Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail:info@scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Kaj se dogaja z avdiovizualnimi arhivi?
Mednarodni seminar: delavnica, predavanja, predstavitve, razstava, posvet

www.e-arhiv.org

Javni dogodki:

Galerija Kapelica, Kersnikova 4, Ljubljana
Sreda, 28. 11. 2007
16.00-19.00: Razstava (izbor iz video arhivov)
19.00: Predavanja

Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Četrtek, 29. 11. 2007
17.00: Predstavitev SCCA e-ARHIVA, izbor iz video arhivov in posvet

Vzpostavitev fizičnih in virtualnih, analognih in digitalnih arhivov je nujna za refleksijo sodobne umetniške produkcije. Zavod za sodobno umetnost SCCA - Ljubljana si z raziskovalnimi, dokumentacijskimi, predstavitvenimi, izobraževalnimi in arhivarskimi programi prizadeva celostno obravnavati slovensko video umetnost in novomedijsko prakso - tudi v okviru varovanja kulturne dediščine.

e-arhiv

Projekt Kaj se dogaja z avdiovizualnimi arhivi? preučuje status in pomen digitalnih avdiovizualnih arhivov sodobne (video) umetnosti in njihovo (on-line) dostopnost pri nas in v mednarodnem prostoru. Mednarodni seminar načrtno nadaljuje in pomembno nadgrajuje projekt Kaj storiti z avdiovizualnimi arhivi? (www.e-arhiv.org) iz leta 2005.Takrat smo predstavili individualne, zlasti s strani samih umetnikov realizirane projekte in individualne pobude, tokrat pa se osredotočamo na institucionalne primere uspešnih praks:

  • Montevideo/Time Based Arts, The Netherlands Media Art Institute, Amsterdam,
  • MediaArtNet.org in 40jearsvideoart.de,
  • e-ARHIV, SCCA-Ljubljana.

Galerija Kapelica, Kersnikova 4, Ljubljana
Sreda, 28. 11. 2007
16.00-19.00: Razstava (izbor iz video arhivov)
19.00: Predavanja

PREDAVANJA:

Gaby Wijers: Montevideo/Time Based Arts Collection

Zaradi kratkotrajnosti, tehnične spremenljivosti in hitre zastarelosti medijskih formatov obstaja potreba po drugačnem pristopu in strategijah za dokumentiranje, predstavitev in ohranitev medijske umetnosti. Razpoložljivost in dostop do vsebine je ključni cilj pri razvijanju strategij ohranitve in predstavitve medijske umetnosti. V svojem predavanju bo Gaby Wijers raziskovala razmerje med tehnologijo, določenimi vrstami medijske umetnosti in njihovim kontekstom dokumentacije in ohranitve, pri tem pa se bo osredotočila na zbirko The Netherlands Media Art Institute. Opisala bo strategije za ohranitev medijske umetnosti in številne nacionalne in mednarodne raziskovalne projekte in vire.

Gaby Wijers je diplomirala iz dokumentarne informatike in vizualne reprezentacije in ima večletne izkušnje iz vodenja projektov, ki se osredotočajo na ohranitev in dostop do umetnosti novih medijev. Opravila je specializacijo s področja "capturinga" spremenljivih umetniških del, od plesa do novih medijev. Deluje kot koordinatorica za ohranitev, raziskovanje in razvoj na The Netherlands Media Art Institute, Montevideo/TBA Amsterdam; sodelovala je pri številnih mednarodnih projektih, ki se ukvarjajo z dokumentacijo in ohranitvijo medijske umetnosti, kot na primer Inside Installation, 404 Object not Found, arhiv OASIS in kot koordinatorica projekta Preservation of Video Art pod okriljem Foundation for the Conservation of Modern Art (SBMK); je tudi gostujoča predavateljica na University from Amsterdam; živi v Amsterdamu.

 

Heike Helfert: Premeščanje podob
MediaArtNet.org in 40jearsvideoart.de kot dva različna pristopa k ohranitvi dediščine medijske umetnosti

Pri proizvajanju vednosti sta na delu dve metodi organiziranja informacij: kopičenje in zgoščevanje. Sodobnih arhivov ne enačimo samo z njihovo strukturo, temveč tudi z njihovimi značilnostmi. Vrednost arhivov je zato v izbiri strategije. Predavanje se bo osredotočilo na predstavitev dveh različnih pristopov v polju nestabilnih medijev: on-line projektov MediaArtNet.org in 40jearsvideoart.de.

