Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu

Javna predstavitev, projekcije in
mednarodno lansiranje platforme GAMA

3.-8. 9. 2009
Ars Electronica, Linz, Avstrija
(Brucknerhaus, History Lounge)

Postaja DIVA se je do sedaj uspešno predstavila v razstavni formi v ljubljanski Galerij Škuc (28. 5.-20. 6.), sodelovala na mednarodnem festivalih sodobne umetnosti Media Scape 2009. - Beskrajne igre (Novigrad, Hrvaška, 31. 8.-3.9.), 16. obletnici AKC Metelkova mesto (Ljubljana, 10. 9.) in v mednarodnem arhivskem projektu Transitland EUROPA.

Ena od najbolj odmevnih - in prestižnih - predstavitev pa je bila v okviru mednarodnega projekta GAMA (Gateway to the Archives of Media Art) v Linzu, prestolnici digitalne in visokotehnološke umetnosti, v času festivala Ars Electronica, ki je letošnje leto praznovala svojo častitljivo tridesetletnico, zgodila delavnica, javna predstavitev in razstava sodelujočih partnerjev projekta, kar je obenem pomenilo tudi lansiranje spletnega portala GAMA med strokovno in širšo javnost. Gostitelj velike mednarodne predstavitve platforme GAMA, ki povezuje osem sorodnih evropskih video in medijskih arhivov, je bil eden od partnerjev projekta, Ludwig Boltzmann Institut iz Linza. Skupni spletni portal dodaja sodelujočim evropskim arhivom mednarodno vrednost, povečuje vidnost in prisotnost vključenih avtorjev in izboljšuje dostopnost za širšo javnost. V prostorih Ludwig Boltzmann Institita se je ob tej (za sodelujoče partnerje svečani) priložnosti zbralo lepo število zainteresiranih udeležencev, ki so prisluhnili predstavitvam in diskusijam v okviru delavnice Archiving Media Art: Politics and Strategies. Udeleženci te delavnice, ali bolje strokovnega posveta, so spregovorili o različnih modelih dokumentiranja in arhiviranja umetniških projektov, nujnosti ohranjanja le-teh, specifikah sodobnih nestabilnih medijev in nosilcev ter potrebi po širši dostopnosti za uporabnike prijaznih arhivskih materialov.

Po pozdravnih nagovorih so se v prvem delu delavnice z naslovom New Approaches towards Archiving Media Art posvetili predstavitvi različnih načinov arhiviranja in pogledov na to dejavnost, tako iz perspektive raziskovalcev, teoretikov kot iz pogleda avtorjev, umetnikov samih ter njihovih pristopov do ohranjanja lastnega dela. Prav ta segment se pri številnih avtorjih izkaže za pomanjkljivega, saj so nekatera dela zaradi neustrezne hrambe za vedno uničena in izgubljena. Caitlin Jones, svobodna kustosinja in raziskovalka teorije medijev iz New Yorka, je predstavila spletno stran Variable Media Network in jo poimenovala kot novo strategijo ohranjanja različnih medijskih vsebin (konceptualna umetnost, minimalizem, video umetnost, novi mediji). Predstavila je nekaj primerov tovrstnega dokumentiranja projektov z vsemi pripadajočimi tehničnimi in kontekstualnimi podatki (primer: Nam June Paik, TV Garden). Lizzie Muller z Univerze za tehnologijo v Sydneyu je predstavila svoj raziskovalni model merjenja participacije obiskovalcev in njihovih odzivov na interaktivna umetniška dela. Za osnovo je vzela izjavo Davida Rockebyja "I'm an interactive artist - I construct experiences"; predstavila je svoj model raziskovanja odzivov na njegovo delo Very Nervous System (intervju, anketa), predvajala pa je tudi nekaj izsledkov pogovorov z obiskovalci festivala Ars Electronica. Matt Adams, član proslavljene umetniške skupine Blast Theory, je predstavil dolgoletno razvijajoči se koncept interaktivnega komuniciranja skozi digitalne medije in prikazal formo interaktivne umetnosti in performansa, ki združuje publiko skozi spletne kanale (spletni performansi in digitalna predavanja). Ob koncu prvega dela delavnice, ki sta jo moderirali Gaby Wijers in Katja Kwastek, je Gabriela Giannachi z Univerze v Exeterju na kratko predstavila spletno stran EPRSC, eno vodilnih britanskih agencij za raziskavo, inženiring in fizične znanosti.

Drugi del delavnice z naslovom Prospects and Positioning of Media Art Archives je soočil izkušnje treh različnih strokovnjakov iz polja arhiviranja. Najprej je Annet Dekker predstavila osnovna vodila in delovanje projekta Virtueel Platform ter se nato osredotočila na projekt spletnega filmskega festivala na Nizozemskem. Za njo je Anna-Karin Larsson iz organizacije FilmForm v Stockholmu predstavila delovanje njihovega arhiva in načine fizičnega ohranjanja filmskih in video del. Debata pa se je dokončno razvnela, ko je spregovoril direktor festivala in centra Ars Electronica Gerfried Stocker in pojasnil način dela te ustanove. Po njegovih besedah je nujno neselektivno zabeležiti vse dogodke in projekte, a težava se pojavi pri njihovi nadaljnji obdelavi in arhiviranju, saj je nakopičenega materiala preprosto preveč. S tem je načel občutljivo, a pomembno tematiko, do katere mere je potrebno dokumentirati različne projekte in na drugi strani izpostavil, da je praktično nemogoče urediti materiale tridesetletne zgodovine festivala, saj je produkcija enormna.

Govorci so ugotavljali, da so organizacije, ki zbirajo in beležijo umetniška dela in dogodke, tudi odgovorne za to, da jih hranijo in obdelujejo. Pri tem se je postavilo vprašanje, kaj storiti z arhivi, ko kakšna organizacija preneha delovati oz. kdo je lastnik gradiva in z njim tudi razpolaga. Govorci so se tudi strinjali, da je nujno v proces arhiviranja vključiti tudi umetnike, jih spodbujati k temu, da sami tvorijo svoje arhive.

Potem je nastopil slavnostni trenutek za platformo GAMA. Po uradnem delu je Eva Kosma iz budimpeštanske organizacije C3 predstavila ta evropska "vrata v avdiovizualne arhive" in demonstrirala rabo portala in ga s tem tudi uradno odprla za javnost.

Platforma GAMA je bila na festivalu Ars Electronica navzoča vse dni tudi v njegovem središču Brucknerhaus, kjer je potekala projekcija izbranih video in medijskih vsebin partnerskih arhivov (ARGOS centre for art & media, Belgija, Ars Electronica, Avstrija; C3 Center for Culture & Communication Foundation, Madžarska, Filmform, Švedska; Heure Exquise! International centre for video arts, Francija; Les Instants Vidéo Numériques et Poétiques, Francija; Netherlands Media Art Institute / Montevideo, Nizozemska; SCCA-Ljubljana. Center for Contemporary Arts, Slovenija). Obiskovalcem je bila na voljo gledalnica za spremljanje izbranih video in medijskih del, pred njo pa projekcija spletne strani, računalniki za brskanje po spletnem portalu in informativne publikacije o projektu GAMA. Za obiskovalce, ki so se prvič srečali s tem obsežnim projektom, pa so poskrbeli inštruktorji iz Ludwig Boltzmann Instituta. Med predstavljenimi deli, ki napovedujejo bogat nabor vsebin skupnega portala GAMA, so se našla številna pomembna dela in projekti v polju medijskih in video umetnosti: Blast Theory, Paul de Marinis, Myron Krueger, Jean-Francois Guiton, John Sotherberg, Gianni Toti itd.
V selekciji Postaja DIVA_predstavlja SCCA-Ljubljana, ki so jo pripravili Barbara Borčić, Miha Colner in Ida Hiršenfelder, je bilo prikazanih 15 del avtorjev različnih generacij in izraznih načinov.

Miha Colner

DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu

DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu

DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu

DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu

Člani konzorcija GAMA: Hochschule fur Kunste, Bremen; Akademie der Kunste, Dunaj; Akademii Gorniczo-Hutniczej (University of Science and Technology), Krakov; Argos, Bruselj; Atos Origin, Madrid; Center for Culture & Communication, Budimpešta; International Centre for Art and New Technologies, Praga; Steftelsen Filmforum, Stockholm; Heure Exquise!, Mons-en-Baroeul; Hochschule fur Gestaltung, Karlsruhe; Hochschule fur Gestaltung und Kunst, Zurich; Hogeschool voor de Kunsten, Utrecht; Instants Video, Marseille; Ludwig-Boltzmann-Institut Linz; Instituut voor Mediakunst Montevideo, Amsterdam; Technologie Zentrum Informatik, Universitat Bremen; Universidad de Barcelona.

Projekt podpira program e-Content Plus Evropske komisije.

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si