Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Aktivnosti sodelavcev
Neven Korda: Nanomorfoze
Instalacija

24.-30. 12. 2012
Strupena galerija Lepe Žoge, Celovška cesta 43, Ljubljana
Odprtje v ponedeljek, 24. decembra, ob 21. uri

Neven Korda, Nanomorfoze

Nanomorfoze upodabljajo sodobno pusto deželo podob. Puščobni in zatohli ritem časa, ki nas s populizmom vleče med hlapce. Ujetost v srečanja, ki se začenjajo, v želje, ki so nakazane. Bežni in nestrpni trenutki plastijo vizualne ravnine. Med projekcijami se pretakajo varljive in neulovljive podobe.

Naslov je besedna igra na temo sodobnih znanstvenih dognanj. Kot igra z besedami se vpisuje v polje romantičnih dojemanj sveta in ne njegove znanstvene razlage. Celotna instalacija je prispodoba pomembnosti izredno majhnih razlik. Ravno tako je proces, ki bo ustvaril instalacijo, analiza video signala, prispodoba znanstvenih postopkov iskanj razlik in odklonov med opazovanimi veličinami. Vse te prispodobe zunaj umetniškega sveta pa so v svojem svetu, svetu umetniške povednosti, konkretno izrazno sredstvo. So realni svet, ki lahko nastopa kot prispodoba za nekaj v neki drugi realnosti – v znanstveni, kulturološki, politični ...

Liki - realni, fantazmagorični in konstruirani. Liki učinkujejo kot projekcijski zaslon za naše iluzije, želje in fantazme. Liki so izurjeni v maškaradi, funkcija identitete likov je zastiranje, mimikrija, travestija, videz in dozdevek. Videti je, da videz zakriva bistvo, a videz zakriva nič, in v tem so podobe likov univerzalne.

Liki v zgodbi o večnem privlačevanju in odbijanju: kljub temu da si želimo bližine, nas spremlja prekletstvo največje ljubezni – ljubezni do nas samih. Nič novega: "Enkratnost trenutka. Enkratnost izkustva. Enkratnost naših življenj."

Okolje, v katerem je možno postaviti instalacijo Nanomorfoze, je okolje proizvodnje video signala. Emulacija tega procesa je ustvarjena z intermedijskim orodjem, ki zares obstaja le v trenutkih, ko nekaj proizvaja. V pretoku časa, v nenehnem gibanju ustvarja vedno isto celoto. Celoten tako ustvarjen prostor je vir informacij za nadaljnje moduliranje stvarnosti instalacije. Enakomerno in krmiljeno gibanje, ponavljajoče se po isti poti (v zanki), je v času trajanja nekakšen zamrznjen interval gibajoče se slike. Gibanje samo je prispodoba zamrznjenega časa. Gibajoča se tipala omogočajo opazovanje časa ter medsebojno vplivanje opazovanega in opazovalca. Pri tem s preprostimi posegi (predvsem v načinu razmišljanja) opazovalec postane opazovani objekt in obratno. Funkcije in objekti v mnogoterosti ustvarjajo širše, večpomenske fizične in projicirane slike oz. konstrukcije.

Neven KordaNeven Korda je videast in večmedijski umetnik z dolgoletno umetniško prakso. Ukvarja se z vprašanjem kaj bistvo videa kot umetniškega izraza in videa kot medija. Govori o tako imenovanem čistem videu. Video je začel uporabljati v začetku osemdesetih, kot član gledališke skupine FV 112/15, ko se je na trgu pojavila cenovno dostopna video oprema. Je soustanovitelj FV Videa, neodvisne video produkcije, ki je realizirala več umetniških, glasbenih in dokumentarnih video projektov. Do konca osemdesetih je bil član skupine Borghesia, kjer je bil odgovoren za vizualije na performansih in koncertih in za režijo video spotov. Z Zemiro Alajbegović je deloval v umetniškem tandemu ZANK. V devetdesetih je delal tudi kot video montažer, avtor TV podob, režiser in realizator projektov in tv oddaj. Na prelomu tisočletja se je (spre)obrnil k raziskovanju, prakticiranju, beleženju čiste video umetnosti.

Avtor: Neven Korda
Kuratorka: Jasmina Klančar
Strokovno besedilo: Ida Hiršenfelder
Oblikovanje tiskovin: Lijana Veličkovič
Tehnična izvedba: Denis Dautovič
Tehnični skrbnik: Branko Ždralo

Produkcija: Zavod Zank
Koprodukcija: Strup produkcija
Projekt podprt s strani MIZKŠ.

[Objavljeno: 22. 12. 2012]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si