3 + 3 = 6

Tri umetnice, tri umetniške prakse, šest desetletij
Razstava

Umetnice: Ana Nuša Dragan, Zemira Alajbegović, Ema Kugler
Kuratorja: Barbara Borčić, Peter Cerovšek
Produkcija: SCCA-Ljubljana 2020

Prvi del razstave (gibljive slike): Stekleni atrij Mestne hiše, Mestni trg 1, Ljubljana / november-december 2020
Drugi del razstave (objekti, fotografije, dokumenti in arhivsko gradivo): Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana / 21. 9. – 8. 10. 2021


 

Razstava filmskih in video del 3 + 3 = 6 v Steklenem atriju Mestne hiše je že postavljena, ogled je mogoč tudi med epidemijo vsak dan od 8. do 20. ure, po koncu epidemije oz. splošnem odprtju galerij pa bo na ogled še nekaj tednov.


SPORED PROJEKCIJ

ANA NUŠA DRAGAN

 

ZEMIRA ALAJBEGOVIĆ

  • Tereza, FV Video / ŠKUC – Forum, 1983, 4′ 24”
  • Zbiralci peska (skupaj z Nevenom Kordo), V.S. Video / Forum Ljubljana & TV Slovenija, 1995, 13′
  • Vortex, RTV Slovenija, 2000, 4′
  • Hitro/počasi, ZANK & RTV Slovenija, 2004, 12′
  • P.O.R., ZANK, 2003, 29”

 

EMA KUGLER

  • Hidra, V.S. Video / Forum Ljubljana & VPK, 1993, 16′
  • Tajga, Forum Ljubljana & VPK, 1996, 8′
  • Postaja 25, Forum Ljubljana & VPK, 1997, 30′

 

Razstava predstavlja filme, video dela, objekte in dokumente treh umetnic, ki so delovale ali delujejo na področju akcije/performansa, filmske in video umetnosti. Začetki njihovega delovanja segajo v različna obdobja 20. stoletja: v šestdeseta leta (Dragan), osemdeseta leta (Alajbegović) in devetdeseta leta (Kugler), s tem pa so povezane tudi specifike njihove prakse ter kontekst, ki je določal njihovo delo in delovanje. Na začetku so bile aktivne v okviru širšega gibanja, od  konceptualne nove umetniške prakse in skupine OHO (Dragan) in subkulturne scene in skupine FV (Alajbegović) do alternativne kulture in postmodernistične umetnosti (Kugler). Njihovo življenjsko in umetniško prakso so bistveno določali kolektivnost, sodelovanje in solidarnost. Po obdobju različnih sodelovanj – od skupin do dvojic – je celostno avtorstvo zvečine postalo izrazita poteza njihovih del. Film/video je bil zanje osrednje izrazno sredstvo, podlaga zanj pa pogosto živa akcija, od hepeninga in dogodka do performansa. Zanje značilna narativnost se giblje od dokumentarnosti in performativnosti do poetičnosti.

Zloženka (pdf) 
Plakat (pdf)


Foto: arhiv SCCA-Ljubljana


ŽIVLJENJEPISI UMETNIC

Ana Nuša Dragan (1943 – 2011) je diplomirala iz sociologije in psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Za področje televizije in video medija se je izpopolnjevala v Londonu na British Film Institute (1972) in kot štipendistka francoske vlade v Parizu (1984). Je avtorica kratkih filmov, akcij in umetniškega videa. Bila je del konceptualističnega gibanja, veznega na skupino OHO. Med letoma 1967 in 1988 je ustvarjala v tandemu s Srečom Draganom, s katerim sta ustvarila video dela, ki so pripadala procesualnosti akcije in interakciji z občinstvom. Kot samostojna umetnica je bila dejavna na področju umetniškega videa in televizijskih dokumentarcev ter na področju medijske vzgoje, bila je tudi svetovalka za video tehnologijo na Centru za izobraževalno tehnologijo Zavoda Republike Slovenije za šolstvo.

Zemira Alajbegović (1958) je diplomirala iz sociologije na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Od leta 1982 do leta 1988 je bila vodilna članica večmedijske in gledališke skupine FV 112/15 in Diska FV v okviru ljubljanske subkulturne scene, kjer je video igral pomembno vlogo kot orodje za dokumentiranje, raziskovanje in kot umetniški izraz. Soustanovila je video produkcijo FV Video in FV Založbo, prvo neodvisno založbo v Jugoslaviji. Med letoma 1983 in 1989 je bila članica večmedijske skupine Borghesia, v devetdesetih pa skupaj z Nevenom Kordo avtorica številnih video filmov, glasbenih spotov in plesnih videov (tudi pod imenom ZANK). Od leta 2011 dela kot novinarka in urednica v kulturni redakciji RTV Slovenija ter režira dokumentarne filme in televizijske oddaje o umetnosti in kulturi.

