Obrazi analognega / Kvantizacija rdeče: Program VI

Prikaz filmskega / video opusa Mihe Vipotnika iz let 1974–2018
Projekcije, razstava, predavanja in pogovori

Priprava programa: SCCA-Ljubljana in Slovenska kinoteka
Kuratorja: Barbara Borčić, Peter Cerovšek

Program VI: četrtek, 10. september 2020, ob 21. uri
Slovenska kinoteka, Miklošičeva cesta 28, Ljubljana


Po poletnem premoru se vračamo v Slovensko kinoteko z zaključnim dogodkom pregleda opusa Mihe Vipotnika.

Program bosta pospremila pogovor z Miho Vipotnikom in predstavitev projekta skupnega arhiviranja video in filmskih del SCCA-Ljubljana in Slovenske kinoteke; sodelovali bodo Barbara Borčić, Peter Cerovšek in Igor Prassel.

V kinotečni dvorani je do srede septembra spet na ogled razstava Mihe Vipotnika Screen Memory.

Veselimo se srečanja z vami!


Program VI

Septembrski program z deli iz let 1987 do 2013 prikazuje, kako se lahko eksperimentalna praksa pojavi tudi tam, kjer jo najmanj pričakujemo. Kot dokument, arhivska zbirka ali portret, ki to niso. Dokumentarni in arhivski posnetki, predmeti in podobe so na novo urejeni in tvorijo vizualno-zvočno kompozicijo. Miha Vipotnik z inovativnimi prijemi, z besedo in jezikom, posega v prostor mednapisov in podnapisov in preči tradicionalno polje podobe in zvoka v mediju filma in videa. Besedilo nastopa v funkciji simbola, podobe in nosilca sporočila in soustvarja avtorjevo osebno mitologijo.

Krst pod Triglavom
TDS Magenta, RTV Ljubljana in Cankarjev dom, Slovenija, 1987, digitalni format (posneto na U-matic, 1’’ odprti trak), 4:3, barvni, 23’
Avtorski video dokument o istoimenskem gledališki predstavi skupine Sester Scipion Nasice, uprizorjeni v Cankarjevem domu leta 1986. Temeljila je na slovenski mitološki pripovedi o obdobju pokristjanjevanja in hkrati na jeziku uprizoritvenih, glasbenih in likovnih atrakcij, saj sta pri predstavi sodelovali tudi preostali dve skupini kolektiva Neue Slowenische Kunst: Laibach (glasba) in IRWIN (vizualna podoba). Estetika tega retrogardističnega dogodka je vključevala tudi podobe iz ruske avantgarde, denimo Tatlinov konstruktivistični Spomenik Tretji internacionali, Malevičev križ itn.
Čas alikvotnih delcev
SEM, Slovenija, 2013, digitalni format, 1:85, barvni, 12′
Video/Film je nastal ob praznovanju 90-letnice Slovenskega etnografskega muzeja in prikazuje bogastvo muzejskih zbirk z različnih geografskih okolij. Uporabljeno je avdiovizualno gradivo iz muzejskega arhiva. Filmski in zvočni dokumenti/posnetki so na novo urejeni in tvorijo vizualno-zvočno kompozicijo, ki skozi fragmente prikazuje eno od mogočih zgodb kulture in ustvarja snovno in nesnovno zmes spomina.
Človek poslušanja
RTV Slovenija, 2008, digitalni format (posneto na HI8, Beta SP), 16:9, barvni, 19′
Eksperimentalna video-zvočna kompozicija je portret komponista Bora Turela, enega najvidnejših slovenskih skladateljev eksperimentalne in elektroakustične glasbe. Avtor se prek dela skladatelja ukvarja z zvokom v povezavi in primerjavi s sliko, ga raziskuje in ugotavlja njegov pomen. Glasbena partitura postane del vizualizacije, kjer tekste, ki se izpisujejo po ekranu, animirajo vizualne senzacije raznih oblik in črkovnih sistemov. Ti neprestano proizvajajo in ustvarjajo nove anagrame, besede, misli in citate, včasih tudi animirane računalniške modele in objekte.

Miha Vipotnik je slikar in režiser z večmedijsko in interdisciplinarno prakso, ki je s svojimi deli pomembno zaznamoval slovenski kulturni prostor. Je pionir eksperimentalne video umetnosti in medijske prakse pri nas in njen promotor po svetu. Njegov opus, ki ima že več kot štirideset let, obsega prek petdeset avtorskih filmov in videov, televizijskih oddaj, interdisciplinarnih projektov, instalacij in ambientov. Je eden tistih umetnikov, ki so gibljive slike prepoznali kot svoje temeljno izrazno sredstvo že zelo zgodaj in so v njem aktivni še danes, pa naj gre za filme ali enokanalna video dela, ki jih pogosto vključuje tudi v kompleksne večmedijske projekte.


Program (januar–september 2020)
29. januar / 11. februar / 3. marec / 7. april / 14. maj / 24. junij / 10. september 2020
Priprava programa: SCCA-Ljubljana in Slovenska kinoteka
Kuratorja: Barbara Borčić, Peter Cerovšek

Program, ki filmski/video opus Mihe Vipotnika prvič celovito postavlja na ogled in v razmislek strokovnjakom in širši javnosti, smo pripravili SCCA-Ljubljana in Slovenska kinoteka v sodelovanju s TV Slovenija. S projekcijami enkrat na mesec vse od januarja do junija nas program pelje skozi štiridesetletni opus, ki obsega več kot petdeset avtorskih del, od zgodnjih analognih na celuloidnem in magnetnem traku do poznejših digitalnih v datotekah in na spletnih platformah. S tem bo sklenjen lok od zgodnje eksperimentalne procesualnosti do cinematične naracije.

SCCA-Ljubljana v arhivu Postaja DIVA hrani Vipotnikova dela in jih v zadnjem času še posebno sistematično raziskuje, analizira in predstavlja v mednarodnem prostoru, saj gre za umetnika, ki je odločilno zaznamoval začetke video ustvarjalnosti pri nas in vplival tudi na nadaljnji razvoj filma, videa in medijske umetnosti. Ponosni smo, da bo odslej Vipotnikov opus v arhivu hranila tudi Slovenska kinoteka, v najboljši kvaliteti na nosilcih LTO. Vse to je dober razlog za veselo praznovanje, saj obeta tudi nadaljevanje tovrstnega sodelovanja na področjih prikazovanja, kritiške refleksije in hranjenja pomembne avdiovizualne kulturne dediščine.

VEČ


Predstavitev projekta v Kinotečniku jan/feb 2020 (pdf, str. 2)


Koprodukcija: SCCA-Ljubljana/Postaja DIVA in Slovenska kinoteka
V sodelovanju z RTV Slovenija in Slovenskim etnografskim muzejem.
Program podpira: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo

        

__________

Dogodek bo potekal v skladu s priporočili za preprečevanje okužb z koronavirusom.
Prosimo, da sledite navodilom in poskrbite za svoje zdravje in zdravje drugih.
Zaradi virusa je kapaciteta kinoteke omejena na 47 oseb, strog sedežni red in obvezne maske.