Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Aktivnosti sodelavcev
Mark Požlep: Just Before the Explosion
Večmedijska instalacija za romantično potovanje

16. 5.–16. 6. 2013
Galerija Miklova hiša, Škrabčev trg 21, 1310 Ribnica
Odprtje razstave: četrtek, 16. maj 2013, ob 19. uri

Obveščamo vas o kuratorskem projektu naše sodelavke Ide Hiršenfelder.

Mark Požlep, Just Before the Explosion

Večmedijska prostorska postavitev Just Before the Explosion napoveduje tisti dramatični trenutek, ko se bodo dokončno razblinile predstave o romantičnem kraju, o prostoru čiste odsotnosti, ki je izvzet iz družbene realnosti. Hkrati je Just Before the Explosion tudi zadnje izmed del, v katerih se je Mark Požlep ukvarjal z reprezentacijo čustvenih stanj in poskusom, da bi jih pripeljal iz sveta utvar v fizični prostor.

Začelo se je s postavitvijo doslednega posnetka najbolj klišejskega romantičnega prizora v Umetnostni galeriji Maribor v prostorski instalaciji Close To The Clouds - Not To Be Seen or Expelled (2011), v kateri je uprizoril sončni zahod na samotnem otoku. Galerijski prostor je tedaj napolnil z vodo in vanj postavil samotni otok s palmo in žarometi, ki so inscenirali sonce. Postavitev je bila preprosto lepa, a hkrati neprijetna, kajti ničesar ni imela skupnega s čustvenimi razpoloženji, ki naj bi jih nagovarjala. Umetnik se je zato odločil, da bo situacijo premestil iz idealizirane reprezentacije v lastno telesno izkušnjo.

Za njegovo delo so ključna štiri izhodišča, ki povezujejo njegove večmedijske projekte na področju prostorskih instalacij, performansov, videa, slikarstva in intervencij v javni prostor: romanticizem, destrukcija, absurd in investicija lastnega telesa. Ravno slednje izhodišče je najbolj temeljno vplivalo na odločitev, da se odpravi na fizično naporno romantično potovanje, v katerem je kupil barko, jo restavriral, nanjo natovoril isto palmo iz prejšnje postavitve in jo prepeljal na najbližji samotni otok, ki ga pozna, ter jo tam tudi posadil. Celotno potovanje je zabeležil v videu in dnevniku z naslovom Whatever Happened To Major Tom (2012), ki sta bila premierno predstavljena v Galerija Tobačna 001. Za tokratno razstavo pa je posnel tudi glasovno interpretacijo dnevniških zapiskov.

V zadnjem delu trilogije se je odločil uničiti objekt – samotni otok, ki ga prepoznava kot enega izmed romantiziranih idealov, saj ni drugega kot kup kulturnih smeti in medijske navlake. Za interpretacijo del je bistvena predvsem lokacija, kjer je umetnik izvedel akcije. Prva lokacija je bila sterilni galerijski prostor – izvzet iz realnega, drugi kraj dogodka se je nahajal na toplem Mediteranu – idealizacija, tretja lokacija pa je bila ledeno okolje Podalpja – streznitev. Obsesivna vztrajnost umetnika, da izvede na videz še tako nesmiseln cilj, tako dobi svoj smiselni pripovedni epilog.

Sam avtor pravi, da njegova praksa temelji na akcijah, v katerih je izpostavljen javnim situacijam v performansu, institucionalnih instalacijah ali pri osebnih pustolovščinah, ki poleg lastnega avtorskega vložka odpirajo tudi mesto za skupinsko delo ter podpirajo medsebojno odgovornost in sodelovanje. Avtor torej raziskuje mesto posameznika v sodobni družbi, v njegovi estetiki pa je prepoznati postopke ponovne uporabe in zamenjave kontekstov pri prizorih iz množičnih medijev in popularne kulture, ki ima bipolaren učinek, kajti »biti moderen pomeni, da se nahajamo v okolju, ki nam obljublja pustolovščine, moč, veselje, rast, preoblikovanje sebe in sveta, ter nam hkrati grozi, da bo uničilo vse kar imamo, vse kar poznamo, vse kar smo.« (Marshall Berman, All that is solit Melts into Air, New York 1981)

