| 
             Kaj  se dogaja z avdiovizualnimi arhivi? 
            Mednarodni  seminar: delavnica, predavanja, predstavitve, razstava, posvet
             
            www.e-arhiv.org 
            Javni dogodki: 
            
              Galerija Kapelica, Kersnikova 4, Ljubljana  
              Sreda, 28. 11. 2007 
              16.00-19.00: Razstava (izbor iz video arhivov) 
              19.00: Predavanja 
            Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana 
                Četrtek, 29. 11. 2007  
                17.00: Predstavitev SCCA e-ARHIVA, izbor iz video arhivov  in posvet  
            
			Vzpostavitev fizičnih  in virtualnih, analognih in digitalnih arhivov je nujna za refleksijo sodobne  umetniške produkcije. Zavod za sodobno umetnost SCCA - Ljubljana si z  raziskovalnimi, dokumentacijskimi, predstavitvenimi, izobraževalnimi in  arhivarskimi programi prizadeva celostno obravnavati slovensko video umetnost  in novomedijsko prakso - tudi v okviru varovanja kulturne dediščine.  
			  
			Projekt Kaj se dogaja z  avdiovizualnimi arhivi? preučuje status in pomen digitalnih avdiovizualnih arhivov sodobne (video)  umetnosti in njihovo (on-line) dostopnost  pri nas in v mednarodnem prostoru. Mednarodni seminar načrtno nadaljuje  in pomembno nadgrajuje projekt Kaj storiti z avdiovizualnimi arhivi?  (www.e-arhiv.org) iz leta 2005.Takrat smo predstavili individualne,  zlasti s strani samih umetnikov realizirane projekte in individualne pobude,  tokrat pa se osredotočamo na institucionalne  primere uspešnih praks:  
			        
                      - Montevideo/Time       Based Arts, The Netherlands Media Art Institute, Amsterdam, 
 
			          - MediaArtNet.org in 40jearsvideoart.de,
 
			          - e-ARHIV, SCCA-Ljubljana.
 
             
			        
			Galerija Kapelica, Kersnikova 4, Ljubljana  
              Sreda, 28. 11. 2007 
              16.00-19.00: Razstava (izbor iz video arhivov) 
              19.00: Predavanja 
	        PREDAVANJA:
	        Gaby Wijers: Montevideo/Time Based Arts  Collection
            Zaradi kratkotrajnosti,  tehnične spremenljivosti in hitre zastarelosti medijskih formatov obstaja  potreba po drugačnem pristopu in strategijah za dokumentiranje, predstavitev in  ohranitev medijske umetnosti. Razpoložljivost in dostop do vsebine je ključni  cilj pri razvijanju strategij ohranitve in predstavitve medijske umetnosti. V  svojem predavanju bo Gaby Wijers raziskovala razmerje med tehnologijo,  določenimi vrstami medijske umetnosti in njihovim kontekstom dokumentacije in  ohranitve, pri tem pa se bo osredotočila na zbirko The Netherlands  Media Art Institute. Opisala bo strategije za ohranitev medijske umetnosti  in številne nacionalne in mednarodne raziskovalne projekte in vire. 
             Gaby  Wijers je  diplomirala iz dokumentarne informatike in vizualne reprezentacije in ima  večletne izkušnje iz vodenja projektov, ki se osredotočajo na ohranitev in  dostop do umetnosti novih medijev. Opravila je specializacijo s področja  "capturinga" spremenljivih umetniških del, od plesa do novih medijev.  Deluje kot koordinatorica za ohranitev, raziskovanje in razvoj na The  Netherlands Media Art Institute, Montevideo/TBA Amsterdam; sodelovala je  pri številnih mednarodnih projektih, ki se ukvarjajo z dokumentacijo in  ohranitvijo medijske umetnosti, kot na primer Inside Installation, 404 Object  not Found, arhiv OASIS in kot koordinatorica projekta Preservation  of Video Art pod okriljem Foundation for the Conservation of Modern Art  (SBMK); je tudi gostujoča predavateljica na University from Amsterdam; živi v  Amsterdamu. 
	          
