Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Brez žebljev in podstavkov
Brez žebljev in podstavkovBoštjan Čadež – Fšk:
Modulirani ambient

Intermedijska instalacija

Sreda, 21. 9. 2016, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Boštjan Čadež – Fšk je z mapiranimi video skulpturami opremil že veliko dogodkov in prostorov. Tokrat je raziskal možnosti intervencije v prostor Projektne sobe SCCA. Osredotočil se je zlasti na pomenski in vizualni poudarek v prostoru: knjižnico in AV arhiv Postaja DIVA. V kreativnem smislu ga je zanimala zlasti stena s knjižnimi policami. Na policah zbrano vizualno raznoliko gradivo (knjige, periodika, videoteka ...) je umetnika navdušilo s svojo vizualnostjo in številnimi detajli, ki se skrivajo na platnicah knjig in ovitkih zgoščenk.

Boštjan Čadež – Fšk je prostor z vsemi posamičnimi arhitekturnimi segmenti vnaprej mapiral. Pri mapiranju je temeljno vlogo za izgradnjo moduliranega ambienta igralo tehnološko ozadje (programska okolja in jeziki). Z natančnim skeniranjem s pomočjo vmesnika je umetnik sprocesiral prizor, ki bo na odprtju instalacije tako skonstruirano podobo prostoru vrnil nazaj. Fizična materialnost se bo do nerazpoznavnosti spojila/prekrila s svojo digitalno podobo. Zložili se bodo predmet na podobo predmeta in svetloba na stvar. Iz tega ambivalentnega razmerja se bodo postopoma izluščili poudarki, predmeti, ki jih druži podobnost ali bližina, barva ali forma. S tem bo umetnik aktualiziral vsebino Projektne sobe SCCA in ji dodal osebno interpretacijo, ki jo vodi hkrati želja po celoti in fragmentaciji.

O tehnološkem ozadju instalacije
Boštjan Čadež – Fšk je prostor najprej skeniral s pomočjo strukturirane svetlobe. Pri tej tehniki se projicira sekvenca različno debelih belih prog (Gray koda), ki se sproti zajema z digitalnim fotoaparatom. Iz pridobljenih fotografij se izračuna korelacija med piksli projektorja in piksli fotoaparata. Končni rezultat postopka je fotografija objekta, posneta iz zornega kota projektorja. Tako pridobljena fotografija bo na odprtju instalacije modulirana v realnem času s pomočjo računalnika in projicirana na skenirani objekt.

Boštjan Čadež – Fšk: Modularni ambient

V času dogodka bo občinstvo lahko sledilo oz. opazovalo dve realnosti: tisto fizično, kot jo vidimo v Projektni sobi SCCA (realna knjižna polica), in tisto, ki jo bo poustvaril s programsko opremo in projektorjem umetnik (paralelna, navidezna knjižna polica). Tudi če se bo v instalacijo vstopalo (prekinitev snopa žarkov iz projektorja) ali bo prišlo do zamenjave objektov na knjižnih policah, bo instalacija regenerirala prvotno stanje, kot ga ja prvotno zabeležila s skeniranjem. V tehničnem smislu bo torej instalacija opozorila na moment rekonstrukcije realnosti, navidezne resničnosti paralelnega digitalnega sveta in motilca, ki vanj vstopa kot gledalec. Ne glede na njegov fizični angažma (gibanje, kretnje, premikanje objektov) bo instalacija ohranjala svojo nedotakljivost prav s stalnim preračunavanjem in korelacijami podatkov, ki jih je umetnik zajel že med skeniranjem.

Boštjan Čadež - FškBoštjan Čadež (roj. 1979 v Ljubljani) je intermedijski umetnik. Študiral je industrijsko oblikovanje na ALUO v Ljubljani. V času študija je dobil priznanje za posebne študijske dosežke za oblikovanje pnevmatike Sporty, ki jo še danes proizvaja podjetje Sava. Istočasno je bil aktiven na področju grafitov in ulične umetnosti, objavil je tudi tri kompilacije avdio reaktivnih animacij na internetni strani takrat zelo popularnega mp3 predvajalnika Winamp. Z interaktivno računalniško igračo Line Rider, oblikovano pod mentorstvom profesorja Zdravka Papiča, je bil uspešen na svetovnem trgu in za delo prejel prestižno nagrado za inovacijo na srečanju razvijalcev računalniških iger v San Franciscu. Za tem je sodeloval z umetnikom Veliborjem Barišičem na projektu PPP box, v okviru katerega je v pomembnih galerijah po svetu razstavljalo več ducat umetnikov.

Od leta 2009 do 2012 je pod psevdonimom Fšk, kot hišni VJ ekip Elements, Zeleno sonce, Astro Disco, Nered, Tetkine Radosti, Colors in Lost Tapes s projekcijami in mapiranimi video skulpturami opremil več kot sto dogodkov. Za video mapping uporablja orodja, ki jih je razvil sam; to tehniko je lahko predstavil v Sloveniji že nekaj let preden so podobna orodja bila komercialno dostopna.

V zadnjih treh letih se je usmeril bolj na področje robotike (risalnih strojev), ki jih sam projektira, programira in s pomočjo doma narejenega 3D tiskalnika tudi izdela. Hkrati je skupaj z umetnico Lino Rico Čadež ustanovil in vodil galerijo GaleRica v Makarski.

Fotografije z dogodka
Foto: arhiv SCCA-Ljubljana

Boštjan Čadež – Fšk: Modularni ambient Boštjan Čadež – Fšk: Modularni ambient

Boštjan Čadež – Fšk: Modularni ambient Boštjan Čadež – Fšk: Modularni ambient

Brez žebljev in podstavkov 2016
V okviru ciklusa Brez žebljev in podstavkov tudi v letu 2016 predstavljamo pomembne intermedijske umetnike. Ciklus projektov je diskurzivne narave, predstavlja pa avtorje, ki delujejo na področju sodobnih umetniških praks (instalacije, performansa, videa, interdisciplinarnih in spletnih projektov).

V Projektni sobi SCCA avtorji uporabljajo različne medije in programska orodja, ki omogočajo intermedijske projekte na računalniških zaslonih, televizijskih ekranih in stenskih projekcijah. Poleg razstave manjšega formata, oziroma manjše in-situ intervencije oziroma performansa v Projektni sobi SCCA je dogodek namenjen predvsem predstavitvi umetniškega opusa avtorja ali avtorice, ter temeljnih izhodišč za njeno/njegovo delo, ki služi kot povod za pogovor s publiko. Sodelovanje občinstva v diskusiji širi interpretativno polje umetniških praks, umetnikom pa je refleksija vzpodbudna povratna informacija.

Vabljeni umetniki v letu 2016:
Miha Vipotnik, Davorin Marc, Boštjan Čadež – Fšk

[Objavljeno: 27. 7. 2016]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si