Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Ženske prihajajo!
Razstava sodobne feministične umetnosti iz Slovenije

5.-8. 3. 2009
Otvoritev: četrtek, 5. 3., ob 18. uri
Posvet: četrtek, 5. 3., ob 19. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Razstava feminističnih del slovenskih avtoric in avtorja je pritegnila veliko obiskovalk in obiskovalcev. Menim, da je uspešno prikazala dejstvo, da umetnic, ki se ukvarjajo s temo položaja ženske v družbi, pri nas pravzaprav niti ni tako malo, saj je razstavljalo šestnajst umetnic, en umetniški tandem in en umetnik. Prav njim se je potrebno zahvaliti, saj so se skoraj vsi odzvali povabilu in s tem potrdili feministični aganžma svojih umetniških del.
V raziskovanju sem odkrila, da se večina feminističnih del začne pojavljati s prehodom Slovenije v tržno gospodarstvo. V tistem času so se, poleg umetnic mlajše generacije, začele tudi že uveljavljene avtorice in avtor vedno bolj posvečati feministični tematiki. Izjemi sta Duba Sambolec s prvim feminističnim delom Ženske prihajajo!, ki je feministično v pravem pomenu izraza, saj se je pojavilo v času sedemdesetih let vzporedno z ostalimi umetniškimi feminističnimi praksami po zahodnem svetu, in Aprilija Lužar, ki se že od osemdesetih let intenzivno ukvarja s feministično umetnostjo in aktivizmom. Potrebno je poudariti, da je bilo vsa dela težko izslediti, predvsem pa je pomagalo brskanje po arhivu razstav feminističnega in queer festivala Rdeče zore, pa tudi festivala Mesto žensk in video arhiva SCCA. In seveda je bila zelo pomembna tudi pomoč mentorice diplomskega dela, dr. Nadje Zgonik in somentorice, dr. Tanje Mastnak. Feministična umetnost je področje umetnosti, ki je pri nas zamolčano in prezrto, zato mi je v veliko veselje, da smo lahko postavili razstavo in ob njej pripravili pogovor. Razstava je bila namenoma dokumentarne narave, saj je vsebovala že predhodno razstavljena dela, ki pa so ključna za predstavitev tega poglavja v slovenski umetnosti.
Pogovor, ki je sledil otvoritvi in na katerem so sodelovale Aprilija Lužar, Duba Sambolec, mag. Alenka Spacal, dr. Tanja Mastnak, dr. Nadja Zgonik in mag. Evelin Stermitz, se je tudi s pomočjo publike hitro razvil v živahnega. Predmet razprave so bile pereča vprašanja o položaju žensk in feminizma v umetnosti. Posladek večera pa je bila predstavitev spletnega portala mag. Evelin Stermitz, kamor lahko avtorice posredujejo svoja umetniška dela, ki tako postanejo del umetniškega arhiva oz. spletne galerije Artfemtv. Arhiv se je v zadnjem času zelo razširil in je svojevrstna platforma za umetnice in kuratorje, ki preko njega spoznavajo avtorice in njihova umetniška dela.

Ana Grobler, kuratorica projeka

 

Ženske prihajajo! je naslov prvega feminističnega dela v slovenskem prostoru, ki ga je Duba Sambolec ustvarila okrog leta 1976. In v Projektno sobo SCCA so na razstavo in posvet o feministični umetnosti obiskovalke in obiskovalci prišli v velikem številu. Fotografije performansov, dokumenti, slike, kolaži, fotografije, umetniška publikacija, objekt in videi so zapolnili prostor, ki se je za čas festivala Rdeče zore spremenil v študijsko-dokumentarno galerijo. Kuratorica Ana Grobler je na enem mestu zbrala žanrsko raznolika dela in jih postavila v medsebojni dialog.

