Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail:info@scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Obveščamo vas o projektu Nevena Korde, sodelavca SCCA na področju video programov.

Vizualni tunel

Knežji dvor Rimska cesta, Celje
24. - 28. februar 2007

Pod enkratnim naslovom Vizualni tunel se predstavljajo video objekti in video filmi, ki vzporedno (drug ob drugem) s sodobnimi sredstvi kažejo različne vidike našega resničnega vsakdana.

Svoje postavitve bodo darovali: Slavko Glamočanin, Borut Savski, Tomaž Furlan, Neven Korda in Calvin Stein.
Filme pa: Bratko Bibič, Marko Kovačič, Zemira Alajbegović in Neven Korda.

Vabljeni!

Vse, kar je bilo novo, se podira in se razblinja pred našimi očmi, tisto, kar prihaja, je staro in dobro znano. Umetnosti se ne godi nič drugače kot ostalim družbenim poljem. Paradoks ali pa mogoče kar sodobnost trenutka je, da se prostor za njeno izvedbo, prakso in uporabo krči, navkljub neslutenemu razvoju umetnosti in sploh 'kulturnosti' ter njene vseprisotnosti v družbi danes. Mogoče odhajamo nekam, kjer nam bo intelektualna klima, v kateri se je zgodil samomor Majakovskega, spet bolj razumljiva. Mogoče zdaj gledamo, kako se umetnost instrumentalizira na vse bolj ozki elitizem na eni strani in na izdelke za množice na drugi strani. Cinizem je na obeh močno skrčenih polih, vmes pa je vse večje področje izpraznitve - 'saharizacije'.

No, kakor koli, ta razstava je zgolj svojevrstni 'jam session', le da tokrat z video objekti in filmi. Tako kot pri navadnih 'jamih' je izbor bolj slučajen kot ne in je odvisen od neposredno nevezanih aktivnosti med posameznimi umetniki. Vsekakor akcija ni dirigirana z vnaprejšnjim konceptom, ki bi govoril o predstavljenih delih in jih na nek način zaokroževal. Tudi povedati nima kaj. Razen seveda ponuditi objekte kot take, nebogljene in brez obrambe, nastale v svoji obliki na mestu razstave samem. Konec koncev ta tip živega ustvarjanja, ki je včasih že izdelek, včasih le užitek ali pot, še najpogosteje 'le igranje', se vztrajno širi iz glasbe, konceptualne glasbe, raznih mitingov računalniških čudakov na mnoga druga polja. Temu sledijo tudi projekti preteklega leta na področju vizualizacij, kot so Paralelni svetovi ali vizualne improvizacije na dogodkih Burn Out, ki jih je organiziral Neven Korda, pa tudi npr. bolj konceptualni projekti, kot so bili Vmesni prostori v organizaciji Trivie ali
Ljubljana-Berlin-Ljubljana v organizacija Katamana.

Poseben prostor razstave je Video arheologija s štirimi filmi, narejenimi iz arhivskih materialov. Vsak od njih se na samosvoj način ukvarja s koncem 20. stoletja. In spet: neke posebne povezave - žanrske ali konceptualne - med temi filmi ni. Razen seveda v 'človečnosti' in duhu svobodnega posameznika, ki preveva iz njih. Razlike so pravzaprav velike in bistvene že v snovi, ki je zaobjeta: od čiste 'panoramske' v Na domačem vrtu do močnega 'zuma' na ozko in privatno v Staro in novo. Pa spet od 'čistega' arhiva v Na domačem vrtu do pretežno iz intervjujev sestavljenih Rezin časa. V tem zadnjem so arhivi bolj ilustracija, po drugi strani pa sama snov filma (intervjuji) postaja z vsakim dnem vse bolj arhivska. Pa spet: Na domačem vrtu je narejen iz arhivskih posnetkov. Vendar le, če gledamo sliko. Zvok je pretežno drugega materialnega izvora, v katerega konstrukcijo se vključuje tudi originalni arhivski zvok. Dosje 83:03 je spet 'objektiven' 'panoramski' film, po drugi strani pa je poln izrazito intimnih trenutkov. Ti pa so spet dostikrat, ker je snov filma neka umetniška produkcija, zaigrani. Rezine časa je tip filma, ki nastane, še preden pride do videomikserja, Staro in novo brez videomikserja ne bi mogel biti niti zamišljen. Bibič je v petletnem procesu izdelovanja sam spoznal tehnologijo videomontaže, da bi sploh lahko zaključil delo, tako kot ga je. Pri Kovačiču pa se spet zdi, da je video kot tehnologija dokaj nepomemben, da bi bila na celuloidu konstrukcija enaka; še več, zdi se, da bi Kovačič takšno filmsko konstrukcijo lahko naredil tudi iz kamna ali z varjenjem železnih kosov.

Neven Korda, avtor postavitve

VIDEO OBJEKTI

Calvin Stein: Calvinarij
Sveži se z norimi prav fino razumejo, zaradi česar so pogosto nedostopni.
www.hikikomori.com/calvin

Calvin Stein

Neven Korda: Tele-vizija
Televizija nam kaže predvsem sebe samo.
www.korda-art.si/

Neven Korda

Tomaž Furlan: Triptih z dodanim četrtim delom
Vprašanja o smiselnosti vsega.

Tomaž Furlan

Borut Savski: 2 = 3
Politika. Umetnost. Kapital. Gibanje. Svetloba. Zvok. Sistemi. Strukture. Kreature.
www.3via.org/html.php?htm=borut

Borut Savski

Slavko Glamočanin: Smučar
Računalniški vid, prepoznavanje objektov in zabavne stvari, ki se dajo s tem narediti.
www.glamocanin.net/

Slavko Glamočanin

VIDEO ARHEOLOGIJA
Filmi, narejeni iz arhivskih posnetkov. Vsak dan ponavljajoča se projekcija enega filma.

Sobota, 24. 2., sreda 28. 2. 2007
Bratko Bibič: Potujoči kino Bridka Bebiča predstavlja: Na domačem Vrtu 1-3
Integralna verzija filmsko-glasbenega projekta (1999-2005)
Producenta: Zavod Alcedo in Slovenska kinoteka, 2005
Založba in distribucija: Demiurg (demiurgos@siol.net)
Koproducenti: Zavod SCCA-Ljubljana, Zavod ZANK, pro.ba - filmska i video produkcija - CSU Sarajevo, Neewa film
Projekt so podprli: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Filmski arhiv RS

Časovni avdiovizualni stroj. Zgodovina filma in zgodovina 20. stoletja skozi film na Slovenskem (pa i šire ...) v 2 urah in pol današnjega časa, potegnjena v neskončnost z glasbo B. B. & The Madleys v vseh zasedbah in z gostujočim studijskim harmonikarjem Ottom Lechnerjem (Dunaj).
www.bratkobibic.net/

Nedelja, 25. 2. 2007
Zemira Alajbegović: Rezine časa
Producent: Zavod ZANK, 2001
Koproducenti: VPK, TVS
Film so podprli: Filmski sklad RS, Zavod SCCA-Ljubljana, KulturKontakt - Avstrija, Televizija BiH, Adria Airways.

V Rezinah časa je zgodovina prepletena z osebnimi zgodbami; film o otroštvu, ljubezni in vojnah, o ženskah v 20. stoletju.

Ponedeljek, 26. 2. 2007
Marko Kovačič: Dosje 83-03
Videorekonstrukcije
Producent: Forum-Ljubljana / Zwiks, 2003
Projekt so podprli: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Mestna občina Celje.

Pripoved temelji na osebni zgodovini in spominih, zabeleženih v 20-letnem umetniškem delovanju. Metodologija avtorskega prijema je osebna in izraža eklekticizem devetdesetih let 20. stoletja: fragmentarnost, samoreferencialnost, razsrediščenost in subjektivnost.
www.markokovacic.org/

Torek, 27. 2. 2007
Neven Korda: Staro in novo
Produkcija: V. S. Video / Forum Ljubljana, 1997
Koprodukcija: VPK, TV Slovenija
Projekt so podprli: Filmski sklad RS, MOL, Zavod SCCA-Ljubljana

Staro in novo je dokumentarec o posnetkih FV Videa. Skozi pripoved aktivnega, raztreščenega in izmikajočega se subjekta, kot ga je ustvarilo 20. stoletje, Staro in novo rekonstruira eno od narobnih, marginalnih plati zgodovine, eno od tistih, ki jih zgodovina ponavadi izloča.
www.ljudmila.org/scca/ip/zanka/dok-TV.html

Avtor postavitve: Neven Korda
Produkcija: Zavod Zank (www.zavod-zank.si/)
Pomoč pri izvedbi: E.P.L. d.o.o., Zavod K6/4 - Kiberpipa, Kapelica, Zavod SCCA-Ljubljana, Kud Mreža - Galerija Alkatraz, DIC, Brane Ždralo, Rok Sieberer.

Več informacij:
Neven Korda
neven.k@siol.net
041 376 283

Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.

Zavod SCCA-Ljubljana je član Asociacije, društva nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti.

 

 

 
Fokus

Svet umetnosti in
Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Jayme McLellan:
Različni modeli delovanja v umetnostnem sistemu v ZDA (Washington)

Predavanje in delavnica
15.-17. 4. 2014
Projektna soba SCCA
Prijave do: 14. 4. 2014

Iskanje
Zgodilo se je

Svet umetnosti in
Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Biti ali postati kustos
Suzana Milevska: Problematičnost razmerja med teorijo in kuratorsko prakso

Podprite Artservis!
Bang! Brez Artservisa ne gre
Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Tweeter  Vimeo  Rhiz.eu  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si