Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Martina Bastarda:
Televizijski eter kot prostor
za umetnost

Projekcija in pogovor (vodi Saša Šavel)

Sreda, 17. maj 2006, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Martina Bastarda je po izobrazbi akademska kiparka, trenutno še študentka magistrskega študija umetnosti na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Večino njene produkcije zaznamuje iskanje in raziskovanje alternativnih prostorov, v katerih je umetnost še možna. Temu so prilagojene tudi vsebine in uporabe medijev (tehnik) za izvedbo projektov (od fotografije, videa, performansa, instalacije do jumbo plakatov).

Televizijski eter kot prostor za umetnost
Martina Bastarda se že nekaj časa posveča raziskovanju sodobne umetnosti v povezavi z množičnimi mediji, zlasti televizijo. Predvsem jo zanimata dva vidika: televizijski eter kot potencialni prostor in možen izrazni medij sodobne vizualne umetnosti in na drugi strani kot mesto, ki sodobni vizualni umetnosti omogoča medijsko pojavnost.

Bastarda skuša možnosti televizijskega etra ''izrabiti'' v umetniške namene. Tema jo zanima v okviru širšega, sodobnega družbenega prostora: kako se le-ta obnaša, kako deluje, kako komunicira in kako se kot umetnica "(ne)znajde" v njem? Sprašuje se, kakšna umetnost je sploh relevantna in jo družba potrebuje.

Televizijo razume kot enega prvih elektronskih medijev, ki so radikalno spremenili razumevanje družbene realnosti, komunikacijo in recepcijo informacij – s poudarkom na vizualni informaciji, ki je bila pred tem v veliki meri domena umetnosti. Danes za širšo družbo nekaj, kar se ne pojavi v množičnih medijih, sploh ne obstaja. Umetnost, o kateri se poroča v množičnih medijih, je pretežno vezana na tradicionalno in institucionalno umetnost (nacionalna televizija) ali pa o njej poročajo rubrike popularne kulture, ki umetnost povezujejo z zabavo (komercialne televizije).

Prvi projekt, v katerem je izkoristila televizijski eter kot medij, je bila TV dražba, ki je 8. aprila 2003 v živo potekala na TV Pika (to je bila obenem tudi njena diplomska naloga). Bastarda je TV dražbo izvedla kot performans. Odigrala je vlogo voditeljice oz. ''dražiteljice'', ponujala pa je avtoportrete z motivi, ki se najlaže prodajajo: zadnjica, prsi in obraz. Naključni televizijski gledalci in kupci dražbe sicer niso razbrali kot umetniški projekt, so pa kot takšne razumeli avtoportrete, Bastardo pa kot prepričljivo voditeljico. Dražba je bila najprimernejša forma za njen projekt, ki je temeljil predvsem na vprašanju, kako ostati umetnica in obenem preživeti.

Trenutno pripravlja projekt Brez naslova, ki se prav tako navezuje na televizijski eter.

Pogovor o delu Martine Bastarde, o možnostih televizijskega etra kot alternativnega prostora umetnosti in ne nazadnje kot mesta, ki sodobni vizualni umetnosti omogoča medijsko pojavnost, bo vodila Saša Šavel, magistrica (tema magistrske naloge: Televizija in video umetnost v slovenskem prostoru, Fakulteta za podiplomski humanistični študij ISH, Ljubljana), novinarka in urednica oddaje za sodobno umetnost Platforma, soavtorica oddaje Podoba podobe in soredaktorica oddaje Osmi dan (vse na RTV Slovenija) ter avtorica tekstov s področja sodobne umetnosti in medijev.

Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.


 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si