Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail:info@scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Neven Korda
Stranska veja 2: Izgubljeno Mesto

Gledališka digresija v obliki performansa

Sobota, 17. november 2007, ob 21. uri
Palača Potemkin, Bohoričeva 5, Ljubljana
(v okviru festivala BREAK 2.4)

Vstop prost!

Stranska veja je serija gledaliških improvizacij - "jam session" z dramskimi neodvisnimi elementi, video objekti in filmskimi vizualizacijami.

Izvedba: Irena Tomažin, Igor Sviderski, Miha Zadnikar, Nova Viator, Barbato Kanak

Produkcija: Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Pomoč pri izvedbi: Zavod SCCA-Ljubljana, Zavod K6/4, Galerija Škuc, Mac&PC
Koprodukcija: Zavod Zank

Ozadje Stranske veje
Vse, kar je bilo novo, se podira in se razblinja pred našimi očmi, tisto, kar prihaja, je staro in dobro znano. Zdaj gledamo, kako se umetnost instrumentalizira na vse bolj ozki elitizem po eni strani in na izdelke za kontrolo množic na drugi strani. Cinizem je na obeh močno skrčenih polih, vmes pa je vse večje področje izpraznitve - hrupna tišina. Prostori alternativne meje so paradoksalno naravnani v "konsupcijo" in ne v "produkcijo, ki se jo konzumira". Obenem so, ravno tako presenetljivo, prav prizorišča drugačne kulture opremljena "nesodobno", "nemedijsko", "nedigitalno"

Plan Stranske veje
Poudarjen kontrast med lirično, zelo osebno in na subjektovo pozicijo orientirane vsebine dramskih objektov in monumentalno spektakelsko izvedbo z množico projiciranih in oddajanih objektov, ki so interaktivni tako na nivoju igralskega proizvajanja kot na nivoju gledalčevega dojemanja. Izluščiti elemente, s katerimi se konstruira gledališki dogodek, in jim omogočiti nove prijeme, ne da bi jih omejevale vnaprej določene samoumevnosti, ki ne izhajajo neposredno iz fizične situacije gledališkega časa.

Bistveno za cikel Stranska veja je pogled na strukturo gledališkega dogodka, ki ni dramaturški, kar v končni instanci proizvede nemoč razlage današnjega sveta. Struktura išče v smeri "ciklona": narašča emocionalna, teoretična ipd. napetost, potem narašča izpraznitev in depresivnost naboja, ki privleče obupano ekstazo, ta pa izprazni emocionalni naboj, kar povzroči naraščanje napetosti, užitka ... Tako naj bi tok dogodka približali fizikalnim zakonitostim in poiskali in ustvarili manj znana ali neznana gledališka izrazna sredstva.

Eksperimentalno medijski poseg Nevena Korde v sodobno gledališko prakso omogoča premišljanje o novi vlogi performativnih umetnostih med valovanjem tehnoloških in organizacijskih sprememb, idej, ki se med sabo pretakajo, mešajo, vračajo in napredujejo. Osnovna ideja Stranske veje je na teoretično ne-mističen način izvajati performativno prakso v resničnem 3D svetu, ki se ga sproti konstituira na odru - ki je najbrž lahko veliko več, kot je videti zdaj.

Revijalni proces, ki nedvomno postavi plesalca in igralca v pozicijo objekta, ki ne ponuja svoje "vizije" interpretacije, ker bi s tem zapiral prostor gledališkosti, temveč ohranja preprosto izvajanje nalog na visokem profesionalnem izvedbenem nivoju. Šele z nezavednim tokom vseh odrskih elementov, med katerimi je tudi igralec s svojim telesom in glasom, lahko dobimo strukture, ki tudi v gledališču lahko proizvajajo neizrekljivo, nekaj, kar ni zabrisano že pred začetkom možne realizacije.

Uprizoritev Izgubljega mesta

Izgubljeno mesto uprizarja smer užitka. Bog vam ne more ničesar dati, ker v vas, razen vas samih, ni prostora za nič več. Obstaja velika verjetnost, da ste napolnjeni z blatom.

Mikroaktivni kletvtakel Izgubljeno mesto se dogaja v premoru med mnogimi hudimi ključnimi nevihtami.

Izgubljeno mesto bodo izvedli priznani strokovnjaki: Irena Tomažin, Igor Sviderski in Miha Zadnikar na odru ter Nova Viator in Barbato Kanak pred odrom.

Neven Korda

 

Projekt je podprla Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost.

 

 

 
Fokus

Svet umetnosti in
Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Jayme McLellan:
Različni modeli delovanja v umetnostnem sistemu v ZDA (Washington)

Predavanje in delavnica
15.-17. 4. 2014
Projektna soba SCCA
Prijave do: 14. 4. 2014

Iskanje
Zgodilo se je

Svet umetnosti in
Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Biti ali postati kustos
Suzana Milevska: Problematičnost razmerja med teorijo in kuratorsko prakso

Podprite Artservis!
Bang! Brez Artservisa ne gre
Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Tweeter  Vimeo  Rhiz.eu  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si