| 
            Postaja DIVA na Filozofski fakulteti v Splitu    
         Predstavitev na Oddelku za umetnostno zgodovino pri predmetu Zaščite spomenikov 
          Ponedeljek, 23. 4. 2012, ob 12.15  
          Hrvojeva ulica 8, učilnica H6, Split 
          
Sodelavca  Postaje DIVA, Ida Hiršenfelder in Miha Colner, kritika, publicista in  kustosa, bosta študentom umetnostne zgodovine v okviru predmeta Zaščita spomenikov predstavila spletni  in fizični arhiv video in novomedijske umetnosti Postaja DIVA. Splitskim študentom bosta na primeru Postaje DIVA  predstavila koncipiranje neinstuticionalnega video in novomedijskega arhiva v  vsej njegovi celovitosti, od fizične videoteke in študijske knjižnice do digitalnega  arhiva. Spregovorila bosta o koncipiranju arhiva, sodelovanju z video umetniki  in orisala nekatere zagate pri urejanju arhivskega gradiva. 
V  uvodu predavanja si bodo študenti ogledali video esej DIVA v Galeriji Škuc avtorice Nike  Grabar, ki je dokumentiral ozadje koncipiranja in postavitve študijske  razstave fizičnega in spletnega arhiva video umetnosti Postaja DIVA leta 2009 v  galeriji Škuc. Avtorica video eseja razgrne nekatera ključna vprašanja  hranjenja avdiovizualnih del, ki jih spremljajo nestabilnost medijskih  nosilcev, različna vprašanja glede kategorizacije del, vprašanje digitalizacije  in hranjenja originalov, kakor tudi arheologija novih medijev.  
V  teoretskem delu predavanja pa bomo študentom predstavili splošen okvir  razumevanja arhivov na primeru Faucaultovih in Groysevih tekstov, v praktičnem  delu predavanja bomo predstavili konkretno ukvarjanje z video materiali  (nosilce, kategorizacijo, teksonomijo video jezika in vzpostavitev fizičnega in  spletnega portala Postaja DIVA). 
              
                  | 
               
             
              
       
            Postaja DIVA je  primarno spletni in fizični arhiv video in novomedijske umetnosti, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta  2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja  video in novomedijske umetnosti. Vsebuje že več kot tisoč enot avtorskih,  dokumentarnih in glasbenih video del  umetnikov, umetnic in skupin iz slovenskega prostora v razponu od leta 1969 do  danes – to je prva in temeljna kategorija arhivskega gradiva. V arhivu pa poleg  umetniških del  hranimo tudi dokumentarne posnetke in televizijske oddaje o videu, novih  medijih, dogodkih, posamičnih umetnikih in umetnicah. Takšno gradivo je  pomemben vir za raziskovanje in razumevanje, ki prispeva tako k interpretaciji  umetnin kakor tudi k razkrivanju konteksta.  
   			
            Za povabilo se zahvaljujemo  Filozofski fakulteti Split, Oddelku za umetnostno zgodovino, Jasni Jakšić in  Ivani Čapeta.
 
            
            Več:  
            
			
            [Objavljeno: 21. 4. 2012] 
              
         |