Ida Hiršenfelder, kuratorica razstave

Mark PožlepMark Požlep (1981, Celje) je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Trenutno opravlja multidisciplinarni podiplomski študijski program v Bruslju. Samostojno razstavlja že od leta 2000 na področju slikarstva, risbe, videa, prostorskih postavitev in performansa. V zadnjih dveh letih gradi tudi edinstvene 3D prostore, ki spominjajo na igrišča, film ali urbano scenografijo, da bi gledalce postavil v nove situacije, spreminjal njihove pozicije in jih spodbujal k aktivni udeležbi. Pogosto uporablja najdene materiale in predmete, ki s spremembo konteksta vzpostavljajo nove odnose. Slovenskem umetnostnem prostoru se je izjemno uspešno predstavil z multimedijsko instalacijo Zadnja večerja superherojev na trienalni razstavi U3 v Moderni galeriji v Ljubljani. Za multimedijsko postavitev Break Through je bil prejel Nagrado Essl in bil vključen v dunajsko Zbirko Essl. Multimedijska instalacija Urban Savage, ki jo je umetnik postavil v Galeriji za sodobno umetnost v Celju, pa se šteje v sam vrh sodobne slovenske vizualne umetnosti. www.pozlepmark.com
 
2. m: pet let kasneje
Samostojna razstava Marka Požlepa v Galeriji Miklova hiša (GMH) izhaja iz galerijskega programa 2. m: 2. letnik magistrskega študija, ki od leta 2000 sistematično prikazuje prerez umetniškega dela v drugem letniku podiplomskega študija na ljubljanski Akademiji za likovno umetnosti in oblikovanje (ALUO). Z namenom, da bi prikazali, kako odločilen del umetnostnega prizorišča tvorijo izbrani mladi umetniki in umetnice, se je GMH leta 2005 odločila projekt nadgraditi z izborom ene izmed avtoric in avtorjev, ki sta še posebej zaznamovala razstavne programe regionalnih in mednarodnih galerijskih prostorov. Izmed študentk in študentov, ki so se leta 2008 predstavili na razstavi Multi-, inter-, neo-, trans- … (MINT) pod kuratorsko taktirko profesorice Nadje Zgonik, je po izboru kritičarke Ide Hiršenfelder delo Marka Požlepa še posebej bogato, avtorsko izoblikovano ter konceptualno in pripovedno poglobljeno.

Dela na razstavi
Grain, video, 10'15'', 2013
Sea Went Mountains High, akril na platnu, 320x220cm, 2013
Just Before The Explosion, zvočna in video instalacija, HD video, 3,14'', zvok, 3,14'', 2013
Whatever Happened to Major Tom, zvok, branje potopisnega dnevnika, 2013
Whatever Happened To Major Tom, Just before the explosion, Close To The Clouds - Not To Be Seen or Expelled, fotografska trilogija, 30x42cm, 2012-13

Galerija Miklova hiša je odprta vsak dan od 10. do 12. ure in od 16. do 18. ure.

Razstava na Facebooku: http://www.facebook.com/events/588449221174266/

Ida HiršenfelderIda Hiršenfelder (1977) je kritičarka za sodobno umetnost, asistentka video programov in Postaje DIVA (spletni in fizični arhiv video in medijske umetnosti) pri SCCA, Zavodu za sodobno umetnost - Ljubljana. Redno sodeluje z ljudmilo == ljubljanskim laboratorijem za digitalne medije, v okviru katerega je svetovalka za umetniško produkcijo in mentorica pri projektu skupinske izdelave prototipov za medijska umetniška dela Interactivos? Ljubljana, Zastarele tehnologije prihodnosti. Sodeluje tudi z Zavodom za sodobno umetnost Aksioma. Je članica uredniškega odbora revije Maska, zunanja sodelavka kulturne redakcije časopisa Dnevnik in redna sodelavka Redakcije za kulturo in humanistične vede na Radiu študent. Občasno piše za razstavne kataloge in mednarodne spletne revije digiCULT, Springerin in drugod.

Produkcija
Javni zavod Rokodelski center Ribnica – Zavod za rokodelstvo, muzejsko in galerijsko dejavnost, Galerija Miklova hiša
www.galerija-miklovahisa.si

Kontakt
Stane Kljun, 01 8369 334, galerija@amis.net
Galerija Miklova hiša, Škrabčev trg 21, 1310 Ribnica
Odpiralni čas: vsak dan od 10. do 12. ure in od 16. do 18. ure

Galerija Mikolva hiša

Program Galerije Miklova hiša financirata Občina Ribnica in Ministrstvo za kulturo.

[Objavljeno: 14. 5. 2013]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si