Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Aktivnosti sodelavcev
Neven Korda: Alter Faust
Mono spektakel

Performans: četrtek, 25. september 2014, ob 20. uri
Kreatorij DIC, Poljanska cesta 26, Ljubljana

Vstop prost.

Vabimo vas na performans Alter Faust Nevena Korde, našega sodelavca na področju videa in arhiviranja.

Neven Korda, Alter Faust

Novi projekt Alter Faust umetnika Nevena Korde je predstava enega avtorja za enega izvajalca; ki je idejni vodja, scenograf, tehnični in lučni mojster, video oblikovalec, izvajalec na odru. Gre za skovanko, nastalo po motivih izpeljank iz našega bližnjega prostora, saj sta pred časom nastala tako hrvaški kot srbski Faust, ki se ukvarjata s sistemom nacionalnega gledališča in nacionalno državo »evrobalkanskega tipa«. (Tudi Evropa je isti hip, ko je oznanila formalno možnost združenja, začela razpadati.) Faustovski nastavki s predpono alter pa širijo prostor na kritiko neinstitucionalne scene; na gledališče, ki se dogaja zunaj nacionalnih in institucionalnih okvirjev, kjer se Brechtova država spremeni v eno sceno, v »našo« sceno: Radio Študent, Mladina, FV, Borghesia, Metelkova, avtonomija. Korda se v svoji alter poziciji tako v izvedbenem kot idejnem smislu dobesedno obrača k sebi, pri čemer gre za pozicijo enega akterja, ki namesto ogledala nastavlja hrbet; v odnosu do medija gledališča, kulturne politike, države in neoliberalnega korporativizma, ki zapoveduje lastno prodanost. Kot faustovski lahko opredelimo razloček med različnimi strategijami pristopanja k branju teksta, kakor ga v članku Doktor Faust ali Trije elementi o usihanju (Eseji 4/1992 v Problemi 8) opredeljuje Miha Zadnikar, ki faustovstvo vidi kot suho tvarino (nemštva), ob čemer zgodba o prodani duši več ne potrebuje dokazov o lastni aktualnosti. Danes jo lahko beremo enako – kot metaforo samih sebe.

Vizualni umetnik Neven Korda s svojimi osebno-izpovednimi performansi izdeluje in nenehno dopolnjuje konstrukcije notranjih prostorov, ki so v isti meri, kakor so prostori intimnega, prostori družbenega. Vsak njegov dogodek (predstava/performans/instalacija) s tem dobiva status posebne ravni izrekanja, ki po eni strani utrjuje diskurz enega, po drugi pa vsakič znova vzpostavlja drugačno vrsto pogleda, s čemer se hkrati upira enoznačni reprezentaciji; hkrati pa to enoznačje reprezentira. Različni modusi izvajalskega jezika Nevena Korde so v nizu performansov Utrjevanja s prisotnostjo aktivista in publicista Mihe Zadnikarja dobili ostrejši družbeno-kritični profil, v okviru česar se jasneje izrisuje polje, v katerega Korda usmerja svojo ost, in ki je vedno dvojno, podvojeno, v katerem deluje kot sam svoj Faust – Alter Faust. Ob tem vseskozi poudarja pomembnost gledališča tako v smislu generičnosti skupnostnega (prostora) kot apropriacije uprizoritvenega (formata). Korda se ne vrača le k formi gledališča, temveč k njegovi faustovski tvarini, v kateri odpira mesto za podvojeno sliko, za alter ego kot mesto apropriacije različnih modalitet fizičnega, ki lahko v isti meri izhajajo iz biomehanike (Meyerholda) kot Doktorja Fausta (Thomasa Manna). Gre za prepletanje med gledališkim odrom kot realnostjo in realnostjo kot gledališkim odrom, pri čemer je avtor v živo v dialogu s svojim likom, kar realnosti ne odraža, temveč jo dela vidno. Svet, v katerem je to mogoče, je medijsko posredovani oder na odru, značilnost katerega je hkratna subjektnost in objektnost predvajanih, posnetih in živih vsebin.

Horizont faustovskega sveta je alternativna zgodovina majhnih izdajalcev, nevernežev, nizkotnežev, raz-prodajalcev. Alter Faust tematizira duhovno lenobo in mitomanstvo, atmosfero med ljudmi, ki so svojo vest postavili na trg slave in časti, se tam prehitro utrudili in zadovoljili. Po Brechtu ni revna scena tista, ki nima herojev, temveč tista, ki jih potrebuje. Alter Faust je zgodba »v mit izginjajočega subjekta«, odtis peska v dlaneh in prilika o današnjem pomenu nekoč ugasnjenega žara – Bodočnikov.

VEČ: www.aksioma.org/alter.faust

Neven Korda je videast in večmedijski umetnik z dolgoletno umetniško prakso. Ukvarja se z vprašanji videa kot umetniškega izraza in videa kot medija. Govori o tako imenovanem čistem videu. Video je začel uporabljati v začetku osemdesetih, kot član gledališke skupine FV 112/15, katere soustanovitelj in vodja je bil. Bil je tudi soustanovitelj in vodja FV Videa, neodvisne video produkcije, ki je realizirala več umetniških, glasbenih in dokumentarnih video projektov. V skupini Borghesia je bil odgovoren za režijo odrskih in video projektov, ter vizualije na performansih in koncertih. V devetdesetih je deloval v umetniškem tandemu ZANK. Delal je tudi kot video montažer, avtor TV podob, režiser in realizator projektov in tv oddaj. Na prelomu tisočletja se je (spre)obrnil k raziskovanju, prakticiranju, beleženju čiste video umetnosti, ki je nosilec njegovih odrskih in galerijskih postavitev.

Avtor in izvajalec: Neven Korda
Dramaturginja: Andreja Kopač
Tehnični vodja: Selman Ćorović
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2014
Koprodukcija: Prešernovo gledališče Kranj in Zavod za kulturo DDT, Trbovlje
Partner: KUD Pozitiv, Ljubljana
Zahvala: Borut Kumperščak, Slavko Glamočanin, Brane Ždralo, SCCA-Ljubljana, Zavod Zank, Davor Balent, Miha Zadnikar
Projekt so podprli: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Mestna občina Kranj
Sponzor: Datacenter d.o.o.

[Objavljeno: 23. 9. 2014]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si