PROJEKTI | Razstave
Jasna Hribernik: (Post)produkcija
Nataša Prosenc Stearns:
Nočni izvir, Vodnjak želja
Razstava video instalacij
1. 12. 2015–10. 1. 2016
Galerija Vžigalica, Trg francoske revolucije 7, Ljubljana
Odprtje: torek, 1. 12. 2015, ob 19. uri
MED FILMOM IN VIDEOM
V okviru arhiva video in novomedijske umetnosti Postaja DIVA vztrajno pripravljamo tematske in študijske razstave – v letih 2015/16 je to razmerje med filmom in videom. Povabili smo dve umetnici in režiserki, Jasno Hribernik in Natašo Prosenc Stearns, ki na skupni razstavi še nista sodelovali in že dolgo ustvarjata med dvema poljema, med filmom in likovno ustvarjalnostjo, med dvema medijema, med dvema kategorijama. Obema je skupno preizkušanje meja ustaljenih, velikokrat zastarelih pravil tako filmskega kot umetniškega jezika.
Razstava v Galeriji Vžigalica je umetnicama ponudila priložnost za procesualno zastavljen dialog, ki se je stekel v dve video instalaciji, predstavljeni vsaka v svojem krilu galerije. V vmesnem prostoru pa so razstavljena video dela, ki iščejo nove narativne strategije – migrating frame.
JASNA HRIBERNIK
(Post)produkcija, HD video, 120', 2015
Jasna Hribernik, (Post)produkcija, 2015
Video (filmska) instalacija Jasne Hribernik (Post)produkcija je nastala skozi osebno izkušnjo režiserke celovečernega filma, ki je sicer posnet, vendar je zaradi pravdnih razlogov "obtičal" v poprodukciji. Instalacija je zgodba odsotnega materiala, tistega, ki ga v celovečernem filmu ni. Je odpadni filmski material – tisti, ki je še vedno zavezan avtorstvu, ne pa tudi pravu ... Je nevidno/vidni del ideje oz. dela, je dodatni materializirani simulaker odsotnega originala. Z zamenjavo mest prevzame simulaker vlogo originala in je kot tak sposoben predstaviti "nevidno" osnovno idejo (celovečernega filma) kot novo umetniško delo.
Besedilo kot del video instalacije Jasne Hribernik: Marcel Štefančič, jr., Vandima nevidnega filma (pdf)
("V medijski jeseni slavimo odsotnost. Iznajdba fotografije je razkrila, da ima slikarstvo tolikšen čar, ker se resničnost ne pojavi na platnu. Introdukcija filma nam je razkrila, da fotografija črpa njeno lepoto iz odsotnosti gibanja. Zvočni film je pokazal, da smo se nememu filmu čudili, ker ni dal od sebe nobenega zvoka. In barvni filmarji so bili vodilni možgani za estetiko 'film noir' ..." BILWET, Medijski arhiv. Ljubljana: ŠOU, Študentska založba, 1999, str. 131. Bilwet je skupinski psevdonim.)
Jasna Hribernik je filmska režiserka in ustvarjalka videofilmov, videoinstalacij in drugih večpredstavnostnih del.
(www.e-arhiv.org/diva/JasnaHribernik)
NATAŠA PROSENC STEARNS
Nočni izvir, video zanka, HD video, 3', 2015
Vodnjak želja, video zanka, HD video, 3', 2015
Nataša Prosenc Stearns, Nočni izvir, 2015
Videa Nočni izvir in Vodnjak želja Nataše Prosenc Stearns prikazujeta podobe zunanjosti in notranjosti človeškega telesa, ki so prežete z bolečino in užitkom, nekje med realnim in imaginarnim. Za na videz naravnimi zakonitostmi in barvnimi odbleski se postopoma odigrajo transformacije, ki s pomočjo različnih montažnih postopkov postavijo nežive elemente in telesne organe v razmerje nove vzajemnosti. Dve polabstrahirani srčni mišici utripata v sinhronem ritmu vodne kaplje. Gomila se spremeni v odprta usta. Razjedanje podobe in kipenje moči nas s svojim ritmom in senzualnostjo zapeljujeta in sprožata erotične asociacije.
(Nočni izvir in Vodnjak Želja sta bila premierno predstavljena na razstavi We Must Risk Delight: Twenty Artists from Los Angeles, ki jo je organiziral bardoLA v okviru 56. beneškega bienala.)
Nataša Prosenc Stearns je režiserka in video umetnica, ki se ukvarja s širokim spektrom produkcije in prezentacije gibljivih slik, od scenaristike preko snemanja in montaže, do prostorskih instalacij in video objektov.
(www.natasaprosenc.com, www.e-arhiv.org/diva/NatasaProsencStearns, www.internet-portfolio.org/natasa)
SPREMLJEVALNI DOGODKI
Galerija Vžigalica: Ta veseli dan kulture
četrtek, 3. 12. 2015, ob 18.00
Ogled razstave z avtoricama in o tem, kako se stalno izmenjujeta v vlogah režiserk in video umetnic.
Slovenska kinoteka (Miklošičeva 28, Ljubljana): Med videom in filmom
torek, 5. 1. in četrtek, 7. 1. 2016, ob 19.00
Pogovor in dva večera filmskih in video projekcij iz arhiva Postaja DIVA, s katerima bomo iz galerijskega prostora vstopili še v kinodvorano in tako tematizirali razmerje med videom in filmom in njuno reprezentacijsko polje. Na ogled bodo dela Jasne Hribernik, Marka Kovačiča, Davorina Marca in Nataše Prosenc Stearns.
Projektna soba SCCA (Metelkova 6, Ljubljana): Projekcije in pogovor
sreda, 9. 12. 2015, ob 19.00: Miha Knific: Svet, kjer je vse mogoče
sreda, 6. 1. 2016, ob 19.00: Miha Vipotnik
FOTOARHIV
OBJAVE V MEDIJIH
- Najava v Dnevniku, 2. 12. 2015
- O razstavi Jasne Hribernik in Nataše Prosenc Stearns v Galeriji Vžigalica tudi v oddaji Kultura, TV Slovenija, 2. 12. 2015
(Prispevek Maše Levičnik; 02:49-03:57)
- Miha Colner, Sodobni video odmevi, kritika razstave, Dnevnik, 8. 12. 2015
- Melita Forstneric Hajnšek, Mnogoživki, ki preizkušata meje, Večer, 8. 12. 2015
GRADIVO ZA MEDIJE
KOLOFON
Produkcija razstave: SCCA-Ljubljana / Postaja DIVA
Kustosinja: Barbara Borčić
Koordinacija: Dušan Dovč, Mihael Kelemina
Spletna podpora: Vesna Bukovec
Tehnična pomoč: Neža Jurman
Koprodukcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane / Galerija Vžigalica
Vodja Galerije Vžigalica: Marija Skočir
Odnosi z javnostmi: Janja Buzečan
Galerije Vžigalica je odprta: torek–nedelja: 10.00–18.00. Ponedeljek zaprto. Vstop prost.
Razstavo so omogočili:
Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo
Lestra d.o.o. / Center projekcije
Slovenski etnografski muzej
|