MediaArtNet poskuša podati pregled medijske umetnosti z uporabo medijem ustreznih načinov reprezentacije. Projekt je vključeval dve knjižni publikaciji, ki sta dopolnjevali obsežno spletno vsebino. Med procesom je bilo treba sprejeti vrsto odločitev, od tega, kako lahko strukturiramo podatkovno bazo in katere metapodatke vanjo vključimo, do tega, kako lahko zagotovimo čim večjo trajnost spletnega arhiva. Raziskovalni in razvojni projekt 40yearsvideoart.de pa se osredotoča na ohranjanje in dostopnost video umetnosti, ki je kot del naše kulturne dediščine močno ogrožena. Hkrati raziskuje, kako lahko preprečimo kasnejše neizbežne izgube in kakšnih obnovitvenih ukrepov se lahko poslužimo. Projekt je vključeval tudi medsebojno povezane razstave, ki so hkrati potekale v petih osrednjih nemških muzejih.

Heike Helfert je kulturna znanstvenica na področju medijske umetnosti. Študirala je umetniške in kulturne študije na Hildesheim University v Nemčiji. V zadnjih letih je sodelovala pri realizaciji večih projektov. V ZKM, Center for Art and Media (Karlsruhe) je bila skupaj z Rudolfom Frielingom in Dieterjem Danielsom sourednica in projektna koordinatorica spletne publikacije MediaArtNet. Koordinirala je tudi projekt 40yearsvideoart.de. V Edith Russ Site for Media Art (Oldenburg) je koncipirala razstavo o medijski uporabi filmskih posnetkov, Re-Vision. Sampling as a cultural strategy. Trenutno je raziskovalka na Ludwig Boltzmann Institute Media.Art.Research (Linz), kjer proučuje kategorijo "hibridne umetnosti" festivala Ars Electronica v Linzu.

RAZSTAVA (izbor iz video arhivov)

40yearsvideoart.de

(ZKM - Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe)

Kuratorica: Heike Helfert
Wolf Vostell: Sun in Your Head (1963); Otto Piene, Aldo Tambellini: Black Gate Cologne (1968/69); Gerry Schum: Land Art (1969); Ulrike Rosenbach: Tanz für eine Frau/Dance for One Woman (1974); Richard Kriesche: Malerei deckt zu, Kunst deckt auf/Painting Covers, Art Reveals (1977); Die tödliche Doris: Über-Mutti-Live-Konzert-Paris 1983 Played Back Berlin 1984/Super-Mom Live Concert Paris 1983, Lip-Synched in Berlin 1984 (1984); Granular Synthesis: Sweetheart (1997); Korpys/Löffler: The Nuclear Football (2004)

 

Montevideo/Time Based Arts

(The Netherlands Media Art Institute)

Kuratorica : Gaby Wijers
Erwin Olaf: Le Dernier Cri (2006); eddie d: Significance and Back (2001); Guido van der Werve: Nummer vier (2005); Arno Coenen & Transformer di Roboter: Baghdad Disco (2005); Martijn Veldhoen: (why do I keep going) FORWARD (2004); Jeroen Kooimans: Fata Morgana (2006); Peter Bogers: The Secret Place of the Most High (2003); Bas van Koolwijk: FBCK/AV - FIVE (2002); Jeroen Offerman: Stairway at St. Paul's (2002); Livinus & Jeep van de Bundt: Percussion VI (1977); Bas van Koolwijk: FBCK/AV - Red Flag (2005); Persijn Broersen & Margit Lukacs: Prime Time Paradise (2004); Marinus Boezem: Breathing upon the Tube (1971); Peter Frucht: Stay Tuned (2005); Sonia Cillari: Se Mi Sei Vicino (2006); Marina Abramović: Art must be Beautiful, Artist must be Beautiful (kompilacijska verzija, 1975); Iain Forsyth & Jane Pollard: Walking after Acconci (Redirected Approaches) (2005)

