|  Postaja DIVA predstavlja seminar o praksah arhiviranja
 Samoarhiviranje in arhiviranje
 umetniških gibanj
 Projekcija, prezentacija, instalacija
 27. 10. 2014, od 17. ure daljeProjektna soba SCCA (in okolica), Metelkova 6, Ljubljana
 Projekcija,  instalacija: od 17. do 19. urePredstavitev: ob  19. uri
 V sklopu rednih AV seminarjev se  bomo tokrat spraševali o umetniškem samoarhiviranju,  arhiviranju umetniških gibanj in distribucijskih platformah. Umetnik, kurator in raziskovalec  medijske umetnosti Darko Fritz bo  osvetlil lastno arhivsko dejavnost z vidika samoarhiviranja, arhiviranja  umetniškega gibanja in arhiva kot živega dogodka. Seminar spremlja razstava medijskih  del iz AV-arkki, centra za  distribucijo finske medijske umetnosti.  Darko Fritz:Umetniško samoarhiviranje in arhiviranje umetniških gibanj
 Prezentacija, instalacija
 
 Kateri mediji in metode arhiviranja so najbolj primerni za  predstavljanje umetniških gibanj in organizacij, dolgoročnih umetniških  procesov in time-based umetnosti  (performans, site-specific instalacije, spletna  umetnost idr.)? Kakšne so prednosti in slabosti prenosa umetniškega in  arhivskega gradiva iz enega medija v drugega (npr. spletne umetnosti v video  dokumentacijo)? Ali se je praksa vzporednega prenosa arhivskega gradiva med  različnimi mediji že ustalila?  Predavanje bo osredotočeno  na tri primere dobre prakse: 
celostno samoarhiviranje umetniškega delovanja Darka Fritza v okviru  projekta Archives in Progress (projects 1987–2007);
primeri organiziranja  in načina prezentacije arhivskega gradiva umetniškega gibanja in mreže [Nove] Tendencije (1961–1973/1978) skozi prakso avtorjevega/predavateljevega  večletnega raziskovanja, kuratorskega dela, kritiškega pisanja, predavanj in  razstav o tej temi (HDLU, Zagreb, 2000;  Neue Galerie, Graz, 2007; ZKM, Karlsruhe 2008; ZKM/MITpress 2010; MSU, Zagreb,  2011); predstavitev AV  arhiva (Triple X in Next 5 minutes  festivali, PARK4DTV) kot umetniškega  dogodka/AV  performansa, izvedenega v živo v obliki vidžejanja (CLUB.NL, 2000).  Darko Fritz (Amsterdam /  Zagreb) je medijski  umetnik in kurator. Študiral je arhitekturo v Zagrebu in likovno umetnost na  Rijksakademie v Amsterdamu. Z mediji in tehnologijami se ukvarja v umetniškem  in kulturološkem kontekstu (video, računalniško okolje, digitalna fotografija,  webcast). Bil je član več umetniških skupin (Cathedral, The imitation of life  studio, Mladi hrvatski elektronski filmovi, The future state of Balkania) in  mednarodnih mrež (Syndicate, Spectre). Imel je več samostojnih  razstav/projektov in sodeloval je na skupinskih razstavah in festivali po svetu. Njegove raziskave se ukvarjajo predvsem z  zgodovino mednarodne medijske umetnosti, ki jih je objavil v več publikacijah  in v razstavnih katalogih vse od leta 2000, ko je kuriral prvo retrospektivno  razstavo zgodovine mednarodne digitalne umetnosti "I am Still  Alive", ki je predstavljala zgodnja dela računalniško generirane  umetnosti, nizkotehnoloških medijskih del in internetno umetnost v Zagrebu.  Kuriral je razstavo "CLUB.NL – sodobna umetnost in umetnost mreženja z  Nizozemske", Dubrovnik, 2000; "Bit International – računalniki in vizualne raziskave, [Nove] tendence,  Zagreb 1961—1973", Neue Galerie, Graz, 2007 in ZKM, Karlsruhe,  2008 ter so-urednikoval pripadajoči katalog skupaj z M. Gattin, M. Rosen in P.  Weibel z naslovom: "A Little-Known Story about a Movement, a Magazine,  and the Computer’s Arrival in Art: New Tendencies and Bit International,  1961-1973", ZKM, Karlsruhe / MIT Press, Cambridge, Mass., 2011. Bil je  tudi kurator razstave Reconstruction: private=public=private=public=,  Beograd, 2009 in sokuriral razstavo "Angles and Intersections" (v sodelovanju z Nino Czegledy, Elleno Rosi, Petrom Tomažem Dobrilo in  umetniško direktorico Christiane Paul), v MSUM, Reka, 2009. Leta 2002 je  objavil knjigo "A Brief Overview of Media Art in Croatia (Since the  1960s)" in uredil bazo podatkov na Culturenetm, ki se je ukvarjala s  tem delom zgodovine intermedijske umetnosti. Leta 2010 je začel raziskovalno  delo na temo začetkov digitalne umetnosti na Nizozemskem, ki ga je s štipendijo  podprla Fundacija Mondriaan v Amsterdamu. Darko Fritz je tudi ustanovitelj in  programski oblikovalec iniciative "siva)  (cona – prostor za sodobno in medijsko umetnost" na Korčuli (od leta 2006).
 VEČ: http://darkofritz.net AV-arkki,center za distribucijo finske medijske umetnosti
 Instalacija, projekcija
 
