Studio 6 predstavlja: CAC Bukovje (SLO) in Studio Golo Brdo (CRO)
Razstava, predavanje, čajanka
23. 11.–11. 12. 2011
Odprtje in predavanje: sreda, 23. 11. 2011, ob 18. uri
Galerija Vžigalica, Trg francoske revolucije 7, Ljubljana
Tomislav Brajnović z izbranimi umetniki iz razstavnega programa Studia Golo Brdo: Nemanja Cvijanović, IRWIN, Dalibor Martinis, Vlado Martek in Goran Petercol.
Nina Slejko in Conny Blom iz CAC Bukovje in njuna zbirka sodobne umetnosti: Rasmus Albertsen, Bababa International, Donald Baechler, Conny Blom, Heath Bunting, Lado Darakhvelidze, Eric Doeringer, Carl Johan Engberg, Gilbert & George, IRWIN (Roman Uranjek), Lisa Jeannin & Rolf Schuurmans, Serkan Özkaya, Miha Perne, Magnus Petersson, Daniel Segerberg, Mladen Stropnik, Nina Slejko, Johan Wik in Leon Zuodar.
Kustosinji: Saša Nabergoj, Sonja Zavrtanik
Asistentka: Simona Žvanut
Spremljevalni program:
- Lina Džuverović: Pogovori: Nič ni 'preveč diskurzivno', otvoritveno predavanje bo v angleščini, sreda, 23. 11. 2011, ob 18. uri, Galerija Vžigalica, Ljubljana
- Čajanka z Lino Džuverović, petek 25. 11. 2011, ob 11. uri, CAC Bukovje, Bukovje 35, Postojna
Program Studio 6 sva leta 2004 zasnovali Barbara Borčić in Saša Nabergoj v okviru Zavoda SCCA-Ljubljana. Želeli sva pokazati celovitost umetnostnega konteksta, ki (so)narekuje branje posamičnih umetniških del in spodbuditi pogovor o referenčnih knjigah, o nedokončanih projektih, idejah, ki so zašle v slepo ulico ... Zanimala naju je prepletenost posameznikov v svetu umetnosti, hkrati pa sva poskušali spodbuditi diskusije med različnimi akterji – umetniki, kustosi, kritiki; pa to ne samo o umetninah in razstavah, pač pa tudi o procesu, ki do njih pripelje.
Z izbiro sodelujočih smo v okviru Studia 6 ustvarjali različne situacije, skozi katere smo tako v teoriji kot v praksi preizkušali različne ravni delovanja in sodelovanja v svetu umetnosti. Prvo leto smo vzpostavili petčlansko ekipo kustosov (Božidar Zrinski, Bojana Piškur, Iztok Hotko, Alenka Gregorič in Saša Nabergoj), ki je tesno sodelovala z vsakim od povabljenih umetnikov pri pripravi razstave in pogovora v Projektni sobi SCCA. Tudi v naslednjih letih je bil poudarek na pogovoru, na diskurzivnem dogodku, ki je spremljal razstavo – prostorsko specifično intervencijo v pomensko in fizično nabit prostor Projektne sobe SCCA. K sodelovanju smo vabili kustose, ki s svojim načinom delovanja vzpostavljajo zanimive modele in odpirajo ključna vprašanja. Denimo, Petro Kapš in Božidarja Zrinskega, ki sta se ukvarjala z vprašanjem moči kustosa in naročenih del, ali Jurija Krpana, Nevenko Šivavec in Andreja Medveda, ki v lasten modus operandi vključujejo poglobljeno, vztrajno in kontinuirano spremljanje in sorazvijanje umetniške prakse določenega umetnika.
Tokrat Studio 6 zapušča prostor, ki je s svojo specifiko botroval njegovemu nastanku in imenu – Projektno sobo SCCA na Metelkovi 6 – in gostuje v razstavnem prostoru Galerije Vžigalica. Pričujočo priložnost izkoriščamo za refleksijo preteklega dela, predvsem pa na podlagi preizkušanj različnih formatov delovanja tokrat poskušamo pripraviti kompleksen projekt: razstavo sodobne umetnosti in hkrati prostor sodelovanja, kontekstualizacije kuratorske in umetniške prakse in njene recepcije ter prikaz alternativnih načinov delovanja in sodelovanja v svetu umetnosti.
K sodelovanju smo povabili dva artists-run spaces, ki s svojim načinom delovanja spodbujata širši razmislek o načinih in pogojih razstavljanja umetniškega dela. Ki ju ne zanima spektakel, pač pa dolgoročno delovanje, ukrojeno na lokalni kontekst. Povabili smo CAC – Conceptual Art Center iz Bukovja (Slovenija) in Studio Golo Brdo (Hrvaška), katerih inspirativno in konstruktivno delovanje spremljamo že dalj časa, da predstavita svoje kuratorsko-umetniško delovanje in sodelovanje, obenem pa pripravita razstavo v galerijskem prostoru.
Prispevek Studia Golo Brdo smo zasnovali Tomislav Brajnović, Saša Nabergoj in Sonja Zavrtanik kot nadaljevanje večletnega sodelovanja trojice na različnih ravneh. Tudi prispevek CAC Bukovje smo pripravili v sodelovanju z ustanoviteljema centra Nino Slejko in Connyjem Blomom – in tudi tu si obetamo dolgoročno sodelovanje.
