Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Kako je potekala delavnica Open Studio?

28. januar - 1. februar 2010
Studio Emad Eddin Foundation, 18, Emad Eddin Street,
Downtown, Kairo, Egipt

SCCA-Ljubljana v sodelovanju s HaRaKa in
Studio Emad Eddin Foundation

Delavnica Open Studio je nastala v sodelovanju z Adhamom Hafezom, vodjo egiptovske organizacije HaRaKa, vodilne raziskovalne platforme za ples in performans v Kairu, ki deluje od leta 2006 in združuje raziskovanje, produkcijo, založništvo in izobraževanje. Delavnica Open Studio je nastala v okviru sodelovanja SCCA in HaRaKa kot pilotski program, za katerega se v prihodnosti nadejamo nadgradnje v kompleksnejši avdiovizualni in diskurzivni projekt, v katerega bodo aktivneje vključene tudi Galerija Townhouse, Studio Emad Eddin in regionalna mreža RAMI.

Delavnice se je prvi dan udeležilo 15 plesalcev in vizualcev. Adham Hafez, tudi sam performer, plesalec in koreograf, je na začetku orisal kontekst našega sodelovanja in potek delavnice z vsebinskim fokusom na plesnem/performativnem videu. Šlo je za pilotsko delavnico, ki bo – vsaj tako upamo vsi vpleteni – vodila do kompleksnejšega skupnega projekta, ki bo raziskoval povezave med performansom, videom, glasbo in diskurzivnimi praksami. Potem je Neven Korda, vodja delavnice, predstavil svoj način dela in koncept delavnice, ki je temeljila na Labanovi kocki, ter predlagal, da se čim prej začne z vadbo. Studio je bil prijeten prostor, ne pa tudi primerno opremljen. Tudi udeleženci so prišli brez svoje opreme. Plesalke so bile do zastavljenih izhodišč delavnice zadržane – prav to naj bi bil dodaten razlog, da je takšna delavnica tako pomembna za egiptovsko sceno. Plesalci so namreč po končani baletni šoli precej izolirani v svoj svet baleta in plesa in se težko odločijo za sodelovanje z umetniki oz. v sodobnih projektih. Osip plesalk naslednji dan je bil zato pričakovan, malo manj pa smo ga pričakovali tudi v skupini, ki naj bi s teksti spremljala proces delavnice. Na koncu so se delavnice udeležili dva plesalca in pet vizualcev. Na predstavitvi se je lahko pokazal foto in video material iz procesa in eno delno zmontirano delo, kar sploh ni tako malo.

Delavnice se je udeležila tudi Azza Shaaban, režiserka, ki nam je pokazala svoj dokumentarec o življenju v Gazi. Neverjeten film kaže vsakdanje življenje, kako ljudje jejo, spijo, se veselijo, se poročajo v odsotnosti ženina ... Naredila ga je v tistih nekaj dneh, ko je bil mejni zid proti Egiptu podrt in se je dalo priti na to sicer izolirano območje in tudi iti ven. Azza se je nekako uspela vtihotapiti tja in se pogovarjati z ljudmi. Pravi, da so novice o dogodkih v Palestini tudi v Egiptu bolj redke, pa še to zmerom, ko kdo umre. Da kažejo samo take reči. Ona pa je želela posneti film o življenju in ne smrti. In ji je uspelo.

Barbara Borčić

 

Open Studio v Kairu smo zastavili kot delavnico z uporabo bazičnih principov gibanja in manipulacije video signalov. Za vizualni del je bil zamišljen preprost sistem: kamera, računalnik (program za manipulacijo videa v živo) in video projektor. Koreografski del je zahteval preprosta izhodišča, kot so fokus (pogleda), stop, slowmotion, repeticija, time warp ipd. Temeljni princip delavnice je bila manipulacija s pretočnimi video/avdio podatki v živo. Na delavnico so bili povabljeni plesalci, koreografi, režiserji in videasti, prijavilo pa se je večje število plesalcev in videastov. Po informativnem (uvodnem) dnevu, ko smo razjasnili cilje delavnice, je pogoje sprejelo nekaj vizualistov in ena plesalka.

Praktični rezultat delavnice sta ustvarila vizualist/režiser Ahmed Roby in plesalka Alice R. Johnson. Roby je zastavil koncept, ki je vključeval natančna navodila plesalki za improvizacijo (aleotorika) s pojasnilom njenih potencialnih pozicij v prostoru, osnovni smisel njene akcije in oris potencialnega končnega rezultata. Plesalka je koreografsko iztočnico delavnice, ki je bila v sistemu Labanove kocke, zamenjala s sebi bližjo iztočnico v tehniki Graham giba.

Video je bil posnet na trak in pozneje montiran. Vendar je analiza prvega dela (od predvidenih treh), ki smo ga videli na predstavitvi rezultatov delavnice, pokazala, da je Roby ustvaril model prav v smislu naših izhodišč Open Studia, tj. zastaviti model delavnic, ki bi se posebej posvečale problemom in rezultatom skupne produkcije in interakcije v živo. Roby je uporabil koncepte, kot so delitev ekrana (kadra) po sredini, zrcalna slika iste ali različne akcije, razmnoževanje slike, več vrst povratne zanke (feedback). Te koncepte je možno vključiti v izvedbeni plan programa za manipulacijo medijskih podatkov v živo, kot je npr. Isadora, program, ki smo ga uporabljali na delavnici. Konkretno Robyjevo delo bi tako lahko preprosto izvedli tudi v živo. Vključuje video module in agente programa Isadora, kot so crop, delitev ekrana, zrcalo, razmnožitev slike, zajem in takojšnje predvajanje videa (capture and play).

Delavnica je bila pripravljalne narave in žal prekratka za izdelavo opredmetenega rezultata. Potencialno bi tudi z ostalimi udeleženci, ki so na delavnici sodelovali do konca (Azza Shaaban, Shayma Azis, Amanda Kerdahi Matt), lahko razvili predvideni načrt in realizacijo multimedijskega dogodka v živo (Robyjevo idejo in režijo) na zgoraj opisan način.

Rezultati te delavnice so bili za vse sodelujoče dobrodošla vzpodbuda in napotilo za pripravo kompleksnejšega projekta v prihodnje.

Neven Korda

Delavnica Open Studio Delavnica Open Studio

Delavnica Open Studio Delavnica Open Studio

Delavnica Open Studio Delavnica Open Studio

Delavnica Open Studio Delavnica Open Studio

POVEZAVE

PARTNERJI

HaRaKa (performativna platforma, Kairo, Egipt), Townhouse Gallery (Kairo, Egipt), SCCA-Ljubljana, Zavod za sodobno umetnost (Ljubljana, Slovenija), Studio Emad Eddin Foundation (Kairo, Egipt)

S podporo MOL, Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo RS.

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si