 Seminar spremlja  instalacija in projekcija finskih video in medijskih del: od eksperimentalnih  in dokumentarnih do igranih in animiranih. Ta izbor iz video programov AV-arkki, centra za distribucijo finske  medijske umetnosti v Helsinkih, je zadnja pridobitev DIVINE  MEDIATEKE, ki poleg  video del avtorjev iz slovenskega prostora vključuje tudi preko 500 video del  mednarodnih umetnic in umetnikov ter nekatere reprezentativne nacionalne video zbirke.  Izbrana video dela: Juha Mäki-Jussila: Suddenly, Last Summer (2013, 4:14), Shachindra Kumar Dass: GOING SOMEWHERE? (2012, 4:33), Pink  Twins: Miracle (2012, 8:18), Tellervo  Kalleinen & Oliver Kochta-Kalleinen: Archipelago  Science Fiction (2012, 24:55), Tuomas Aleksander Laitinen: Dormitorium (2013, 4:30), Mia Rinne: Sea (2013, 5:43), Hannaleena Heiska: Today we live (2013, 7:17), Timo Wright: Unfit (2013, 8:27), Marjatta Oja  & Dave Berg: Bookville (2013,  3:58) Predstavitev del (pdf) 
 AV-arkki je neprofitna umetniška organizacija, ki distribuira in promovira finsko  intermedijsko umetnost na festivalih in galerijah po svetu. S to dejavnostjo od  leta 1989 naprej je odprla tudi številne mednarodne priložnosti za finske  umetnike in umetnice.  VEČ: www.av-arkki.fi Fotoarhiv   
   
 Video posnetek predavanja (v angleškem jeziku) Mediji Izjava Barbare Borčić za Kulturne novice Radia Študent (27. 10. 2014) Prakse arhiviranja: Vzpostavitev fizičnih in virtualnih, analognih in digitalnih arhivov  je nujna za refleksijo sodobne umetniške produkcije. UNESCO je 27. oktober razglasil  za Svetovni dan avdiovizualne dediščine,  da bi poudaril pomen AV gradiva in njegovih nosilcev ter spodbudil zaščito in  hranjenje tudi sodobne umetnosti, ki bo nekoč postala pomemben del naše skupne  kulturne dediščine. V okviru naših programov arhiviranja in varovanja sodobne  umetnosti, pa tudi programov izobraževanja in poklicnega usposabljanja, na  SCCA-Ljubljana obeležimo ta dan z mednarodnimi seminarji, na katerih že od leta  2005 poskušamo odgovoriti na aktualna vprašanja o AV arhiviranju.  Produkcija: SCCA, Zavod za sodobno umetnost – Ljubljana, 2014Projekt so podprli: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za  kulturo, Ministrstvo za kulturo RS
 [Objavljeno: 15. 10. 2014]    |