Na razstavi bo sodelovalo pet umetnikov oziroma skupin iz preteklega programa Studio Golo Brdo: Nemanja Cvijanović, IRWIN, Dalibor Martinis, Vlado Martek in Goran Petercol. Vsak izmed njih je bil povabljen, da prispeva delo po lastnem izboru, ki pa naj bo novejše in produkcijsko skromno. Tako smo sledili principom, ki vodijo koncipiranje programa Studia Golo Brdo.
CAC Bukovje bo prvič v Ljubljani predstavil svojo majhno, a izjemno umetniško zbirko, sestavljeno iz velikih imen sodobne umetnosti, ki sta jo Nina Slejko in Conny Blom vzpostavila po principu alternativne ekonomije (pogosto menjave z lastnimi umetniškimi deli).
Lina Džuverović: Pogovori: Nič ni 'preveč diskurzivno'
predavanje
Kuratorka Lina Džuverović v svojih predavanjih razpravlja o vrednosti diskurzivnega načrtovanja, pogovorov in improvizacije v kuratorstvu. S pregledom niza kuratorskih modelov, ki so bolj usmerjeni na sam diskurz kot na končni rezultat, bo predstavila ideje o skupnosti in medsebojni izmenjavi v povezavi s sodobno umetnostjo. Sprašuje se, kaj se lahko sodobna umetnost nauči od improvizirane glasbe, medtem ko se govori dveh sodobenih zgodovinskih primerih praks, ki temeljita na procesu in diskurzu. Nanašajoč se na idejo Jean Luc Nancya o "biti skupen" in "začasnih avtonomnih področij" v sodobni umetnosti, bo raziskala pomembnost odlašanja z vrednotenjem kot merila uspešnosti kuratorske prakse.
Lina Džuverović je od maja 2011 zaposlena kot kuratorka ustanove Calvert 22 v Londonu, edine neprofitne ustanove v Veliki Britaniji, ki se posveča predstavljanju sodobne umetnosti in kulture iz Rusije, držav članic Skupnosti neodvisnih držav in Vzhodne Evrope. Preden je začela delati za ustanovo Calvert 22, je Lina sedem let delala kot izvršna direktorica agencije za sodobno umetnost Electra v Londonu, ki jo je soustanovila leta 2003. Projekti, ki jih je naročila, producirala in izpeljala za Electro, vključujejo serijo Dirty Literature – Umazana književnost (National Portrait Gallery, 2011), razstavo 27 Senses – 27 Čutov (Chisenhale Gallery 2010; Kunstmuseet KUBE v Alesundu, Norveška, 2009), film/performans Perfect Partner – Popolni partner avtorjev Kim Gordon, Tonyja Ourslerja in Phila Morrisona (Barbican Centre in evropska turneja, 2005), skupinsko razstavo Her Noise – Njen hrup (South London Gallery, 2005), serijo predavanj Sound And The Twentieth Century Avant Garde – Zvok in avantgarda dvajsetega stoletja (Tate Modern, 2004), svetovanje pri pripravi glasbe za filme Darie Martin, sodelovanje s skladateljicama Zeeno Parkins in Majo Ratkje, inštalacijo The Sounds Of Christmas – Zvoki božiča Christiana Marclayja (Tate Modern, 2004), Emotional Orchestra – Čustveni orkester in Sheer Frost Orchestra – Orkester čista zmrzals Marine Rosenfeld (Tate Modern 2005), program Once Seen – Enkrat videno za British Council (Oslo in Tromso, Norveška) in številne druge projekte.
Leta 2009 je bila ena od dveh kuratork 5. Nordskega bienala sodobne umetnosti Momentum (Moss, Norveška), za katerega je s sokuratorko Stino Högkvist, sodelavko Narodnega muzeja v Oslu, pripravila razstavo na več prizoriščih z naslovom Favoured Nations – Najbolj zaželjene države. Bila je tudi svetovalka pri razvoju blagovne znamke in mednarodni marketinški strategiji bienala in članica uredniškega sveta za publikacijo bienala, ki jo je izdala norveška založba Torpedo. Leta 2006 ji je Arts Council England (Angleški svet za umetnost) podelil naziv Decibel Mid-Career Curatorial Fellow za leto 2006 ter nagrado v vrednosti 50.000 funtov, namenjeno poklicnemu razvoju in raziskavam in razvoju večje razstave.
Pred tem je bila Lina zaposlena kot kuratorka medijskih umetnosti v Londonskem Institute of Contemporary Arts, še pred tem pa je zasedala različne vodstvene položaje v kulturnem sektorju. Med drugim je delala kot urednica spletnih strani revije The Wire, ene od vodilnih mednarodnih revij za glasbo, urednica spletnih strani revije Mute in vodja izobraževanja pri Centru za filmsko, video in digitalno umetnost Lux. Lina je v več Evropskih državah, med drugim na Norveškem, Slovaškem, v Srbiji, Sloveniji in Romuniji, pripravila in izpeljala tudi številne projekte, ki jih je financiral British Council.
Poleg tega kot gostujoča predavateljica v tujini redno predava o sodobni umetnosti in piše besedila za tuje publikacije. Njeni članki so bili med drugim objavljeni v revijah Contemporary, Art Review, Artforum in The Wire.
|
VEČ:
Fotografije za medije
Produkcija: Zavod SCCA-Ljubljana
Koprodukcija: Muzej in galerije mesta Ljubljana
Projekt so podprli: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS, Mesto Rovinj
Zahvala: Mednarodni grafični likovni center (MGLC)
[Objavljeno: 9. 11. 2011]
|
|