	        
	          Heike  Helfert: Premeščanje podob 
            MediaArtNet.org in  40jearsvideoart.de kot dva različna pristopa k ohranitvi dediščine medijske  umetnosti 
	        Pri proizvajanju vednosti sta na  delu dve metodi organiziranja informacij: kopičenje in zgoščevanje. Sodobnih  arhivov ne enačimo samo z njihovo strukturo, temveč tudi z njihovimi  značilnostmi. Vrednost arhivov je zato v izbiri  strategije. Predavanje se bo osredotočilo na predstavitev dveh različnih pristopov v polju nestabilnih medijev: on-line projektov MediaArtNet.org in 40jearsvideoart.de. 
                MediaArtNet poskuša podati pregled medijske umetnosti z uporabo  medijem ustreznih načinov reprezentacije. Projekt je vključeval dve knjižni  publikaciji, ki sta dopolnjevali obsežno spletno vsebino. Med procesom je bilo  treba sprejeti vrsto odločitev, od tega, kako lahko strukturiramo podatkovno  bazo in katere metapodatke vanjo vključimo, do tega, kako lahko zagotovimo čim  večjo trajnost spletnega arhiva. Raziskovalni in razvojni projekt 40yearsvideoart.de pa se osredotoča na ohranjanje in dostopnost video umetnosti, ki je kot del  naše kulturne dediščine močno ogrožena. Hkrati raziskuje, kako lahko preprečimo  kasnejše neizbežne izgube in kakšnih obnovitvenih ukrepov se lahko poslužimo. Projekt je vključeval tudi medsebojno povezane razstave, ki  so hkrati potekale v petih osrednjih nemških muzejih. 
	        Heike Helfert je kulturna znanstvenica na  področju medijske umetnosti. Študirala je umetniške in kulturne študije na Hildesheim  University v Nemčiji. V zadnjih letih je sodelovala pri realizaciji večih  projektov. V ZKM, Center for Art and Media (Karlsruhe) je bila skupaj z  Rudolfom Frielingom in Dieterjem Danielsom sourednica in projektna  koordinatorica spletne publikacije MediaArtNet. Koordinirala je tudi  projekt 40yearsvideoart.de. V Edith Russ Site for Media Art (Oldenburg)  je koncipirala razstavo o medijski uporabi filmskih posnetkov, Re-Vision.  Sampling as a cultural strategy. Trenutno je raziskovalka na Ludwig  Boltzmann Institute Media.Art.Research (Linz), kjer proučuje kategorijo  "hibridne umetnosti" festivala Ars Electronica v Linzu.  
	        
			RAZSTAVA (izbor iz video arhivov)
			40yearsvideoart.de 		    
			(ZKM -  Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe)  
			Kuratorica: Heike Helfert 
			  Wolf Vostell: Sun  in Your Head (1963); Otto Piene, Aldo Tambellini: Black Gate Cologne (1968/69); Gerry Schum: Land Art (1969); Ulrike Rosenbach: Tanz für eine Frau/Dance for One Woman (1974); Richard Kriesche: Malerei deckt zu, Kunst deckt auf/Painting Covers, Art Reveals (1977); Die tödliche  Doris: Über-Mutti-Live-Konzert-Paris 1983 Played Back Berlin 1984/Super-Mom Live Concert Paris 1983, Lip-Synched in  Berlin 1984 (1984); Granular  Synthesis: Sweetheart (1997);  Korpys/Löffler: The Nuclear  Football (2004) 
			  
			Montevideo/Time Based Arts		    
			(The Netherlands Media Art Institute)  
			Kuratorica : Gaby Wijers 
			  Erwin Olaf: Le Dernier Cri (2006); eddie d: Significance  and Back (2001); Guido van der Werve: Nummer vier (2005); Arno  Coenen & Transformer di Roboter: Baghdad Disco (2005); Martijn  Veldhoen: (why do I keep going) FORWARD (2004); Jeroen Kooimans: Fata  Morgana (2006); Peter Bogers: The Secret Place of the Most High (2003); Bas van Koolwijk: FBCK/AV - FIVE (2002); Jeroen Offerman: Stairway  at St. Paul's (2002); Livinus & Jeep van de Bundt: Percussion VI (1977); Bas van Koolwijk: FBCK/AV - Red Flag (2005); Persijn Broersen  & Margit Lukacs: Prime Time Paradise (2004); Marinus Boezem: Breathing  upon the Tube (1971); Peter Frucht: Stay Tuned (2005); Sonia  Cillari: Se Mi Sei Vicino (2006); Marina Abramović: Art must be  Beautiful, Artist must be Beautiful (kompilacijska verzija, 1975); Iain  Forsyth & Jane Pollard: Walking after Acconci (Redirected Approaches) (2005) 
			  