Na posvetu, ki je sledil odprtju razstave, je s kritičarkami, teoretičarkami in umetnicami Ana "preverila" svoja izhodišča iz diplomske naloge Feministična umetnost v Sloveniji. Vplivi ženskih skupin, gibanj in družbenega okolja (ALUO, 2008). Izpostavilo se je vprašanje o samoopredeltitvi umetnic kot feminističnih umetnic, s stališča umetnostnozgodovinske stroke pa je diplomska naloga pomemben prispevek k historizaciji feministične umetnosti v Sloveniji, saj podobnega pregleda še nimamo.

Posvet se je zaključil s simbolno izjavo Aprilije Lužar, ki je parafrazirala prvo feministično delo pri nas, Ženske prihajajo!, v izjavo, da sama kot umetnica stalno "odhaja". Njena pozicija na obrobju umetnostnozgodivinske kritike in refleksije jo velikokrat zavira, a ji hkrati omogoča vztrajnostno držo kot ženske, umetnice in aktivistke. Svojim mlajšim kolegicam je Aprilija "svetovala", da če je nekoč Duba prišla na motorju, da če sama svoje projekte dela v taksiju, je zdaj čas, da se potuje z avionom.

Dušan Dovč

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

Ženske prihajajo Ženske prihajajo

POVEZAVE

Napoved dogodka:

Medijske objave:

  • Radio Študent, Sektor Ž, 21. 2. 2009
    Intervju z Ano Grobler
    avt. Ida Hiršenfelder
  • Dnevnik, Kultura, 27. 2. 2009
    Svobodo, pravičnost in ljubezen za vse
    Napoved razstave v okviru celotnega programa festivala
    avt. Ida Hiršenfelder
  • SEEcult.org, 4. 3. 3009
    Napoved razstave
  • Delo, Kultura, 4. 3. 2009
    10. Rdeče zore.Ob stoletnici dneva žena.
    Napoved razstave v okviru celotnega programa festivala
    avt. Valentina Plahuta Simčič
  • Delo, Deloskop, 5. 3. 2009
    Napoved razstave
  • Radio Slovenija, Val 202, Kulturne drobtinice, 5. 3. 2009
    Napoved razstave, izjava Ane Grobler
  • Radio Študent, 5. 3. 2009
    Napoved razstave, izjava Ane Grobler
  • Dnevnik, Scena, 5. 3. 3009
    Napoved razstave
  • TV Slovenija, 1. program, Kultura, 5. 3. 2009
    Predstavitev razstave, izjava Ane Grobler in Dušana Dovča
    avt. Andreja Kočar
  • Radio Študent, festivalski termin: Rdeče zore, 5. 3. 2009
    XXX razlogov zakaj bi gledali porno
    avt. Ida Hiršenfelder
  • Večer, Reportaža, ljudje, 7. 3. 2009
    Moški ugodneje in udobneje od žensk
    Deseti mednarodni feministični in queer festival Rdeče zore izpostavil vprašanje spolnosti
    avt. Franja Žišt
  • Dnevnik, Kultura, 10. 3. 2009
    XXX kot polje politike in užitka
    Komentar/kritika festivala
    avt. Ida Hiršenfelder
  • inDirekt, Novice, kultura, 10. 3. 2009
    Sodobna feministična umetnost v Sloveniji
    avt. Tanja Pavlič
  • Radio Študent, Art-Area 127, 11. 3. 2009
    Likovne manifestacije feminističnega in queer festivala Rdeče zore
    avt. Ida Hiršenfelder
  • Delo, Kultura, Fotooko, 9. 3. 2009
    Fotografija z razstave
    foto: Aleš Černivec
  • Večer, Kultura, 14. 3. 2009
    Ženske prihajajo!
    Kritika razstave
    avt. Petra Kapš
  • Hrvaška televizija, 2. program, oddaja Transfer, 1. 4. 2009
    Avt. Marijana Rimanić

 

 

 
Fokus

Svetovni dan AV
dediščine 2017

Slovenska kinoteka
27. 10. 2017
ob 19.00 in ob 21.30
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si