Meditacije tajvanskega videa

1. avgust 2017
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana


Yunnia Yang, kuratorka, umetnostna zgodovinarka in kritičarka, ki živi v Tajpeju (Tajvan), je doktorirala iz nadrealizma pri Salvadorju Daliju, intenzivno pa se posveča tudi videoumetnosti.

Letošnje poletje je pripravila turnejo tajvanskega avantgardnega videa in z njim gostovala že v Zagrebu, v ateljejih Žitnjak v zagrebški industrijski coni, ki jih od leta 2003vodita Kata Mijatović in Zoran Pavelić (člana skupine Pleh). Sledilo je gostovanje v Ljubljani, zaključilo pa se je v Berlinu, v art centru Rosalux.

V Ljubljani smo si tajvanski video ogledali 1. avgusta, ko se je poletna vročina polegla in je Projektna soba SCCA v goste privabila precejšnje število ljubiteljev videoumetnosti. Kuratorski izbor Yunnie Yang je vključeval različne ustvarjalne in estetske pozicije ter je segal od video umetnosti in performansa do eksperimentalnega filma in digitalne animacije. Tendenca kuratorice je bila, da mednarodno občinstvo začuti širino video postopkov, ki jih uporabljajo umetniki. Največ je bilo digitalnih posegov v gibljivo sliko v postprodukciji, manj neobdelanih dokumentarnih posnetkov, ki zgolj s pogledom umetnika beležijo stvarnost. Mnogi videi so vsebinsko osredotočeni na en motiv, na eno zgodbo, zato je tudi njihov vizualni izraz minimalističen in meditativen. Takšen je na primer video Landscape in the Mist (av. Wu Chi-Tsung). Komičen učinek pa je imel video Invisible City: Taiparis York (av. Tsui Kuang-Yu), ko sta protagonista videa s kadriranjem in scenografijo simulirala pariško in newyorško atmosfero. Bila sta tam, a še vedno doma! Ko se je ta njuna prevara razkrila, smo se vsi sladko nasmejali.

Tajvanski video kaže svojo izrazno moč s suvereno rabo produkcijskih postopkov in z vpetostjo v lokalno , nacionalno in mitološko zgodbo. S komentarjem kuratorke smo tem zgodbam lažje sledili.

Ali, kot je zapisala novinarka časnika Dnevnik, Nina Žnidaršič: »Dvanajsterica z gibljivimi slikami (tenko)čutno in mehko odpira teme, ki zadevajo posameznika, predvsem pa s kritično noto izpostavljajo družbene in politične probleme, nezadovoljstvo in ideološko ujetost. Medijska in politična manipulacija, človekova zavest, ki je ujeta v kremplje ideologij in tehnologije, globalni kulturni turizem, ki izriva tradicijo in na piedestal postavlja ‘komercialno kulturo’, iskanje ter odpravljanje stereotipov, ki se pripisujejo narodom, so izstopajoči premisleki tajvanskih umetnikov.«

Celoten članek lahko preberete tukaj.



Napoved dogodka