| 
               Postaja DIVA in Videospotting 
            Konstante in kontinuitete 
            Predstavitev in video projekcije 
            Sreda, 20. 3. 2013, ob 18. uri 
              Društvo  prijateljev zmernega napredka  
MKSMC  (Mladinski,  kulturni, socialni, multimedijski 
in medgeneracijski center), 
Gregorčičeva  4, Koper 
			
			SCCA, Zavod za sodobno umetnost  - Ljubljana  je model  majhne, fleksibilne organizacije s kompleksnim programom, ki ga sestavljajo  produkcija, podpiranje in posredovanje inovativnih umetniških in  interpretativnih praks v sodobni umetnosti. Vseskozi  delujemo celovito in zaokroženo: ustvarjamo, raziskujemo in razvijamo pogoje za  delovanje umetnikov, kustosov, teoretikov in praktikov na področju sodobnih  umetnosti. 
            Sodelavci SCCA, Barbara  Borčić, Dušan Dovč, Ida Hiršenfelder in Saša Nabergoj, smo za dogodek  pripravili program predstavitev in projekcij. Najprej bomo predstavili tri  programske sklope: šolo za kustose in  kritike Svet umetnosti, podporni spletni portal Artservis in Postajo DIVA, pionirski  model ohranjanje slovenske sodobne umetniške video in novomedijske produkcije. 
            Prav za to priložnost smo pripravili novi video program Konstante in kontinuitete, na ogled pa  bosta tudi video esej o arhiviranju z naslovom Diva v Galeriji Škuc in naš mobilni arhiv – Artservisov kovček.  
            Naša vitalnost in aktualnost izhaja iz tega, da se kot  posamezniki o svojem delu nenehno na novo sprašujemo. Prav zato bomo posebej  veseli obiska in vprašanj občinstva.  
            Dobrodošli. 
           
            PREDSTAVITVE 
              
            Svet umetnosti, delavnica Miška Šuvakovića v Projektni sobi SCCA, 2012. Foto: arhiv SCCA-Ljubljana 
            Svet umetnosti, šola za kustose in  kritike sodobne umetnosti, je začel delovati leta  1997 iz potrebe po teoretičnem in praktičnem izobraževanju na področju sodobne  vizualne umetnosti. Postali smo edini celostni izobraževalni program v  Sloveniji (in okolici), ki prihodnje strokovnjake uči veščin in metod za  kuratorsko, kritiško in teoretsko delo. Dvoletno izobraževanje za kustose in  kritike obsega predavanja, seminarje, delavnice, raziskovalno delo, module o  praktičnem delu kustosa in študijske ekskurzije, pripravo zaključne razstave, pisanje  kritik pod mentorskim vodstvom, obiske ateljejev in srečevanja s kustosi,  umetniki, teoretiki in pisci. 
             Osnovno poslanstvo spletnega portala Artservis je  informiranje in svetovanje. Artservis brezplačno pomaga vsem, ki delujejo na  področju sodobnih umetnosti (samozaposleni, društva in zavodi). S svojo  dejavnostjo zapolnjuje vrzel na področju posredovanja informacij, nasvetov in  izmenjave izkušenj. Artservis je nepogrešljiv pobudnik in partner v  prizadevanjih za izboljšanje razmer v kulturi in položaja vseh samozaposlenih v  kulturi. Artservisova zbirka ta  prizadevanja predstavlja z umetniškimi dela, zlasti videi. Zbirka je našla  svoje "zatočišče" v mobilnem kovčku, po katerem bodo obiskovalci lahko sami  "pobrskali". 
            Postaja DIVA je  spletni in fizični arhiv video in novomedijske umetnosti, ki ga SCCA razvija od  leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja  video in novomedijske umetnosti. Vsebuje  že več kot tisoč enot avtorskih, dokumentarnih in glasbenih video del  umetnikov, umetnic in skupin iz slovenskega prostora v razponu od leta 1969 do  danes. Arhivsko gradivo Postaja DIVA  sproti dopolnjuje, s pogovori in predstavitvami pa celostno razkriva kontekst  delovanja posameznega umetnika, umetniškega dela ali umetnostnega obdobja.  
              
