| 
             Obveščamo vas o projektu Nevena Korde, sodelavca SCCA na področju video programov. 
			Vizualni tunel 
              Knežji dvor Rimska cesta, Celje 
            24. - 28. februar 2007 
              Pod enkratnim naslovom Vizualni tunel se predstavljajo video objekti in video filmi, ki vzporedno (drug ob drugem) s  sodobnimi sredstvi kažejo različne vidike našega resničnega vsakdana.  
              Svoje postavitve bodo darovali: Slavko  Glamočanin, Borut Savski, Tomaž Furlan, Neven Korda in Calvin Stein.  
                Filme pa: Bratko Bibič, Marko Kovačič,  Zemira Alajbegović in Neven Korda. 
              Vabljeni! 
              
			Vse, kar je bilo novo, se podira in se  razblinja pred našimi očmi, tisto, kar prihaja, je staro in dobro znano.  Umetnosti se ne godi nič drugače kot ostalim družbenim poljem. Paradoks ali pa  mogoče kar sodobnost trenutka je, da se prostor za njeno izvedbo, prakso in  uporabo krči, navkljub neslutenemu razvoju umetnosti in sploh 'kulturnosti' ter  njene vseprisotnosti v družbi danes. Mogoče odhajamo nekam, kjer nam bo  intelektualna klima, v kateri se je zgodil samomor Majakovskega, spet bolj  razumljiva. Mogoče zdaj gledamo, kako se umetnost instrumentalizira na vse bolj  ozki elitizem na eni strani in na izdelke za množice na drugi strani. Cinizem  je na obeh močno skrčenih polih, vmes pa je vse večje področje izpraznitve -  'saharizacije'. 
            No, kakor koli, ta razstava je zgolj  svojevrstni 'jam session', le da tokrat z video objekti in filmi. Tako kot pri  navadnih 'jamih' je izbor bolj slučajen kot ne in je odvisen od neposredno  nevezanih aktivnosti med posameznimi umetniki. Vsekakor akcija ni dirigirana z  vnaprejšnjim konceptom, ki bi govoril o predstavljenih delih in jih na nek  način zaokroževal. Tudi povedati nima kaj. Razen seveda ponuditi objekte kot  take, nebogljene in brez obrambe, nastale v svoji obliki na mestu razstave  samem. Konec koncev ta tip živega ustvarjanja, ki je včasih že izdelek, včasih  le užitek ali pot, še najpogosteje 'le igranje', se vztrajno širi iz glasbe,  konceptualne glasbe, raznih mitingov računalniških čudakov na mnoga druga polja.  Temu sledijo tudi projekti preteklega leta na področju vizualizacij, kot so Paralelni  svetovi ali vizualne improvizacije na dogodkih Burn Out, ki jih je  organiziral Neven Korda, pa tudi npr. bolj konceptualni projekti, kot so bili Vmesni  prostori v organizaciji Trivie ali  
                Ljubljana-Berlin-Ljubljana v organizacija Katamana. 
            Poseben prostor razstave je Video  arheologija s štirimi filmi, narejenimi iz arhivskih materialov. Vsak od  njih se na samosvoj način ukvarja s koncem 20. stoletja. In spet: neke posebne  povezave - žanrske ali konceptualne - med temi filmi ni. Razen seveda v  'človečnosti' in duhu svobodnega posameznika, ki preveva iz njih. Razlike so  pravzaprav velike in bistvene že v snovi, ki je zaobjeta: od čiste 'panoramske'  v Na domačem vrtu do močnega 'zuma' na ozko in privatno v Staro in  novo. Pa spet od 'čistega' arhiva v Na domačem vrtu do pretežno iz  intervjujev sestavljenih Rezin časa. V tem zadnjem so arhivi bolj  ilustracija, po drugi strani pa sama snov filma (intervjuji) postaja z vsakim  dnem vse bolj arhivska. Pa spet: Na domačem vrtu je narejen iz arhivskih  posnetkov. Vendar le, če gledamo sliko. Zvok je pretežno drugega materialnega  izvora, v katerega konstrukcijo se vključuje tudi originalni arhivski zvok. Dosje  83:03 je spet 'objektiven' 'panoramski' film, po drugi strani pa je poln  izrazito intimnih trenutkov. Ti pa so spet dostikrat, ker je snov filma neka  umetniška produkcija, zaigrani. Rezine časa je tip filma, ki nastane, še  preden pride do videomikserja, Staro in novo brez videomikserja ne bi  mogel biti niti zamišljen. Bibič je v petletnem procesu izdelovanja sam spoznal  tehnologijo videomontaže, da bi sploh lahko zaključil delo, tako kot ga je. Pri  Kovačiču pa se spet zdi, da je video kot tehnologija dokaj nepomemben, da bi  bila na celuloidu konstrukcija enaka; še več, zdi se, da bi Kovačič takšno  filmsko konstrukcijo lahko naredil tudi iz kamna ali z varjenjem železnih  kosov. 
            Neven Korda,  avtor postavitve  
            
            VIDEO OBJEKTI 
              Calvin Stein: Calvinarij 
Sveži se z norimi prav fino razumejo,  zaradi česar so pogosto nedostopni.  
www.hikikomori.com/calvin 
               
            Neven Korda: Tele-vizija 
              Televizija nam kaže predvsem sebe samo. 
  www.korda-art.si/ 
              
            Tomaž Furlan: Triptih z dodanim četrtim delom  
              Vprašanja o smiselnosti vsega. 
              
