Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Svet umetnostiSvet umetnosti
Letnik 2008/09
Predavanja Kuratorske prakse 3

Branislav Dimitrijević
Everything Is Gonna Be:
Katarina Zdjelar in Zoran Todorović
na 53. Beneškem bienalu

Četrtek, 14. 5. 2009, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Kaj bo letos na 53. beneškem bienalu predstavila Srbija? Kdo so njihovi "aduti" sodobnoumetnostne scene in kdo utegne najbolj "vznemiriti" mednarodno javnost, nam je na predavanju v Projektni sobi SCCA "zaupal" Branislav Dimitrijević, komisar in kurator srbskega paviljona. Odločitev strokovnega odbora (Branislav Dimitrijević, Zoran Erić, Milica Petronijević, Milica Tomić, Stevan Vuković) je bila, da v paviljonu soočijo dve avtorski poetiki, med katerima se bo vzpostavil intencionalen, pa tudi naključen dialog.

Katarina Zdjelar, videastka, svoja dela koncipira na komunikaciji. Raziskuje pozicijo subjekta, ko je ta primoran komunicirati v nematernem, tujem jeziku. Serija video del in instalacij But If You Take My Voice, What Will Be Left to Me? predstavlja mdr. izjave, na katerih portretiranci pripovedujejo, kako se soočajo z jezikom. Video dela temeljijo na enostavni vizualni sliki, portretu, kjer v prvi plan stopi osebna, intimna pripoved in podoba pripovedovalca. Zdjelarjeva v svojih video delih izpostavlja posredovanje spretnosti in znanj. Vsak poretretiranec se sooči s svojo napako in jo poskuša ponotranjiti in/ali odpraviti. Video dela kažejo tudi fizično moč komunikacije, ko se telo govorečega prilagaja aktu izrekanja. Zoran Todorović bo v paviljonu predstavljen s projektom Warmth. Avtor je januarja 2009 začel zbirati človeške lase po srbskih frizerskih salonih in vojašnicah, v zaporih pa je naletel na zaprta vrata. Zbral je več kot dve toni las in jih predelal v preproge. V Benetkah bo razstavil preproge, ki jih bo moč tudi kupiti, in video dokumentacijo produkcije od zbiranja do tkanja. Reference projekta so zgodovinske, iz časa koncentracijskih taborišč v drugi svetovni vojni, danes pa po mnenju Dimitrijevića vsaka preproga predstavlja zemljevid neke lokalne družbene skupnosti. Gre za simptom današnje srbske družbe, kjer vpetost v lokalno in nacionalno odraža že tudi željo po izstopu, po prepoznanju; kar se v primeru Todorovega umetniškega dela lahko izvede npr. z DNK-analizo človeških las. Gre za re-enactment bipolitične kontrole. Preproga je tako tudi prostor ujetosti, fatalizma, kjer umetnik identificira mehanizme kontrole in biopolitike.

Projekta vzpostavljata dialog na podlagi razlik in konfrontacij, tako s pozicije umetnikov kot samih umetniških del. Video dela Zdjelarjeve vključujejo ironijo, napako v govoru in komunikaciji. Todorov pa izpostavlja vprašanje reguliranega družbenega reda in individualnega upora. Zdjelarjeva predstavlja mlajšo generacijo, ki se ne identificira s travmatično srbsko zgodovino devetdesetih let prejšnjega stoletja (že dlje časa živi v tujini), Todorov pa predstavlja nasprotno, t. i. izgubljeno generacijo, ki se je znašla v obdobju vojn, travm in kasnejših frustracij.

In kako poteka izbor za srbski paviljon? V preteklih letih je pet umetnikov dobilo neposredni poziv za udeležbo na bienalu. Za svoj predlog so dobili celo honorar, komisija v sestavi petih kustosov pa je vsako leto izbrala dva projekta. Dimitrijević je kot komisionar nadgradil model predstavitve dveh umetnikov. Jeseni 2008 je bil objavljen razpis srbskega ministrstva za kulturo, odločitev o umetnikih je bila sprejeta konec leta, z januarjem se je začela produkcija del. Umetnika je potrdil strokovni odbor, Dimitrijević pa se je kot član odbora znašel še v vlogi komisionarja in kuratorja. Produkcijo del letos koordinira Muzej sodobne umetnosti iz Beograda. V bodoče pa Dimitrijević predlaga institucionalni eksperiment izbire umetnikov, ko naj bi izbrana ali vabljena institucija sama zasnovala koncept predstavitve in izbrala umetnike.

Dušan Dovč

Predavanje Branislava Dimitrijevića Predavanje Branislava Dimitrijevića

Predavanje Branislava Dimitrijevića Predavanje Branislava Dimitrijevića

POVEZAVE

Napoved dogodka:

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si