Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

SVET UMETNOSTI - Šola za sodobno umetnost
Seminar iz pisanja o sodobni umetnosti
Letnik 2008/09
Delavnica št. 2
Kako zapisati zgodbo o moderni umetnosti?

Delavnica Miška Šuvakovića
6. in 7. februar 2009

Drugo delavnico Seminarja iz pisanja v šolskem letu 2008/2009 je vodil Miško Šuvaković, profesor estetike in teorije umetnosti na Fakulteti za glasbo v Beogradu. Udeležencem delavnice je predstavil, kako se "pišejo" zgodbe o moderni umetnosti in kako zanje "zastaviti" kritično analizo. Delavnice se je tokrat - poleg Slovencev - udeležilo kar šest udeležencev s Hrvaške, med njimi so bili člani umetniške skupine, kustosinja in umetnica.

Miško je ponovno navdušil s svojo predavateljsko karizmo in izjemnim poznavanjem in povezovanjem različnih obdobij, umetniških smeri in gibanj. Njegov fokus je bil tokrat na moderni umetnosti in konstrukciji njene zgodbe oz. zgodovine. Prvi in drugi dan delavnice je bil namenjen epistemologiji umetnosti in pisanju eseja in kritike s pozicije kulturnih študij. Diskusija, ki se je razvila, je preizpraševala pozicijo umetnosti manjših narodov v primerjavi z večjimi. Zaključek je bil, da dominacija in družbeni interes na margino postavlja manjše narode tudi zato, ker večji narodi ne zmorejo razviti koda za branje umetnosti malih kultur. Hegemonija s strani velikih kultur je zato neizogibna. Od hegemonije velikih narodov smo prešli na vprašanje o centralizaciji v majhnih kulturah, kjer se centri moči razvijajo v glavnih mestih. Sledilo je večno vprašanje o poziciji kuratorja, njegovem avtorstvu in zmožnosti samorefleksije v umetniškem procesu. Problem avtorstva se je nato razširil tudi na različne konceptualne in neovantgardne umetniške prakse, v Sloveniji je bil primer zanje skupina OHO.

Delavnico je zaključilo predavanje o možnih konstrukcijah zgodovine moderne slovenske umetnosti. Miško je izbral tri modele zgodovinjenja. Prvi je sledil pozitivističnemu pristopu z romantičnim ozadjem, kar je umetnostna zgodovina povzela po literarni zgodovini in njeni ideji nacionalne literature. Nacionalna umetnost v tem primeru izraža nacionalno identiteto. V Sloveniji je takšnemu pristopu sledil Tomaž Brejc v svoji študiji Temni modernizem, kjer je slovenske umetnike povezal z ljudsko tragičnostjo evropskega severa. Druga zgodovina moderne slovenske umetnosti se je posvetila tistemu, kar ostaja na margini in kar je središče označilo za ekscesno. Avantgarde in neoavangarde v slovenskem prostoru, od Černigoja do ohojevcev, pa so se v to matrico vključile zaradi preizpraševanja umetniškega medija, večmedijskosti in umetniške avtorefleksije. Tretja zgodba je bila politična in je segala od primerov socialističnega realizma do NSK in ikonografije Laibacha. Ostala je še četrta možnost konstrukcije zgodbe o moderni umetnosti, ki sledi individualnemu ali kolektivnemu okusu oz. občutku kot glavnemu kriteriju zgodovinjenja. Tej zgodbi se je Miško izognil, s primeri, ki jih je nizal v vseh prejšnjih zgodbah, pa se je med vrsticami oz. med deli dalo razbrati tudi njegovo naklonjenost nekaterim avtorjem in estetikam.

Dušan Dovč

Seminar Miška Šuvakovića Seminar Miška Šuvakovića

Seminar Miška Šuvakovića Seminar Miška Šuvakovića

Seminar Miška Šuvakovića Seminar Miška Šuvakovića

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si