            Borut Savski: 2 = 3  
              Politika. Umetnost. Kapital. Gibanje. Svetloba.  Zvok. Sistemi. Strukture. Kreature. 
  www.3via.org/html.php?htm=borut 
              
            Slavko Glamočanin: Smučar 
              Računalniški vid, prepoznavanje objektov in  zabavne stvari, ki se dajo s tem narediti. 
  www.glamocanin.net/ 
              
            
            VIDEO ARHEOLOGIJA 
Filmi, narejeni iz arhivskih posnetkov.  Vsak dan ponavljajoča se projekcija enega filma. 
            Sobota, 24. 2., sreda 28. 2. 2007 
                Bratko Bibič: Potujoči kino Bridka  Bebiča predstavlja: Na domačem Vrtu 1-3 
                Integralna verzija filmsko-glasbenega  projekta (1999-2005) 
              Producenta: Zavod Alcedo in Slovenska kinoteka, 2005 
              Založba in distribucija: Demiurg (demiurgos@siol.net) 
              Koproducenti: Zavod SCCA-Ljubljana, Zavod ZANK, pro.ba - filmska i  video produkcija - CSU Sarajevo, Neewa film 
              Projekt so podprli: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana,  Filmski arhiv RS 
            Časovni avdiovizualni stroj. Zgodovina  filma in zgodovina 20. stoletja skozi film na Slovenskem (pa i šire ...) v 2  urah in pol današnjega časa, potegnjena v neskončnost z glasbo B. B. & The  Madleys v vseh zasedbah in z gostujočim studijskim harmonikarjem Ottom  Lechnerjem (Dunaj).  
              www.bratkobibic.net/ 
            Nedelja, 25. 2. 2007 
                Zemira Alajbegović: Rezine časa 
              Producent: Zavod ZANK, 2001 
              Koproducenti: VPK, TVS 
              Film so podprli: Filmski sklad RS, Zavod SCCA-Ljubljana, KulturKontakt  - Avstrija, Televizija BiH, Adria Airways. 
            V Rezinah časa je zgodovina  prepletena z osebnimi zgodbami; film o otroštvu, ljubezni in vojnah, o ženskah  v 20. stoletju. 
            Ponedeljek, 26. 2. 2007 
                Marko Kovačič: Dosje 83-03 
              Videorekonstrukcije  
              Producent: Forum-Ljubljana / Zwiks, 2003 
              Projekt so podprli: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana,  Mestna občina Celje. 
            Pripoved temelji na osebni zgodovini in  spominih, zabeleženih v 20-letnem umetniškem delovanju. Metodologija avtorskega  prijema je osebna in izraža eklekticizem devetdesetih let 20. stoletja:  fragmentarnost, samoreferencialnost, razsrediščenost in subjektivnost. 
                www.markokovacic.org/ 
            Torek, 27. 2. 2007 
                Neven Korda: Staro in novo 
              Produkcija: V. S. Video / Forum Ljubljana, 1997 
              Koprodukcija: VPK, TV Slovenija 
              Projekt so podprli: Filmski sklad RS, MOL, Zavod SCCA-Ljubljana 
            Staro in novo je dokumentarec o posnetkih FV Videa. Skozi pripoved aktivnega,  raztreščenega in izmikajočega se subjekta, kot ga je ustvarilo 20. stoletje, Staro  in novo rekonstruira eno od narobnih, marginalnih plati zgodovine, eno od  tistih, ki jih zgodovina ponavadi izloča. 
              www.ljudmila.org/scca/ip/zanka/dok-TV.html 
            
            Avtor postavitve: Neven Korda 
Produkcija: Zavod Zank (www.zavod-zank.si/) 
Pomoč pri izvedbi: E.P.L. d.o.o., Zavod  K6/4 - Kiberpipa, Kapelica, Zavod SCCA-Ljubljana, Kud Mreža - Galerija  Alkatraz, DIC, Brane Ždralo, Rok Sieberer. 
            Več informacij: 
                Neven Korda 
                neven.k@siol.net 
              041 376 283 
            
            Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za  kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.  
			
            Zavod SCCA-Ljubljana je  član Asociacije, društva nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na  področju kulture in umetnosti. 
              
         |