Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail:info@scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

SVET UMETNOSTI - Šola za sodobno umetnost
www.worldofart.org
Letnik 2006/07

Seminar iz pisanja o sodobni umetnosti

Delavnica št. 3
Načrt za mobilno fakulteto umetnosti
Mentor: CLÉMENTINE DELISS

6. 2., od 11. do 13. ure, uvodni pogovor / Projektna soba SCCA, Metelkova 6, LJ
7., 9., 10. in 11. 2, od 16. do 20. ure, delavnica / Cankarjev dom,
dvorana M3/4, Prešernova 10, LJ

Rok za prijavo: sreda, 31. 1. 2007

Delavnica (v sodelovanju z Zavodom Maska, Seminar sodobnih scenskih umetnosti, letnik 2006/07) je namenjena letošnjim in nekdanjim udeležencem izobraževalnega programa Svet umetnosti (SCCA-Ljubljana) in udeležencem Seminarja sodobnih scenskih umetnosti (Maska).

Delavnica s Clémentine Deliss je pripravljena na podlagi njenih izkušenj s "Future Academy" (Akademijo prihodnosti) - štiriletnim raziskovalnim projektom o prihodnosti neodvisnih umetnostnih institucij, ki ga je doslej realizirala v Angliji, Evropi, Senegalu, Indiji, Avstraliji in na Japonskem.

Delavnica bo obravnavala tri sklope vprašanj:

1. Kartografija mobilnosti
Kaj je mobilnost v umetniškem raziskovanju in praksi? Ali gre za klasični romanticizem ali neoliberalno politiko vere v mobilno, peripatetično fakulteto umetnosti? Če ne, kako lahko udejanjimo potujoče akademije? Kaj se lahko naučimo iz konceptualne in organizacijske strukture novejših majhnih združenj in umetniških kolektivov? Ali gre za primere povečane lokalizacije ali mobilnosti? Je mobilna fakulteta za umetnost sploh lahko samozadostna ali moramo vzpostaviti nestalne in neformalne ekonomske parametre kot del produktivnosti nove strukture? Kdo je lahko gostitelj nove mobilne fakultete za umetnost?

2. Pozicija umetnika in kustosa kot polimatičnega protagonista
Kaj je v današnjem svetu polimatično? Kako kustosi prenašajo specifično in raznoliko v svoj način dela z umetniki in občinstvom? Kako reflektiramo umetnikovo artikulacijo, ki kombinira aktivnosti, ki vključujejo razstave v prodajnih galerijah, vedno večje sodelovanje na velikih mednarodnih razstavah in "aktivistično" izobraževanje? Zakaj umetnike zanima izobraževanje in zakaj je raziskovanje trenutno tako vznemirljivo? Pod kakšnimi pogoji lahko umetniške šole in univerze spodbudijo avtonomno dinamiko prakse in produkcije?

3. Definiranje bodoče fakultete znanja
Kaj je fakulteta znanja? Je to oseba, veščina, ki se je naučimo, ali disciplina, ki evocira razmerja moči? Se bojimo imenovati člane nove kompetentne akademije umetniške prakse in umetnostne teorije in raje ostajamo pri nevtraliziranih in polabstraktnih definicijah? Katere formulacije in metodologije produkcije znanja presegajo kulturne in disciplinarne meje? Kdo ali kaj prenaša znanja iz enega mesta/kraja/konca na drugega? Katere oblike znanja in umetniške prakse ne potujejo in se ne prevajajo in zakaj? Ali obstaja zmeda med privatnim in socialnim, oziroma med prikritim in javnim v našem konceptu bodočih fakultet znanja? Kakšno vlogo danes, petnajst let po pojavu "globalne umetnosti", igrajo kustosi?

