| 
         Aktivnosti sodelavcev & Postaja DIVA Neven Korda: 
        NI VRNITVE: VSEBINA + MEDIJ = PODOBA? 
          Predavanje 
        Torek, 10. 1. 2012,  ob 21. uri  
          Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana  
         
29. decembra 2011 je v svojem ateljeju Neven Korda izvedel  samoperformans NI VRNITVE. Predavanje VSEBINA + MEDIJ = PODOBA? je  nadaljevanje tega dogodka, predvsem v smeri zanimanja in potreb Postaje  DIVA pri definiranju lastnosti nosilcev video vsebin.  
  
VSEBINA + MEDIJ = PODOBA? 
Video  praksa je v prvem desetletju 21. stoletja dokončno prešla z video trakov in  preddefinirane velikosti slike na trde diske in "po računalniško"  odprtimi velikostmi slike. Ta prehod ne vključuje le preproste zamenjave enega  medija (magnetnega traku) z drugim (trdim diskom). Mogoče je to tako videti iz  perspektive zabavnih in kulturnih industrij, ko se vedno znova na vedno novih  nosilcih pojavljajo vedno iste vsebine. Pravzaprav je videti, da te industrije  niso rabile niti digitalizacije niti interneta. Lahko bi še stoletja  funkcionirale tako, kot so še pred nastankom digitalnih tehnologij.  Digitalizacija v kulturno-zabavno industrijo ni prinesla novih pogledov in  novih vsebin. Po naravnih zakonih je to tudi nemogoče. 
  In  perspektiva kulturno-zabavnih industrij je širše prevladujoč (tako rekoč  splošni) diskurz v družbah. Enako velja tudi za področje videa. 
Za  ilustracijo tega prehoda bo služila moja lastna video praksa zadnjega  desetletja, ki se je odvijala na polju ustvarjanja oblik, ki omogočajo  opazovanje videa. Gre predvsem za procesiranje videa v plesnih performansih z  manipulacijo signalov v živo, z izpeljavo tega osnovnega polja v filmske  projekcije v živo, instalacije in video objekte. Forma samoperformansa pa ta  polja združuje z uporabo lastnega telesa kot vira živega dogajanja. Tukaj, v tem telesu, je stik oz.  prekrivališče med vsebino in medijem. 
Tehnološka  narava videa je kontemplativna, ker omogoča neomejeno število procesov  brisanja, prekrivanja, vrivanja. Ta kontemplativnost video medija pa je globlja  od nivoja video tekstur, ki vstopajo v tako grajeno konstrukcijo. Kontemplacijo  vključujem že v stanjih predpodob, v izdelavi pravil računanja bodoče podobe  oz. projektiranja načina izvajanja bodoče teksture. Tako postane kontemplativen  sam proces nastanka podobe. Takšna podoba je nefiksirana, obstaja le v trenutku  izvajanja, je vedno novo valovanje. 
  Skratka, z izdelavo krogotoka  nastanka video podobe se razteguje čas, ki je na voljo za opazovanje procesov.  Pomembna je intenca živega  procesiranja in ne shranjevanja podob. V večji meri se izključuje editiranje  (urednikovanje mrtvih procesov) na račun večjega poudarka na valovanju oblik,  kar je izvirno medijsko ustvarjanje. 
Vztrajanje videa v intermedijskem  področju je poetično dejanje. Od  razstavljanja tekstur na praelemente do generiranja tekstur in postavljanja  enačaja med temi postopki. Pomensko  "globino" omogoča večplastnost (multilejering) "tekstov", "besed", "stališč". Čas je kategorija, s katero si pomagamo  misliti. Video tehnologija pa lahko to kategorijo uporablja kot izrazno  sredstvo. Obstaja pa še druga stran: izkušnja nastajanja mnoštva podob kot  rezultata različne medsebojne povezljivosti, prekrivljivosti in frekvenc  sosledja.  
Neven Korda 
ZAHVALA AVTORJA 
  Rad bi se zahvalil Boštjanu  Čadežu, Branetu Ždralu, celotni Cirkulaciji 2, ki so mi neposredno  pomagali pri tem projektu in brez pomoči katerih bi bil zdaj bistveno bližji  začetku, kot sem. Upam, da jih ne bom razočaral.  
  Hvala tudi Boštjanu  Kumperščaku, Luki Prinčiču, Galeriji Alkatraz, SCCA-Ljubljana, Bojanu  Anđelkoviću za pomoč in izkazano zaupanje.  
  Vsi našteti in še kdo so mi pomagali poiskati poti do  posameznih rešitev ali me še kako drugače spodbujali pri delu. 
              
                  | 
               
             
Neven Korda je umetnik, ki deluje na  področju performativnih in projiciranih umetnosti. Raziskuje, prakticira in  beleži čisto video umetnost v smislu raziskovanja video signala in ne žanrov  ali vsebin, ki jih video posreduje. Ustvarja umetne, videu imanentne situacije,  ki potrebujejo interakcijo telesa, glasu, zvoka in videa v živo ter  računalniško posredovanje. Tovrstno ukvarjanje z videom je bilo zastavljeno na  treh področjih: večmedijski performansi z manipulacijo s signali v živo,  večmedijske instalacije, izpovedni filmi. Je režiser in avtor gledaliških  predstav, avtorskih filmov, dokumentarcev in video spotov, obenem pa mentor in  izvajalec delavnic uporabnega videa. Dejaven je na področju arhiviranja in  ohranjanja video zapisov.  
    
Projekt (predstavitev poti in rezultatov) je realiziran s pomočjo štipendije za intermedijsko področje Ministrstva za kulturo RS, ki jo je prejel avtor v letu 2011. 
   
  Predavavanje podpira ERSTE Stiftung (kot del projekta Video obrat/A Video Turn). 
    
              
[Objavljeno: 6. 1. 2012] 
              
         |