Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Postaja DIVA na skupinski razstavi
neVidljivi MAFAF

Cinemaniaca 2010 (v sklopu puljskega filmskega festivala)

18. 7.–6. 8. 2010
MMC Luka, Pula, Hrvaška

Med leti 1965 in 1990 se je v Puli, tedanji poletni filmski prestolnici Jugoslavije, kot nasprotje in protipol prestižnemu Festivalu igranega filma, vzpostavil Medklubski in avtorski festival amaterskega filma – MAFAF, ki je bil v osnovi osredotočen na prakse v polju kratkega eksperimentalnega filma. Na festivalu, ki se je odvijal v letnem kinu na Kaštelu, se je predstavljal izjemno širok krog ustvarjalcev, tako iz filmskega sveta kot avtorjev iz polja likovnih umetnosti, ki so se posluževali filma in kasneje videa za vizualizacijo svojih umetniških zamisli. MAFAF je sicer temeljil na v Jugoslaviji gosto posejani mreži amaterskih kinoklubov, ki so ponujali osnovno infrastrukturo za drugačne, nekonvencionalne filmske prakse. V drugi polovici osemdesetih let pa se je na MAFAF-u v veliki meri predstavljala tudi hitro razvijajoča se video produkcija, ki je uveljavljala nekoliko drugačne formalne in tehnične pristope do kratke eksperimentalne oblike gibljivih slik.

Leta 2002 se je vzpostavila razstavna platforma Cinemaniac kot spremljevalni program festivala igranega filma v Puli, ki je ponujala prostor za predstavljanje inovacij v svetu umetnosti in filma, soočala film in likovno umetnost preko predstavljanja umetniškega videa, eksperimentalnega filma in multimedijskih instalacij.

Deveti Cinemaniac je ob dvajseti obletnici zatona MAFAF-a posvečen prav tej pomembni manifestaciji. V razstavnem projektu neVidljivi MAFAF jerekonstruirana zgodovine tega festivala s pomočjo predstavitve primarnih in sekundarnih virov ter arhivskih materialov (filmi, katalogi, plakati, fotodokumentacija, zbirka medijskih objav), ki poskušajo osvežiti zgodovinski spomin in kontekstualizirati pomen festivala, ki je bil nekoč – glede na število prijavljenih filmov in avtorjev – ena večjih manifestacij alternativnega in ljubiteljskega filmskega ustvarjanja v nekdanji Jugoslaviji.

V razstavnem prostoru MMC Luka v Puli so predstavljeni nekateri vrhunci 25-letnega obdobja delovanja MAFAF-a; to so tako ustvarjalci, ki so kasneje uspešno prešli v polje poklicne kinematografije, kot tudi avtorji, ki pomenijo dandanes pomembnejše predstavnike v polju sodobnih likovnih umetnosti, zlasti na področju avdiovizualnih praks in gibljivih slik. Na razstavi so predstavljeni Aleksandar Fjodorović Stasenko, Ivan Faktor, Željko Luković, Vladimir Petek, Zdenko Mihaljević, Alem Đurić, Robert Radnić, Žarko Batinović, Vladislav Knežević, Dan Oki, Zdravko Mustać, Marko Kovačič, Mirko Simić in Tomislav Gotovac.

Na MAFAFU je s svojimi filmi ali video deli sodelovala tudi vrsta avtorjev s področja Slovenije. Na letošnji spominski razstavi sta ponovno prisotna dva domača avtorja, Marko Kovačič in Mirko Simić, ki sta bila v osemdesetih letih tudi dobitnika posebnih priznanj MAFAF-a. Pri njuni ponovni predstavitvi je posredoval SCCA-Ljubljana, ki je iz digitalnega video arhiva Postaja DIVA prispeval tri dela: film Casus Belli avtorja Marka Kovačiča iz leta 1983 (Super 8, ŠKUC, Ljubljana 1983, 15') ter video deli Mirka Simića iz leta 1990 - Passer by (VHS, BRIS & V.S. Video/Forum, Ljubljana 1990, 4' 18'') in
Positive Connection II (VHS, BRIS & V.S. Video/Forum, Ljubljana 1990, 3' 16'').

Miha Colner

neVidljivi MAFAF, 2010 neVidljivi MAFAF, 2010

neVidljivi MAFAF, 2010 neVidljivi MAFAF, 2010

neVidljivi MAFAF, 2010 neVidljivi MAFAF, 2010

neVidljivi MAFAF, 2010 neVidljivi MAFAF, 2010

Avtorica koncepta in kustosinja razstave: Branka Benčić
Umetniki: Aleksandar Fjodorović Stasenko, Ivan Faktor, Željko Luković, Vladimir Petek, Zdenko Mihaljević, Alem Đurić, Robert Radnić, Žarko Batinović, Vladislav Knežević, Dan Oki, Zdravko Mustać, Marko Kovačič, Mirko Simić, Tomislav Gotovac
Sodelavci: Ivica Gunjača, Marko Zdravković Kunac (Pulska filmska tvornica)
Partnerji: MMC Luka, Pulska filmska tvornica, Hrvatski filmski savez, Festival igranog filma u Puli

Več

POVEZAVE

[Objavljeno: 27. 7. 2010]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si