            PROJEKCIJE IN VIDEOSPOTTING 
            DIVA v Galeriji  Škuc 
              Video esej, avtorica:  Nika Grabar, dolžina: 16 minut, produkcija: SCCA-Ljubljana, 2009 
              
              Postaja DIVA se je prvič celostno predstavila v galerijskem  prostoru leta 2009. Razstavna predstavitev je obsegala vse segmente aktivnosti,  ki jih danes izvaja sodoben arhiv, od zbiranja in restavracije gradiva,  priprave promocijskih video programov do mednarodnega povezovanja. Na  vprašanje, kaj sodobni arhiv sploh je in kaj je njegova vloga, v videu odgovarjajo  sodelavci DIVE in mednarodni strokovnjaki.  
              
            Konstante  in kontinuitete 
              Video program, kurator: Andrej Pezelj, dolžina, 54 minut, produkcija:  SCCA-Ljubljana, 2013 
            Zgodovina se  vedno opira na stoletja ali desetletja. Časovni bloki ji torej služijo za  boljšo orientacijo. Pri tem pa pozabljamo, da bi bila tudi brez uvedbe  gregorijanskega koledarja osemdeseta leta dvajsetega stoletja čisto drugačna.  Kako potem lahko govorimo o videu osemdesetih let?  
            Navajeni smo  namreč, da v vsakem video delu iz tega obdobja vidimo nekakšno esenco  desetletja. A vprašanje je, ali sploh obstaja neka skupna značilnost, nekakšna  rdeča nit, ki bi bila tipična samo za določeno desetletje, ali pa gre zgolj za  posploševanje zgodovinskega pogleda.  
            Kakšna so  torej video dela iz osemdesetih? Na to vprašanje ne želimo odgovoriti, temveč  bomo poskusili demistificirati idejo o specifični estetiki videa tega  desetletja. S programom želimo pokazati kar se da heterokliten izbor videov, ki  prikazujejo, da so se osemdeseta leta ukvarjala s problemi, ki so podobni  današnjim. Ljudje so se borili z ekološkimi izzivi, soočali so se s  stanovanjskimi zagatami, pri tem pa so našli čas tudi za razmišljanje o modi in  produkciji lepih video del.  
            Sedanjost  osemdesetih ne obstaja, prihodnost je tista, ki je te raznolike prakse  razvrstila glede na njej primerne skupne imenovalce. 
            UMETNIKI IN  DELA: 
            
              - Neven Korda, Zemira  Alajbegović (ZANK / Borghesia), Divja horda, 5’40’’
 
              FV Video / ŠKD Forum, 1984 
                
              - Polona Sepe, Moja mora stanovanjskega  izvora, 11’26’’
 
              ATV/Brut*, 1987 
                
              - Janez Jordan, Alen Ožbolt  (V.S.S.D.), She was what he had missed, 11’23’’
 
Škuc – Forum, 1986 
  
              - Damijan Bogataj, HE Trebuša – nova  ekološka katastrofa, 12’49’’
 
ATV/Brut*, 1987 
  
              - Nada Vodušek, Ema Kugler,  Jane Štravs, Nostalgični izrez, 7’56’’
 
Marijan Osole - Max, Brut, 1985 
  
              - Goran Devide, Sovražnik, 4’28’’
 
Škuc-Forum, 1984 
  
 
*Posebno mesto je video produkciji v osemdesetih  namenjal promocijski program za prvo slovensko alternativno televizijo ATV,  realiziran v studiu Brut leta 1987. ATV žal nikoli ni začela resnično  delovati. 
            Dogodek smo  pripravili s pomočjo Arijane Markučič in s podporo Društva prijateljev zmernega  napredka. Iskrena hvala.  
            Več: www.dodogovor.org 
           	[Objavljeno: 13. 3. 2013] 
			   
         |