SVET UMETNOSTI - Šola za sodobno umetnost 
          www.worldofart.org 
Letnik 2006/07
  
Seminar iz pisanja o sodobni umetnosti 
  
Delavnica št. 3  
              Načrt za mobilno fakulteto umetnosti 
Mentor: CLÉMENTINE DELISS 
 
6. 2.,  od 11. do 13. ure, uvodni pogovor / Projektna soba SCCA, Metelkova 6, LJ  
7., 9.,  10. in 11. 2, od 16. do 20. ure, delavnica / Cankarjev dom,  
dvorana M3/4, Prešernova 10, LJ 
            Rok za prijavo: sreda, 31. 1. 2007 
          
            Delavnica (v sodelovanju z Zavodom Maska, Seminar sodobnih scenskih umetnosti,  letnik 2006/07) je namenjena  letošnjim in nekdanjim udeležencem izobraževalnega programa Svet umetnosti  (SCCA-Ljubljana) in udeležencem Seminarja sodobnih scenskih umetnosti (Maska).  
             Delavnica s Clémentine Deliss je  pripravljena na podlagi njenih izkušenj s "Future Academy" (Akademijo  prihodnosti) - štiriletnim raziskovalnim projektom o prihodnosti neodvisnih  umetnostnih institucij, ki ga je doslej realizirala v Angliji, Evropi,  Senegalu, Indiji, Avstraliji in na Japonskem.  
             Delavnica bo obravnavala tri sklope  vprašanj:  
                 1. Kartografija  mobilnosti 
               Kaj je mobilnost v  umetniškem raziskovanju in praksi? Ali gre za klasični romanticizem ali  neoliberalno politiko vere v mobilno, peripatetično fakulteto umetnosti? Če ne,  kako lahko udejanjimo potujoče akademije? Kaj se lahko naučimo iz konceptualne  in organizacijske strukture novejših majhnih združenj in umetniških kolektivov?  Ali gre za primere povečane lokalizacije ali mobilnosti? Je mobilna fakulteta za umetnost  sploh lahko samozadostna ali moramo vzpostaviti nestalne in neformalne  ekonomske parametre kot del produktivnosti nove strukture? Kdo je lahko  gostitelj nove mobilne fakultete za umetnost?  
             2. Pozicija umetnika  in kustosa kot polimatičnega protagonista  
               Kaj je v današnjem svetu  polimatično? Kako kustosi prenašajo specifično in raznoliko v svoj način dela z  umetniki in občinstvom? Kako reflektiramo umetnikovo artikulacijo, ki kombinira  aktivnosti, ki vključujejo razstave v prodajnih galerijah, vedno večje  sodelovanje na velikih mednarodnih razstavah in "aktivistično"  izobraževanje? Zakaj umetnike zanima izobraževanje in zakaj je raziskovanje  trenutno tako vznemirljivo? Pod kakšnimi pogoji lahko umetniške šole in  univerze spodbudijo avtonomno dinamiko prakse in produkcije? 
             3. Definiranje bodoče fakultete znanja 
               Kaj je fakulteta znanja?  Je to oseba, veščina, ki se je naučimo, ali disciplina, ki evocira razmerja  moči? Se bojimo imenovati člane nove kompetentne akademije umetniške prakse in  umetnostne teorije in raje ostajamo pri nevtraliziranih in polabstraktnih  definicijah? Katere formulacije in metodologije produkcije znanja presegajo  kulturne in disciplinarne meje? Kdo ali kaj prenaša znanja iz enega  mesta/kraja/konca na drugega? Katere oblike znanja in umetniške prakse ne  potujejo in se ne prevajajo in zakaj? Ali obstaja zmeda med privatnim in  socialnim, oziroma med prikritim in javnim v našem konceptu bodočih fakultet  znanja? Kakšno vlogo danes, petnajst let po pojavu "globalne  umetnosti", igrajo kustosi? 
                 
