Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

ArtservisPostaja DIVA
v londonskem LUX-u

Predstavitev videoumetnosti iz Slovenije in projekcija

28. 4. 2011
LUX, London

Postaja DIVA v londonskem LUX-u Postaja DIVA v londonskem LUX-u

V kontinuirani seriji predstavitev slovenske video umetnosti v mednarodnem prostoru se je projekt Postaja DIVA, ki od leta 2005 poteka znotraj programa SCCA-Ljubljana, v zadnjih dnevih aprila predstavil tudi v Londonu. Barbara Borčić, direktorica SCCA-Ljubljana in vodja Postaje DIVA, in Miha Colner, kurator in kritik, sta predstavila kratko zgodovino in kontekst avtorskega videa v Sloveniji, video in medijski arhiv Postaja DIVA in delovanje SCCA-Ljubljana.

Projekcija z uvodnim predavanjem se zgodila v sodelovanju z organizacijo LUX, ki zbira in skrbi za obsežen mednarodni arhiv avtorskega videa in eksperimentalnega filma s poudarkom na britanski neodvisni produkciji "umetniških gibljivih slik". Distinkcija med filmom in videom znotraj omenjenega arhiva ni posebej definirana, zato je bila pod skupnim imenovalcem vzpostavljena enotna označba gibljivih slik, ki so nastale v produkcijskem in prezentacjskem kontekstu vizualnih umetnosti. V arhivu LUX-a je danes prek 4.500 različnih avtorskih del, filmov in videov, ki segajo od začetka 20. stoletja do današnjih dni.

LUX je v sami zasnovi dokaj soroden Postaji DIVA, video in medijskemu arhivu SCCA-Ljubljana, ker poleg fizičnega arhiva skrbi tudi za spletno bazo podatkov o posameznih delih in njihovih avtorjih. LUX, za razliko od portala DIVA, sicer ne ponuja prostodostopnih del v nizki resoluciji, pač pa zgolj z osnovnimi podatki, opisom dela in fotografskih gradivom popisane materiale. LUX je tako ob nekaterih državnih institucijah, kot je na primer British Film Institute, ena najpomembnejših britanskih organizacij na področju produkcije, arhiviranja in teoretske obdelave umetniškega videa in filma.

Postaja DIVA je s programom Postaja DIVA predstavlja iz leta 2009 (izbor: Barbara Borčić, Miha Colner, Ida Hiršenfelder) nastopila v sklopu tradicionalne manifestacije LUX Salon, posvečene projekcijam, predavanjem in diskusijam o tovrstnih umetnostih. Prikazani video program je prisotnim omogočil vpogled v zgodovino slovenske video umetnosti in njenega širšega kulturnega in družbenega konteksta nastanka, kar je vzbudilo veliko zanimanje med zainteresirano javnostjo. Prizorišče (projekcijska soba LUX-a) je bilo namreč zasedeno do zadnjega kotička. Ker britanska in mednarodna javnost nimata zadostnih informacij in vedenja o umetniških tokovih iz Slovenije in širše regije Srednje in Vzhodne Evrope, je prav zgodovinski uvod v obliki predavanja in kasnejše diskusije pomenil koristno informacijo in širšo kontekstualizacijo prikazanim delom. V sklopu enournega video programa, ki je zajel poglavitnejše segmente razvoja slovenske video produkcije, je bilo predstavljenih 15 del različnih avtorjev in avtorskih skupin. Začetek pregleda je bil zamejen z letom 1983 in eksperimentalnim videom Autop Marjana Osoleta - Maxa, nadaljeval pa se je z nekaterimi najvplivnejšemi deli različnih generacij umetnikov, ki so zaznamovali lasten prostor in čas, vključno z mlajšo generacijo domačih umetnikov – videastov, ki vpeljujejo povsem drugačen odnos do medija in njegovih rab.

Predavanje in projekcija sta ob zaključku izzvala številna vprašanja in komentarje ter vzpodbudila živahno diskusijo. Refleksija prisotne publike se namreč poraja iz povsem neobremenjene distance do (po večini prvič) videnega materiala, zato je prinesla nekatere zanimive zaključke, ki se dotikajo identitete kulturnega in političnega prostora, zrcaljene skozi posamezna umetniška dela. Ugotovitve prisotne publike so nakazale specifike umetniške izraznosti, izvirajoče iz tega predela Evrope, ki naj bi bila – v primerjavi z britansko video produkcijo – vizualno izjemno monumentalna in sporočilno metaforična.

Sodelovanje med LUX in SCCA-Ljubljana se bo v prihodnosti nadaljevalo s strokovnimi izmenjavami v smislu razvijanja teoretskih diskurzov o video umetnosti in njenem arhiviranju ter javnih predstavitev, ki bodo približala produkcijo omenjenih prostorov širši publiki.

Miha Colner

POSEBNA ZAHVALA

  • LUX & Benjamin Cook za povabilo in organizacijo dogodka.

POVEZAVE

Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo RS.

[Objavljeno: 13. 5. 2011]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si