Deliss Deliss

Clémentine Deliss

Clémentine Deliss
Je svobodna kustosinja, raziskovalka in urednica francosko-avstrijskega porekla, rojena v Londonu. Doktorirala je iz vzhodnih in afriških študij na univerzi v Londonu. Bila je kustosinja številnih razstav; med zgodnejšimi npr. Lotte or the Transformation of the Object (Steirischer Herbst, Gradec, Dunaj, 1990),Exotic Europeans (National Touring Exhibitions, London, 1990); Seven Stories about Modern Art in Africa (Whitechapel Gallery, London; Konsthalle Malmo, 1995).
Med letoma 1992 in 1995 je bila umetniška direktorica africa95 - festivala afriške sodobne umetnosti, ki so ga izpeljali umetniki v sodelovanju z londonsko Royal Academy of Arts in več kot šestdesetimi britanskimi organizacijami.
Od leta 1996 koncipira in ureja publikacijo Metronome, glasilo umetnikov in pisateljev.
Posamične številke so izšle v Dakarju, Berlinu, Baslu, Frankfurtu, Dunaju, Oslu, Kopenhagnu, Stockholmu, Parizu, Londonu in Tokiu. Metronome je bil doslej predstavljen v Dakarju, v Kunsthalle Basel, DAAD v Berlinu, Galerie Chantal Crousel v Parizu in v okviru beneških bienalov in documente X. Metronome je vključen tudi v projekt documenta 12 magazines. Leta 2005 je skupaj s francoskim kritikom Thomasom Boutouxjem v Parizu ustanovila založbo Metronome Press (www.metronomepress.com).
Septembra 2006 je imela samostojno razstavo v galeriji Kandada (projektno združenje CommandN, Tokio) s prikazom desetih let Metronoma in posebno serijo sandalov, narejenih iz rabljenih knjig. Hkrati je v tokijskem Mori Art Museum kurirala t.i. Metronome Think-Tank, ki je potekal v organizacijiArts Initiative Tokyo and Edinburgh College of Art.
Od leta 2003 na Edinburgh College of Art vodi Future Academy, ki ima člane in raziskovalne enote v Senegalu, Indiji, Avstraliji, ZDA in na Japanskem. Je tudi svetovalka Evropske unije, AFAA (zdaj Francecultures), senegalskega ministrstva za kulturo in članica znanstvenoraziskovalnega sveta na ženevski School of Art and Design.

Udeleženci delavnice bodo v skupinah izvedli različne naloge in akcije. Mentorsko delo bo potekalo v angleškem jeziku. Udeležba je obvezna na vseh dnevih delavnice.

Cena delavnice je 42 EUR za posameznike in 63 EUR za predstavnike institucij (cena vključuje DDV). Za udeležbo je obvezna kopija potrdila o plačilu.

Število mest je omejeno.

Rok za prijavo: sreda, 31. 1. 2007

Prijave s kratko biografijo in osebnimi podatki (ime, priimek, naslov, e-mail, telefon) pošljite na elektronski naslov andreja.kopac@maska.si, poštni naslov ali prinesite osebno: Maska (Seminar sodobnih scenskih umetnosti), Metelkova 6, 1000 Ljubljana.

Kontakt:
Zavod Maska (uradne ure: 11.00-15.00)
Andreja Kopač, koordinatorka Seminarja sodobnih scenskih umetnosti
Metelkova 6, 1000 Ljubljana
Tel.: 01 431 53 48, 041 90 09 26
Faks: 01 431 31 22
E-mail: andreja.kopac@maska.si

Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.

Zavod SCCA-Ljubljana je član Asociacije, društva nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti.

 

 

 
Fokus

Sestanki na prostem
Skupinska dokumentacijska razstava
10. 11.–7. 12. 2014
Likovni salon Celje

Iskanje
Zgodilo se je

Kako je muzej sodobne umetnosti dobil svoj TV program?
Gostovanje Postaje DIVA
v MSU Zagreb
30. 10.–10. 11. 2014

Podprite Artservis!
Bang! Brez Artservisa ne gre
Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si