 

e-ARHIV, SCCA-Ljubljana

Sled
Izbor: Mateja Rot
Apolonija Šušteršič: Bonnevoie by Day &Night, Luksemburg (1998); Mojca Marija Pungerčar: Portable Home, Düsseldorf (1996); Nataša Skušek: Venezia 2 (2004); Benetke; Duba Sambolec: Tour de place, Art Academy Trondheim, Norveška (2001)

Videodokument_prikazuje
Kronološko zaokrožen (1969-1998) program z izbranimi video deli avtorjev, predstavljenih v Videodokumentu.
Kuratorica: Barbara Borčić
Nuša & Srečo Dragan: Belo mleko belih prsi, Ljubljana 1969 (1984); Marijan Osole-Max: Avtop (ŠKD Forum, Ljubljana 1983); Miha Vipotnik; Don't Panic (TV Koper & Obalne galerije Piran 1984); Zemira Alajbegović & Neven Korda (Borghesia): Discipline (So Young) (FV Video / ŠKD Forum, Ljubljana 1984); Marko A. Kovačič: American Dream (Brut, Ljubljana 1986); Rok Sieberer-Kuri: Kriza (V.S. Video / ŠKUC - Forum, Ljubljana 1989); Sašo Podgoršek: Model (Nord Cross Production, Mute film & TV Slovenija, Ljubljana 1989);
Zemira Alajbegović & Neven Korda: Zbiralci peska (V.S. Video / Forum Ljubljana & TV Slovenija, Ljubljana 1995); Peter Vezjak: Venite Lucifer (Mute film & TV Slovenija, Ljubljana 1995); Mirko Simić: Ausländer (VPK & Magnifico, Ljubljana 1996); Ema Kugler: Tajga (Forum Ljubljana & VPK, Ljubljana 1996); Miha Vipotnik: Path of Crazy Wisdom (CalArts, Los Angeles, 1993/96); Nataša Prosenc: One Way (TV Slovenija, Ljubljana 1996);
Apolonija Šušteršič: Private Corridor - Public Toilets, (Rijksakademie van beeldende kunsten Amsterdam & Forum Ljubljana 1997); Sašo Vrabič: Tower Flatline (Ljubljana 1998)

Videospotting Kreature - drugi del
Kuratorica: Barbara Borčić, 2004
Damijan Kracina: Žeblji (D.K., Ljubljana 1995); Oliver Marčeta: 2227 - Innocent When You Dream (Hochscule fur angewandte Kunst, Wien 1995); Neven A. Korda: Nomad (Neven A. Korda, Ljubljana 2002); Andrej Lupinc - Lupo: V osmih minutah okoli sveta (TV Slovenija & A.L., Ljubljana 1990-2000); Marko A. Kovačič & Kolja Saksida: Lab Party (Forum Ljubljana & Zwiks Production, Ljubljana 2002)

Eyedentify Yourself
Kurator: Tevž Logar
Nika Autor, Robertina Šebjanič: Niro (2006); Tomaž Furlan: Wear (2005); Tomaž Tomažin: Mr. Tornhill (2005); Vesna Bukovec, Lada Cerar, Metka Zupanič: First Impression (2004);
Nataša Berk: PolyPlay (2004)

 

Produkcija
SCCA, Zavod za sodobno umetnost - Ljubljana
www.scca-ljubljana.si

Koprodukcija
Galerija Kapelica, Zavod K6/4
www.k6-4.org

Podpora
Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Veleposlaništvo kraljevine Nizozemske

Posebna zahvala
Montevideo/Time Based Arts, The Netherlands Media Art Institute; ZKM - Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe

Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.

Zavod SCCA-Ljubljana je član Asociacije, društva nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti.

 

 

 
Fokus

Postaja DIVA
Seminar o
praksah arhiviranja

27. 10. 2014,
od 17. ure dalje

Projektna soba SCCA

Iskanje
Zgodilo se je

Svet umetnosti in
Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Biti ali postati kustos
Suzana Milevska: Problematičnost razmerja med teorijo in kuratorsko prakso

Podprite Artservis!
Bang! Brez Artservisa ne gre
Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si