom iz CAC Bukovje in njuna zbirka sodobne umetnosti: Rasmus Albertsen, Bababa International, Donald Baechler, Conny Blom, Heath Bunting, Lado Darakhvelidze, Eric Doeringer, Carl Johan Engberg, Gilbert & George, IRWIN (Roman Uranjek), Lisa Jeannin & Rolf Schuurmans, Serkan Özkaya, Miha Perne, Magnus Petersson, Daniel Segerberg, Mladen Stropnik, Nina Slejko, Johan Wik in Leon Zuodar.

Kustosinji: Saša Nabergoj, Sonja Zavrtanik
Asistentka: Simona Žvanut

 

Spremljevalni program:

Studio 6Program Studio 6 sva leta 2004 zasnovali Barbara Borčić in Saša Nabergoj v okviru Zavoda SCCA-Ljubljana. Želeli sva pokazati celovitost umetnostnega konteksta, ki (so)narekuje branje posamičnih umetniških del in spodbuditi pogovor o referenčnih knjigah, o nedokončanih projektih, idejah, ki so zašle v slepo ulico ... Zanimala naju je prepletenost posameznikov v svetu umetnosti, hkrati pa sva poskušali spodbuditi diskusije med različnimi akterji – umetniki, kustosi, kritiki; pa to ne samo o umetninah in razstavah, pač pa tudi o procesu, ki do njih pripelje.

Z izbiro sodelujočih smo v okviru Studia 6 ustvarjali različne situacije, skozi katere smo tako v teoriji kot v praksi preizkušali različne ravni delovanja in sodelovanja v svetu umetnosti.  Prvo leto smo vzpostavili petčlansko ekipo kustosov (Božidar Zrinski, Bojana Piškur, Iztok Hotko, Alenka Gregorič in Saša Nabergoj), ki je tesno sodelovala z vsakim od povabljenih umetnikov pri pripravi razstave in pogovora v Projektni sobi SCCA. Tudi v naslednjih letih je bil poudarek na pogovoru, na diskurzivnem dogodku, ki je spremljal razstavo – prostorsko specifično intervencijo v pomensko in fizično nabit prostor Projektne sobe SCCA. K sodelovanju smo vabili kustose, ki s svojim načinom delovanja vzpostavljajo zanimive modele in odpirajo ključna vprašanja. Denimo, Petro Kapš in Božidarja Zrinskega, ki sta se ukvarjala z vprašanjem moči kustosa in naročenih del, ali Jurija Krpana, Nevenko Šivavec in Andreja Medveda, ki v lasten modus operandi vključujejo poglobljeno, vztrajno in kontinuirano spremljanje in sorazvijanje umetniške prakse določenega umetnika.

Tokrat Studio 6 zapušča prostor, ki je s svojo specifiko botroval njegovemu nastanku in imenu – Projektno sobo SCCA na Metelkovi 6 – in gostuje v razstavnem prostoru Galerije Vžigalica. Pričujočo priložnost izkoriščamo za refleksijo preteklega dela, predvsem pa na podlagi preizkušanj različnih formatov delovanja tokrat poskušamo pripraviti kompleksen projekt: razstavo sodobne umetnosti in hkrati prostor sodelovanja, kontekstualizacije kuratorske in umetniške prakse in njene recepcije ter prikaz alternativnih načinov delovanja in sodelovanja v svetu umetnosti.

K sodelovanju smo povabili dva artists-run spaces, ki s svojim načinom delovanja spodbujata širši razmislek o načinih in pogojih razstavljanja umetniškega dela. Ki ju ne zanima spektakel, pač pa dolgoročno delovanje, ukrojeno na lokalni kontekst. Povabili smo CAC – Conceptual Art Center iz Bukovja (Slovenija) in Studio Golo Brdo (Hrvaška), katerih inspirativno in konstruktivno delovanje spremljamo že dalj časa, da predstavita svoje kuratorsko-umetniško delovanje in sodelovanje, obenem pa pripravita razstavo v galerijskem prostoru.

Golo Brdo

Prispevek Studia Golo Brdo smo zasnovali Tomislav Brajnović, Saša Nabergoj in Sonja Zavrtanik kot nadaljevanje večletnega sodelovanja trojice na različnih ravneh. Tudi prispevek CAC Bukovje smo pripravili v sodelovanju z ustanoviteljema centra Nino Slejko in Connyjem Blomom – in tudi tu si obetamo dolgoročno sodelovanje.

Na razstavi bo sodelovalo pet umetnikov oziroma skupin iz preteklega programa Studio Golo Brdo: Nemanja Cvijanović, IRWIN, Dalibor Martinis, Vlado Martek in Goran Petercol. Vsak izmed njih je bil povabljen, da prispeva delo po lastnem izboru, ki pa naj bo novejše in produkcijsko skromno. Tako smo sledili principom, ki vodijo koncipiranje programa Studia Golo Brdo.

