| Zgodilo se jePostaja DIVA v pariški Nacionalni knjižnici na simpoziju o 
začetkih video umetnosti v Evropi
 25. in 26. 5. 2016    
   
 Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA  na mednarodnem simpoziju Začetki  video umetnosti v Evropi: zgodovina, teorija, viri in arhivi v  Bibliothèque nationale de France (mali avditorij) in INHA – Institut national  d’histoire de l’art (dvorana Walter Benjamin), 25. in 26. maj 2016.  Simpozij, ki je bil posvečen začetkom video umetnosti v  Evropi in evropskim arhivom, nas je dodobra seznanil s produkcijo in recepcijo  videa v pionirskem obdobju ter z novimi raziskovanji, temami in vprašanji, hkrati  pa je bila to tudi priložnost za navezavo stikov in prihodnje sodelovanje.  Veselimo se tudi nadaljevanja tega raziskovalnega projekta, ki so ga organizatorji  že napovedali.  Zasedba udeležencev je bila odlična, vse od raziskovalcev in  poznavalcev zgodnje video umetnosti Wulfa Herzogenratha,  Miklosa Peternaka in Slavka Kačunka do video arhivistov Nathalie  Boulouch (Les Archives de la Critique d'Art, Rennes) Alaina Carouja (Bibliothèque nationale de France, Pariz), Marike  Kuzmic (Arton Foundation, Varšava) in Dorcas Müller (ZKM, Karlsruhe). Robert  Stéphane, legenda in avtor prve televizijske oddaje o videu "Vidéographie", ustanovitelj TV5 Monde in direktor  belgijske TV postaje RTBF, nam je predstavil vse svoje velike podvige, vezane  na televizijo, in pokazal odlomke duhovitih oddaj.  Med zastavljenimi vprašanji so bila tudi, kako naj bodo video  arhivi strukturirani in kje naj se hranijo (Open Source, LTO – Linear Tape Open,  v oblaku, …) in ali naj bodo brezplačno dostopni. To so zagovarjali tudi navzoči  umetniki, npr. Don Foresta, vodja odprtega arhiva Marcel  TV, pravi takole: "Najpomembnejše za video umetnost je, da je videna;  od nje ne moreš obogateti, zato tudi ni smiselno govoriti o avtorskih pravicah  in plačljivih arhivih." Vsi so menili, da je treba ves čas opozarjati na pomen  lokalnih in mednarodnih arhivov in jim omogočiti ustrezne pogoje, hkrati pa se  zavedati, da je pomembno ohraniti umetnikovo intenco, ne pa samega produkta.
 Kar nekaj navzočih umetnikov se je z veseljem spominjalo  svojega sodelovanja na prvem ljubljanskem mednarodnem video bienalu VIDEO CD (1983), pokazali so tudi svoje  projekte, ki so jih v začasnih video studijih tam naredili, npr. Cartes  postales, skupno delo Roberta Cahena, Alaina Longueta inStéphane Huter. Žal pa podatki o njem niso dostopni na internetu in tudi video  trakov ne moremo videti, tako da nas raziskava tega pomembnega festivala še  čaka, bo pa treba pohiteti …  Barbara Borčić VEČ:  Napoved smipozija [Objavljeno: 7. 6. 2016]   |