Beleženja stvarnosti – subjektivizacija objektivnega

Izbor video del, ki uporabljajo postopke dokumentarnega filma

Noč kratkih filmov: petek, 21. decembra 2018, od 18. ure dalje
Program iz video arhiva Postaja DIVA bo na ogled ob 21. uri!
Slovenska kinoteka, Miklošičeva cesta 28, Ljubljana


Peta noč kratkih filmov si spet zastavlja vprašanje, koliko kratkih filmov lahko spraviš v najdaljšo noč. Tradicionalno se bomo poklonili formi, ki jo sicer omejuje čas trajanja, a drugih meja nikakor nima. Ponovno na zimski solsticij, 21. decembra 2018.

Na pobudo Slovenskega filmskega centra bodo izbrane kinodvorane preplavili kratki filmi, v Slovenski kinoteki pa bo tudi letos potekal osrednji dogodek od 18. ure dalje, kjer se bodo izbrani filmi predvajali v različnih programskih sklopih. Najkrajši dan ali najdaljša noč (Le jour le plus court) se je leta 2011 začel v Franciji, ravno tako na pobudo njihovih osrednjih filmskih inštitucij.

Letos se filmskim organizacijam že četrtič pridružuje tudi SCCA-Ljubljana z izborom iz video arhiva Postaja DIVA in s tem v praznovanje vpeljuje tudi video umetnost. Izbor je pripravil Toni Poljanec in nosi naslov Beleženja stvarnosti – subjektivizacija objektivnega. Program bo na ogled ob 21. uri, kratkim filmom v Slovenski kinoteki pa se lahko prepustite navdušiti že od 18. ure dalje.

Vabljeni!


Beleženja stvarnosti – subjektivizacija objektivnega

Izbor video del, ki uporabljajo postopke dokumentarnega filma
(iz video arhiva Postaja DIVA / SCCA-Ljubljana)
Kurator: Toni Poljanec
Skupna minutaža: 50’29”

  • Marmelada, Damijan Kracina & Katarina Toman Kracina, 3’37”, 2004
  • Nedelja, Noemi Veberič Levovnik, 5’58”, 2009
  • Vedno boljša, Polonca Lovšin, 1’27”, 2002
  • Elisa, 5, Pila Rusjan, 4’51”, 2010
  • Fetiš, Keiko Miyazaki, 5′, 2018
  • Plastic Makes It Static, Danilo Milovanović, 3’17”, 2017
  • Obljubljena dežela, Maja Hodošček, 10’04”, 2010
  • Rezervoar “Svinja je umetnost in umetnost je svinja”, 3kolektiv (Maša Gala, Eva Kastelic, Katja Felle), 4’18”, 2012
  • Oda kameli, Miha Mohorič, 11’57’, 2018

 

Program Beleženja stvarnosti – subjektivizacija objektivnega je selekcija slovenskih umetniških videov, ki se bolj ali manj odkrito spogledujejo z dokumentarističnim pristopom in formo, hkrati pa presegajo zgolj arhiviranje umetniških praks. Dokumentaristični pristop načeloma predpostavlja predstavljanje neke objektivne realnosti, ki pa se, čim je zabeležena na kamero, takoj spremeni v subjektiven pogled. V izbranih videih tako beleženje stvarnosti postane predmet umetniške reinterpretacije, ki na eni strani filtrira spomine in nostalgično nagovarjaja preteklost, na drugi pa preizprašuje in problematizira sedanjost.


PROGRAM V SLOVENSKI KINOTEKI

18.00
Noč kratkih filmov: Klasiki

  • Narodna noša, Mako Sajko, Slovenija (Jugoslavija), 1975, 11′
  • Sarabanda za 17. regiment, Jože Pogačnik, Slovenija (Jugoslavija), 1977, 13′
  • Balkanski revolveraši, Maja Weiss, Slovenija, 1991, 13′
  • Srce je kos mesa, Jan Cvitković, Slovenija, 2003, 10′
  • Zakaj jih nisem vse postrelil, Miha Hočevar, Slovenija (Jugoslavija), 1990, 13′
  • Čikorija an kafe, Dušan Kastelic, Slovenija, 2008, 8′

______

19.30
Noč kratkih filmov: 21. FSF

  • Poslednji dan Rudolfa Nietscheja, Blaž Kutin, Slovenija, 2018, 26′
  • Voyage Voyage, Lun Sevnik, Slovenija, 2018, 6′
  • Fundamenti, Peter Cerovšek, Slovenija, 2018, 22′

______

21.00
Noč kratkih filmov: SCCA Ljubljana
Beleženja stvarnosti – subjektivizacija objektivnega
Izbor video del, ki uporabljajo postopke dokumentarnega filma
______

22.30
Noč kratkih filmov: Študentski filmi UNG in AGRFT

  • Risk, Tina Novak, Slovenija, 2018, 20′
  • Ples ljubezni, Leo Černic, Slovenija, 2018, 6’
  • Vožnja, pesem za očeta, Irena Gatej, Slovenija, 2018, 13’
  • Na drugo stran, Mery Gobec, Slovenija, 2018, 16’
  • Kar od nekod, Žiga Stupica, Slovenija, 2018, 6′

______

00.00
Noč kratkih filmov: FeKK 2018

  • Vrzel, Ana Trebše, Slovenija, Srbija, 2018, 24′
  • Lovetovi, Igor Bezinović, Hrvaška, 2018, 17’
  • Najtopliji dani leta, Maša Šarović, Srbija, 2017, 22’


Postaja DIVA
je spletni in fizični arhiv video in medijske umetnosti, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja video in novomedijske umetnosti.

 


Videospotting

Kurirani pregledni in tematski programi video umetnosti nastajajo od leta 1994, v obliki predavanj, javnih diskusij, razstav in projekcij pa jih predstavljamo na mednarodnih srečanjih, festivalih in samostojnih predstavitvah širom po svetu.


Podpora: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo