Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Postaja DIVA na novogoriških Soočanjih s sodobno vizualno umetnostjo

19. 1. 2010, ob 19. uri
Mestna galerija Nova Gorica, Trg Edvarda Kardelja 5, Nova Gorica

Mestna galerija Nova Gorica, ki domuje v stavbi Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, je bila ustanovljena leta 1997. Sprva je delovala pod okriljem Goriškega muzeja. Od leta 2000 je vključena v javni zavod Kulturni dom Nova Gorica. Poleg bogatega razstavnega programa, ki zajema vse zvrsti sodobne vizualne umetnosti, je galerija tudi prizorišče najrazličnejših predavanj na temo sodobnih vizualnih umetniških praks, zbranih pod naslovom Soočenja s sodobno vizualno umetnostjo. Predavanja, predstavitve in diskusije so namenjene širšemu občinstvu in so zato dobrodošla pobuda, da se sodobno umetnost približa in razkrije tudi tistim, ki se pred umetniškim delom novejšega datuma znajdejo v zagati.

Tudi s tem namenom smo novogoriškemu občinstvu predstavili Postajo DIVA, fizični in spletni arhiv video umetnosti, ki ga razvijamo od leta 2005, in je namenjen raziskovanju, dokumentiranju in arhiviranju video in medijske umetnosti. Ida Hiršenfleder, sodelavka arhiva, je predstavila kontekst nastajanja fizičnega in spletnega arhiva. Video umetnost ima v slovenskem prostoru dolgo tradicijo, primerljivo s svetovnim prostorom (prvo video delo, Belo mleko belih prsi, je nastalo leta 1969, štiri leta po delu Nam June Paika, ko je v New Yorku leta 19965 posnel papeža Pavla VI). Za razvoj sodobne umetnosti in civilne družbe v Sloveniji pa ima video tudi odločujočo vlogo. Danes se video umetnost sooča s težavo ohranjanja originalnih nosilcev video del. Postaja DIVA vsa zbrana dela stalno varnostno kopira, originalne nosilce, večinoma na VHS formatu, pa skrbno hranimo. Izkazalo se je, da je mini DV kaseta trenutno najbolj zanesljiv in najlažje dostopen nosilec, ki služi kot varnostna kopija originalnega video dela in ki nam omogoča nadaljnjo obdelavo.

Ida je v nadaljevanju spregovorila tudi o naboru video in novomedijskih del, ki smo jih že zbrali. Predstavila je tipologijo gradiva, ki se zbira na treh nivojih: kot 1) video delo, 2) dogodek in 3) vir. Takšna razdelitev omogoča uporabniku arhiva, da iskanje lažje prilagodi svojim željam. Lahko si - npr. zgolj iz radovednosti - ogleda le video delo, lahko pa raziskuje kontekst nastanka video dela ali celotnega umetniškega opusa s pomočjo spremljajoče strokovne literature ali AV gradiva v obliki predavanj, predstavitev, diskusij. Novogoriško videastko Anjo Medved je zanimala klasifikacija in spletna prezentacija posameznega video dela, konkretno video instalacije. Kako jo vodje arhiva označijo in v kakšni formi je vključena v arhiv? Prezentacija takšnih večmedijskih del se prilagaja vsakemu posameznemu delu in seveda zahtevam umetnikov. Video instalacija je lahko npr. posredno predstavljena s pomočjo dokumentarnega posnetka video instalacije ali neposredno kot video delo (z opombo, da je video del inštalacije). Takšne primere spremljajo tehnični opisi, ki kažejo na prostorsko in konceptualno razsežnost video inštalacije. Sendi Mango, članica umetniškega kolektiva BridA, pa je povprašala, kako se s ključnimi besedami označijo tista AV dela, ki jih generirajo softwearski programi. Odgovor je bil, da bi se glede na tehnološke značilnosti, koncept in namige avtorja delo označilo lahko kot računalniška grafika, hibridna umetnost in/ali interaktivna umetnost. Seznam ključnih besed so tako pomagala za lažje iskanje po arhivu in za semantično povezovanje posameznih umetniških del.

Predstavitev se je zaključila z vprašanjem selekcije del in zbiranja gradiva. Sodelavci arhiva iščejo starejša video dela in hkrati spremljajo aktualno video in medijsko produkcijo. Vsakega izbranega avtorja se povabi k sodelovanju s predlogom, katera dela bi se lahko vključila v arhiv in v kakšni obliki, npr. v celoti, kot daljši ali krajši insert, s fotografijami prizorov iz videa. Nekateri avtorji v arhiv dajo svoj celoten opus, drugi svoja zgodnja ali študijska dela ne želijo predstaviti javnosti, tretji izberejo za svojo estetsko prakso najbolj značilna dela. Postaja DIVA pri tem sledi željam in zahtevam vsakega posameznega umetnika, hkrati pa tudi svojim uredniških kriterijem.

Sledila je projekcija kuriranega programa Postaja DIVA_predstavlja, ki je - po besedah Ide Hiršenfelder - nastala zato, da predstavi celovitost arhiva in vključenih video del, vse od žanrske raznolikosti, različnih tehnoloških postopkov produkcije, manipulacije z video sliko, dupliciranja podobe, apropriacije, rabe softwearskih orodij.

Vsaka predstavitev arhiva je za vse nas pomembna informacija, saj komentarji občinstva - naših bodočih obiskovalcev spletnega arhiva - usmerjajo razvoj spletnega arhiva.

Dušan Dovč

Postaja DIVA na novogoriških Soočanjih s sodobno vizualno umetnostjo Postaja DIVA na novogoriških Soočanjih s sodobno vizualno umetnostjo

Postaja DIVA na novogoriških Soočanjih s sodobno vizualno umetnostjo Postaja DIVA na novogoriških Soočanjih s sodobno vizualno umetnostjo

Postaja DIVA na novogoriških Soočanjih s sodobno vizualno umetnostjo Postaja DIVA na novogoriških Soočanjih s sodobno vizualno umetnostjo

POVEZAVE

Za povabilo in sodelovanje se zahvaljujemo Mestni Galeriji Nova Gorica, Pavli Jarc in Mateji Poljšak Furlan.

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si