			e-ARHIV, SCCA-Ljubljana		    
			Sled 
                Izbor: Mateja Rot 
			  Apolonija Šušteršič: Bonnevoie by Day &Night,  Luksemburg (1998); Mojca Marija Pungerčar: Portable Home, Düsseldorf  (1996); Nataša Skušek: Venezia 2 (2004);  Benetke; Duba Sambolec: Tour de place, Art Academy Trondheim, Norveška  (2001) 
			Videodokument_prikazuje 
			Kronološko  zaokrožen (1969-1998) program z izbranimi video deli avtorjev, predstavljenih  v Videodokumentu.  
			Kuratorica: Barbara Borčić 
			  Nuša & Srečo Dragan: Belo mleko belih prsi,  Ljubljana 1969 (1984); Marijan Osole-Max: Avtop (ŠKD Forum, Ljubljana  1983); Miha Vipotnik; Don't Panic (TV Koper & Obalne galerije Piran  1984); Zemira Alajbegović & Neven Korda (Borghesia): Discipline (So  Young) (FV Video / ŠKD Forum, Ljubljana 1984); Marko A. Kovačič: American  Dream (Brut, Ljubljana 1986); Rok Sieberer-Kuri: Kriza (V.S. Video /  ŠKUC - Forum, Ljubljana 1989); Sašo Podgoršek: Model (Nord Cross  Production, Mute film & TV Slovenija, Ljubljana 1989);  
			  Zemira Alajbegović & Neven Korda: Zbiralci peska (V.S. Video / Forum Ljubljana & TV Slovenija, Ljubljana 1995); Peter  Vezjak: Venite Lucifer (Mute film & TV Slovenija, Ljubljana 1995);  Mirko Simić: Ausländer (VPK & Magnifico, Ljubljana 1996); Ema  Kugler: Tajga (Forum Ljubljana & VPK, Ljubljana 1996); Miha  Vipotnik: Path of Crazy Wisdom (CalArts, Los Angeles, 1993/96); Nataša  Prosenc: One Way (TV Slovenija, Ljubljana 1996);  
		    Apolonija Šušteršič: Private Corridor - Public Toilets,  (Rijksakademie van beeldende kunsten Amsterdam & Forum Ljubljana 1997);  Sašo Vrabič: Tower Flatline (Ljubljana 1998) 
			Videospotting Kreature -  drugi del  
			  Kuratorica: Barbara Borčić, 2004  
			  Damijan Kracina: Žeblji (D.K., Ljubljana 1995);  Oliver Marčeta: 2227 - Innocent When You Dream (Hochscule fur angewandte  Kunst, Wien 1995); Neven A. Korda: Nomad (Neven A. Korda, Ljubljana  2002); Andrej Lupinc - Lupo: V osmih minutah okoli sveta (TV Slovenija  & A.L., Ljubljana 1990-2000); Marko A. Kovačič & Kolja Saksida: Lab  Party (Forum Ljubljana & Zwiks Production, Ljubljana 2002) 
			Eyedentify Yourself 
			  Kurator: Tevž Logar 
			  Nika Autor, Robertina Šebjanič: Niro (2006); Tomaž Furlan: Wear (2005); Tomaž Tomažin: Mr. Tornhill (2005); Vesna Bukovec, Lada Cerar, Metka Zupanič: First Impression (2004);  
			  Nataša Berk: PolyPlay (2004) 
			 
			
			Produkcija 
              SCCA,  Zavod za sodobno umetnost - Ljubljana 
              www.scca-ljubljana.si 
			Koprodukcija 
                Galerija  Kapelica, Zavod K6/4 
			    www.k6-4.org 
			Podpora 
			  Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana,  Veleposlaništvo kraljevine Nizozemske  
			Posebna  zahvala 
			  Montevideo/Time  Based Arts, The Netherlands Media Art Institute; ZKM - Zentrum für Kunst und  Medientechnologie, Karlsruhe 
			  
			Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL,  Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.  
			Zavod SCCA-Ljubljana je član Asociacije, društva  nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in  umetnosti.  
			  
         |