Ema Kugler (1955) je diplomirala na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Med letoma 1981 in 1985 je bila vodja ekonomsko propagandne službe Radia Študent in je delovala v okviru modnega oblikovanja in ljubljanske alternativne scene. V devetdesetih letih je nastopila kot samostojna umetnica in doslej ustvarila vrsto performansov, filmov, instalacij in avtorskih videov, ki so plod kompleksne pripovedi, izdelanih scenarijev, kostumov in scenografij, številnih sodelavcev in visoke tehnologije.


www.forgottenheritage.eu

Razstava je del evropskega projekta z naslovom Zgodbe, ki še niso napisane (2020–2022), ki bo na podlagi raziskave, delavnic in razstave vzpostavil arhive umetnic, dostopne v skupnem evropskem spletnem repozitoriju.

Najpomembnejše dejavnosti projekta bodo povezane s terensko raziskavo avdiovizualnega gradiva, dokumentov in umetniških del ter delavnice, pogovori, predstavitve in razstava. Z njimi bomo poskušali razmejiti posebnosti umetniških del in zgodb umetnic ter sestaviti in povezati določene (prekinjene/zatirane/neupoštevane) zgodovine v sodelovanju z različnimi ključnimi strokovnjaki in strokovnjakinjami (pisci, umetniki, arhivisti, kritiki, kuratorji). Rezultat raziskave pa bo urejena dokumentacija in arhiv v skupnem repozitoriju, mednarodna konferenca in skupna publikacija.

Pri projektu sodelujejo: Barbara Borčić in Peter Cerovšek (vodji projekta); Zemira Alajbegović, Ema Kugler, Barbara Borčić, Ida Hiršenfelder, Rok Kajzer Nagode, Blaž Lukan, Borko Radešček in Jake Yuzna (predstavitve in delavnice).


SCCA-Ljubljana, Zavod za sodobno umetnost je neprofitna produkcijska, raziskovalna in izobraževalna organizacija, ki vzpostavlja interdisciplinaren podporni sistem za sodobno umetnost. Arhiv video, filmske in novomedijske umetnosti Postaja DIVA in šola za kuratorske prakse in kritiško pisanje Svet umetnosti sta njena osrednja programa. Raziskovanje umetniških opusov, njihovo predstavljanje in arhiviranje je ena ključnih programskih usmeritev Zavoda SCCA-Ljubljana, v katero se vključuje tudi razstava 3 + 3 = 6, zlasti v razstavni program video in večmedijske umetnosti vse od leta 2005.

Kaj storiti z AV arhivi (Galerija Kapelica, 2005), DIVA v Galeriji Škuc (2009), Arhiviranje večmedijske umetnosti. Trije primeri (Projektna soba SCCA, 2010), Dalibor Martinis: Data Recovery 1974–2009 (Galerija Vžigalica, 2010), Dan Oki: Zadnji Super8 mm film (Galerija Kapelica, 2011), Video obrat (Galerija Vžigalica, 2012), Darko Fritz: Umetniško samoarhiviranje in arhiviranje umetniških gibanj (Projektna soba SCCA, 2014), Tekma s časom. Performans in video v vzvratnem ogledalu (Slovenski gledališki inštitut, 2014), Učinek bližine (Galerija Vžigalica, 2016), Jasna Hribernik: (Post)produkcija in Nataša Prosenc Stearns: Nočni izvir, Vodnjak želja (Galerija Vžigalica, 2016), Projected Visions. From art in the urban context to fiction and dystopia (Apollonia, échanges artistiques européens, Strasbourg, 2018), Živele! 25 let filma in videa (Galerija Alkatraz, 2019), Transgresija? (Kino Šiška, 2020), Miha Vipotnik: Obrazi analognega / Kvantizacija rdeče (Slovenska kinoteka, 2020).


Organizacija: SCCA-Ljubljana / Postaja DIVA
            

Partnerji: Fundacija Arton (Varšava), Ured za fotografiju (Zagreb), Latvian Centre for Contemporary Art (Riga)
         

Podpora: EU program Ustvarjalna Evropa, Ministrstvo za javno upravo, Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo