Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail:info@scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Seminar iz pisanja o sodobni umetnosti
Letnik 2006/07

Delavnica št. 5
Tekst za katalog

Mentor: Suzana Milevska
13 in 14. april 2007
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Rok za prijavo: 4. april 2007

Urnik

13. april (petek)

10.00-11.30 Uvodno predavanje
Lastni glas: tekst za katalog kot performativno pisanje
Tekst za katalog je primer interdisciplinarnega in performativnega pisanja. In to zelo pomemben, kajti vsaka razstava ima določen koncept, ki ga je potrebno razjasniti s kataloškim esejem. Vendarle pa mora tehten esej izpolniti še druge potrebe. Po eni strani mora jasno predstaviti relevantne podatke, za kar - da bi se zbralo in izbralo potrebne informacije - je pogosto potrebna dolga raziskava. Po drugi pa je kataloški tekst vendarle tekst, zato mora vsak avtor/vsaka avtorica skozi proces pisanja najti svoj glas.

Zato se pisanje teksta za katalog zgodi kot performativen preplet naslednjih treh radikalno različnih pogledov: ekstrapolacije koncepta, zbiranja in analize potrebnih informacij (o delih ali temah, vezanih na razstavo) in osebnega iskanja lastnega, edinstvenega glasu (pisca/kustosa).

Teoretski koncepti, literatura in določene metode kreativnega pisanja lahko pomagajo piscu najti primeren način pisanja za vsako razstavo in kataloški tekst. Vendarle pa je kataloški tekst čisto samosvoj žanr, ki ni niti samo teoretski tekst niti zgolj še en literarni žanr. Prav tako je tudi daleč od čiste deskripcije ali obnavljanja umetniških konceptov in izrazov. Ta žanr ima torej kljub odprtosti za eksperiment in variabilnost prav tako svoja specifična pravila, ki se jih moramo držati, da bi opravičili njegov obstoj.

12.00-13.30 Podžanri teksta za katalog
Že obstoječi različni modeli razstav (samostojna, monografska, retrospektivna, tematska, zgodovinska ali mednarodna bienalna) kakor tudi nedaven razvoj razstavnih modelov (on-line, kolaborativne, participatorne) zahtevajo premislek o samem žanru.
Glavna vprašanja v tem delu delavnice bodo, kako lahko prilagodimo in spremenimo metode svojega pisanja, oblike, besednjak ipd. pri pisanju različnih tekstov in kako to vpliva na "lastni glas".

13.30-15.00 Odmor

15.00-15.30 Priprava na delavnico natančnega branja
Organizacija zaporedja branja različnih primerov tekstov, oblikovanje skupin udeležencev glede na izbrane tekste.

15.30-17.30 Delavnica natančnega branja
Vprašanja, ki se jih bo v dopoldanskem delu delavnice dotaknilo splošno in teoretsko, se bo zdaj konkretiziralo s primeri, izbranimi izmed predlaganih tekstov.

Primeri kataloških tekstov za branje in izbor:

  • Marina Abramovic, Oxford: Museum of Modern Art - Oxford, 1995 (monografska razstava).
  • Archipelago, Stockholm: Cultural Capital of Europe, 1998 (mednarodni skupinski projekt).
  • Manifesta 2 and 4v, Luxembourg, 1998 and Frankfurt, 2002 (mednarodni bienale).
  • Capital and Gender, Skopje: Museum of the City of Skopje, 2001
  • Eternal Recurrence 4, Skopje: Press to Exit project space, 2006 (samostojni projekt).
  • Prekinjene zgodovine, Ljubljana: Moderna Galerija, 2006 (raziskovalni projekt in razstava).
  • Correspondences, IFA - Berlin, Bonne, Stuttgart, 2001 (kuratorska razstava).

Teksti so na voljo udeležencem v knjižnici Zavoda SCCA-Ljubljana. Vsak od udeležencev naj pred začetkom delavnice izbere enega.

18.00-19.00
Čas za vprašanja in odgovore o nalogi: pogovor o specifičnih zadevah, povezanih s pisanjem teksta naslednji dan delavnice.

14. april (sobota)
10.00-14.00 Predstavitev napisanih tekstov
14.00-15.30 Odmor
15.30-17.30 Razdelitev v skupine in pogovor o napisanih tekstih
17.30-19.00 Skupna predstavitev pripomb in zaključkov 

Suzana Milevska je publicistka, teoretičarka vizualne kulture in kustosinja, trenutno direktorica in predavateljica na Euro-Balkan Institutu, ki je vizualno-kulturni in raziskovalni center v Skopju. Milevska je doktorirala na Goldsmiths Collegeu v Londonu. Od leta 1992 je kurirala več kot 70 umetniških projektov v Skopju, Istanbulu, Stockholmu, Berlinu, Bonnu, Stutgartu, Lepzigu itd.

 

(Več: http://www.worldofart.org/aktualno/seminar/voditelji-delavnic/)

Splošne zahteve:
Vsak kandidat se prijavi s CV-jem z bibliografijo, motivacijskim pismom, že napisanim in/ali objavljenim tekstom in idejo (povzetek največ 150 besed) za tekst, ki ga bo pisal in predstavil na delavnici.

Priprava:
Od vseh udeležencev se pričakuje, da poznajo vse zgoraj navedene kataloge (na voljo v knjižnici Zavoda SCCA-Ljubljana) in izberejo enega za diskusijo na delavnici natančnega branja. Teden dni pred začetkom delavnice bodo vsi izbrani udeleženci povabljeni k diskusiji o strukturi delavnice na internetnem forumu, da bi obogatili njeno vsebino in pripomogli k čim uspešnejši izvedbi delavnice.

Priporočena literatura:

  • Kemal, Salim and Ivan Gaskell. Eds. The Language of Art History. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1991.
  • Austin. J. L. Kako napravimo kaj z besedami, Studia humanitatis: Ljubljana, 1990.
  • Wollheim, Richard. Art and its Objects Second edition. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1980.

Mentorsko delo bo potekalo v angleškem jeziku.

Cena delavnice je 15 evrov za posameznike in 30 evrov za predstavnike institucij. Kopija plačane položnice je pogoj za udeležbo na delavnici.
Število mest je omejeno na deset udeležencev.

Rok za prijavo: sreda, 4. april 2007

Prijavo (www.worldofart.org) in tekst pošljite na elektronski naslov: svetumetnosti@scca-ljubljana.si, poštni naslov ali prinesite osebno:
Zavod SCCA-Ljubljana, Metelkova 6, 1000 Ljubljana.
Uradne ure: 11.00-15.00

Kontakt:
Zavod SCCA-Ljubljana (uradne ure: 11.00-15.00)
Kontaktni osebi: Saša Nabergoj ali Tevž Logar
Metelkova 6, 1000 Ljubljana, tel.: (01) 431 83 85, fax: (01) 430 06 29
E-mail: svetumetnosti@scca-ljubljana.si

Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.

Zavod SCCA-Ljubljana je član Asociacije, društva nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti.

 

 

 
Fokus

Dan na dan
Razstava
12. 12. 2014–4. 1. 2015
Galerija Škuc

Iskanje
Zgodilo se je

Kako je muzej sodobne umetnosti dobil svoj TV program?
Gostovanje Postaje DIVA
v MSU Zagreb
30. 10.–10. 11. 2014

Podprite Artservis!
Bang! Brez Artservisa ne gre
Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si