                 
             
              
                  | 
               
             
              
            Clémentine Deliss  
              Je svobodna kustosinja,  raziskovalka in urednica francosko-avstrijskega porekla, rojena v Londonu. Doktorirala je  iz vzhodnih in afriških študij na univerzi v Londonu. Bila je kustosinja  številnih razstav; med zgodnejšimi npr. Lotte or the Transformation of the  Object (Steirischer Herbst,  Gradec, Dunaj, 1990),Exotic  Europeans (National Touring  Exhibitions, London, 1990); Seven  Stories about Modern Art in Africa (Whitechapel Gallery, London; Konsthalle  Malmo, 1995).  
              Med letoma 1992 in 1995  je bila umetniška direktorica africa95 - festivala afriške sodobne umetnosti, ki so ga izpeljali umetniki v sodelovanju z londonsko Royal  Academy of Arts in več kot šestdesetimi britanskimi organizacijami.  
              Od leta 1996 koncipira in  ureja publikacijo Metronome, glasilo  umetnikov in pisateljev. 
              Posamične številke so  izšle v Dakarju, Berlinu, Baslu, Frankfurtu, Dunaju, Oslu, Kopenhagnu,  Stockholmu, Parizu, Londonu in Tokiu. Metronome je bil doslej predstavljen v Dakarju, v Kunsthalle Basel, DAAD v Berlinu,  Galerie Chantal Crousel v Parizu in v okviru beneških bienalov in documente X. Metronome je vključen tudi v projekt documenta 12 magazines. Leta 2005 je skupaj s francoskim kritikom  Thomasom Boutouxjem v Parizu ustanovila založbo Metronome Press (www.metronomepress.com).  
              Septembra 2006 je imela  samostojno razstavo v galeriji Kandada (projektno združenje CommandN, Tokio) s  prikazom desetih let Metronoma in  posebno serijo sandalov, narejenih iz rabljenih knjig. Hkrati je v tokijskem  Mori Art Museum kurirala t.i. Metronome  Think-Tank, ki je potekal v organizacijiArts Initiative Tokyo and Edinburgh College of Art.  
              Od leta 2003 na Edinburgh  College of Art vodi Future Academy,  ki ima člane in raziskovalne enote v Senegalu, Indiji, Avstraliji, ZDA in na  Japanskem. Je tudi svetovalka Evropske unije, AFAA (zdaj Francecultures),  senegalskega ministrstva za kulturo in članica
              znanstvenoraziskovalnega sveta na ženevski School of Art and Design. 
            
              
                  | 
               
             
            Udeleženci delavnice  bodo v skupinah izvedli različne naloge in akcije. Mentorsko delo bo potekalo v  angleškem jeziku. Udeležba je obvezna na vseh dnevih delavnice.  
            Cena delavnice je 42 EUR za posameznike in  63 EUR za predstavnike institucij (cena vključuje DDV). Za udeležbo je obvezna kopija  potrdila o plačilu. 
            Število mest je omejeno. 
            Rok za prijavo: sreda, 31. 1. 2007 
            Prijave s kratko biografijo in osebnimi podatki (ime,  priimek, naslov, e-mail, telefon) pošljite na elektronski naslov andreja.kopac@maska.si, poštni naslov ali prinesite osebno:  Maska (Seminar sodobnih scenskih umetnosti),  Metelkova 6, 1000 Ljubljana. 
            Kontakt: 
                Zavod Maska (uradne ure: 11.00-15.00) 
              Andreja Kopač,  koordinatorka Seminarja sodobnih scenskih umetnosti 
              Metelkova 6, 1000 Ljubljana 
              Tel.: 01 431 53 48, 041 90 09 26 
              Faks: 01 431 31 22 
              E-mail: andreja.kopac@maska.si  
            
            Program Zavoda  SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in  Ministrstvo za kulturo RS. 
			            
            Zavod SCCA-Ljubljana je član Asociacije, društva nevladnih organizacij  in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti. 
              
         |