CAC Bukovje

CAC Bukovje bo prvič v Ljubljani predstavil svojo majhno, a izjemno umetniško zbirko,  sestavljeno iz velikih imen sodobne umetnosti, ki sta jo Nina Slejko in Conny Blom vzpostavila po principu alternativne ekonomije (pogosto menjave z lastnimi umetniškimi deli).

Lina Džuverović: Pogovori: Nič ni 'preveč diskurzivno'
predavanje

Kuratorka Lina Džuverović v svojih predavanjih razpravlja o vrednosti diskurzivnega načrtovanja, pogovorov in improvizacije v kuratorstvu. S pregledom niza kuratorskih modelov, ki so bolj usmerjeni na sam diskurz kot na končni rezultat, bo predstavila ideje o skupnosti in medsebojni izmenjavi v povezavi s sodobno umetnostjo. Sprašuje se, kaj se lahko sodobna umetnost nauči od improvizirane glasbe, medtem ko se govori  dveh sodobenih  zgodovinskih primerih praks, ki temeljita na procesu in diskurzu. Nanašajoč se na idejo Jean Luc Nancya  o "biti skupen" in "začasnih avtonomnih področij" v sodobni umetnosti, bo  raziskala pomembnost  odlašanja z vrednotenjem kot merila uspešnosti kuratorske prakse.

Lina DžuverovićLina Džuverović je od maja 2011 zaposlena kot kuratorka ustanove Calvert 22 v Londonu, edine neprofitne ustanove v Veliki Britaniji, ki se posveča predstavljanju sodobne umetnosti in kulture iz Rusije, držav članic Skupnosti neodvisnih držav in Vzhodne Evrope. Preden je začela delati za ustanovo Calvert 22, je Lina sedem let delala kot izvršna direktorica agencije za sodobno umetnost Electra v Londonu, ki jo je soustanovila leta 2003. Projekti, ki jih je naročila, producirala in izpeljala za Electro, vključujejo serijo Dirty Literature Umazana književnost (National Portrait Gallery, 2011), razstavo 27 Senses ­– 27 Čutov (Chisenhale Gallery 2010; Kunstmuseet KUBE v Alesundu, Norveška, 2009), film/performans Perfect PartnerPopolni partner avtorjev Kim Gordon, Tonyja Ourslerja in Phila Morrisona (Barbican Centre in evropska turneja, 2005), skupinsko razstavo Her NoiseNjen hrup (South London Gallery, 2005), serijo predavanj Sound And The Twentieth Century Avant Garde – Zvok in avantgarda dvajsetega stoletja (Tate Modern, 2004), svetovanje pri pripravi glasbe za filme Darie Martin, sodelovanje s skladateljicama Zeeno Parkins in Majo Ratkje, inštalacijo The Sounds Of Christmas – Zvoki božiča Christiana Marclayja (Tate Modern, 2004), Emotional Orchestra – Čustveni orkester in Sheer Frost Orchestra – Orkester čista zmrzals Marine Rosenfeld (Tate Modern 2005), program Once SeenEnkrat videno za British Council (Oslo in Tromso, Norveška) in številne druge projekte.
Leta 2009 je bila ena od dveh kuratork 5. Nordskega bienala sodobne umetnosti Momentum (Moss, Norveška), za katerega je s sokuratorko Stino Högkvist, sodelavko Narodnega muzeja v Oslu, pripravila razstavo na več prizoriščih z naslovom Favoured NationsNajbolj zaželjene države. Bila je tudi svetovalka pri razvoju blagovne znamke in mednarodni marketinški strategiji bienala in članica uredniškega sveta za publikacijo bienala, ki jo je izdala norveška založba Torpedo. Leta 2006 ji je Arts Council England (Angleški svet za umetnost) podelil naziv Decibel Mid-Career Curatorial Fellow za leto 2006 ter nagrado v vrednosti 50.000 funtov, namenjeno poklicnemu razvoju in raziskavam in razvoju večje razstave. 
Pred tem je bila Lina zaposlena kot kuratorka medijskih umetnosti v Londonskem Institute of Contemporary Arts, še pred tem pa je zasedala različne vodstvene položaje v kulturnem sektorju. Med drugim je delala kot urednica spletnih strani revije The Wire, ene od vodilnih mednarodnih revij za glasbo, urednica spletnih strani revije Mute in vodja izobraževanja pri Centru za filmsko, video in digitalno umetnost Lux. Lina je v več Evropskih državah, med drugim na Norveškem, Slovaškem, v Srbiji, Sloveniji in Romuniji, pripravila in izpeljala tudi številne projekte, ki jih je financiral British Council.
Poleg tega kot gostujoča predavateljica v tujini redno predava o sodobni umetnosti in piše besedila za tuje publikacije. Njeni članki so bili med drugim objavljeni v revijah Contemporary, Art Review, Artforum in The Wire.

VEČ:

Fotografije za medije

Produkcija: Zavod SCCA-Ljubljana
Koprodukcija: Muzej in galerije mesta Ljubljana
Projekt so podprli: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS, Mesto Rovinj
Zahvala: Mednarodni grafični likovni center (MGLC)

[Objavljeno: 9. 11. 2011]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si