Alexandra Halkin in Chiapas Media Project/ProMedios

D-day: dan za dokumentarec

Predavanje Alexandre Halkin in projekcija videov iz arhiva Chiapas Media Project/ProMedios
Četrtek, 11. 1. 2024, 17.00 in 19.00
Slovenska kinoteka, Miklošičeva 28, Ljubljana


Foto: arhiv Chiapas Media Project/ProMedios, Americas Media Initiative, Francisco Vazquez

V sodelovanju s Slovensko kinoteko gostimo režiserko, producentko, filmsko kuratroko in pisko Alexandro Halkin iz Chicaga, ZDA. V predavanju bo predstavila svoje delo in začetke sodelovanja z zapatističnimi skupnostmi ter nastanek sodelovanja Chiapas Media Project/ProMedios (Mehika/ZDA), ki ga je ustanovila 1998 v sodelovanju z lokalno skupnostjo. Organizacija je vzpostavila medijske centre avtohtonih skupnosti za produkcijo lastnih videoposnetkov in dokumentiranja življenja skupnosti ter vpliva militarizacije, zlorab človekovih pravic, kulturnih in verskih dogodkov, kooperativ in dela žensk. Nekateri filmi so bili posneti v lokalnih jezikih skupnosti. Predstavila bo tudi ustanavljanje Centra za ohranjanje avdiovizualnih arhivov skupnosti (CEPAAC) v Chiapasu in trenutno delo na celovečercu o video arhivu Chiapas Media Project/ProMedios Kar posnamemo, je resnica ter svoje dolgoletno delo na Kubi – podpori skupnostnih medijskih projektov in neodvisnih filmskih ustvarjalk_cev pod okriljem Americas Media Initiative, katere ustanoviteljica je. Po predavanju sledi projekcija programa videov iz arhiva Chiapas Media Project/ProMedios in dveh animiranih filmov, ki jih je med pandemijo ustvarila v sodelovanju s skupino kubanskih animatork_jev in glasbenic_kov.


PROGRAM

Alexandra HalkinSodelovanja brez meja: Mehika in Kuba

Predavanje
Četrtek, 11. 1. 2024, 17.00, Slovenska kinoteka

Foto: Alexandra Halkin in zapatistična skupnost, 1998, arhiv Americas Media Initiative, Francisco Vazquez

»V predavanju bom predstavila svoje ozadje, karierno pot in začetke svojega dela z zapatističnimi skupnostmi v mehiški zvezni državi Chiapas. Opisala bom vzpostavitev mehiško-ameriškega sodelovanja, ko smo s skupnostmi ustanovili medijska središča za produkcijo njihovih videov, pa tudi mednarodno distribucijsko mrežo, ki je prispevala k vzdrževanju projekta v prvih desetih letih. Posvetila se bom tudi našemu trenutnemu delu: zagonu Centra za ohranjanje skupnostnih avdiovizualnih arhivov (CEPAAC) v Chiapasu in razvoju našega celovečernega dokumentarca Kar posnamemo, je resnica (If we film it, it’s the truth). Predavanje bom zaključila s predstavitvijo dejavnosti na Kubi: najnovejšo fazo, ki se je začela leta 2010 z organizacijo Americas Media Initiative.« – Alexandra Halkin

Predavanje bo potekalo v angleščini.
Brezplačne vstopnice bodo na voljo uro pred začetkom dogodka na blagajni Slovenske kinoteke.

_______________

Kolektivne akcije in pandemična sodelovanja: 1998–2021

Projekcija
Četrtek, 11. 1. 2024, 19.00, Slovenska kinoteka
Izbor: Alexandra Halkin

Chiapas 1998: Slaba letina (Chiapas 1998: The Bad Harvest)
Mehika, 1998, digitalni format, barvni, 14′ 30”, ap
Film je nastal v sodelovanju med staroselskimi in nestaroselskimi videoustvarjalci in dokumentira hudo pomanjkanje hrane leta 1998. Polletna suša, ki so ji sledili močno deževje in poplave, je uničila polovico pridelka koruze in 80 odstotkov pridelka fižola. Ob stalnem nasilju 50.000 vojakov ter skrajni revščini in marginalizaciji je ta nesreča skupnostim vzela skoraj vse možnosti.
Zemlja pripada tistim, ki jo obdelujejo (The Land Belongs to Those Who Work it)
Mehika, 2005, digitalni format, barvni, 15′, ap
Film dokumentira situacijo v mestu Bolon Aja’aw na severu Chiapasa blizu slavnega rečnega sistema Agua Azul. Zvezna vlada je zemljo v Bolon Aja’awu prodala zasebnemu podjetju za izgradnjo ekoturističnega središča brez dovoljenja članov skupnosti. Video prikazuje sestanek med zapatističnimi oblastmi in mehiškimi vladnimi birokrati ter prinaša kritičen pogled na praktične implikacije ekoturizma.
Pogled v notranjost: militarizacija Guerrera (Eyes on What’s Inside: The Militarization of Guerrero)
Mehika, 2004, digitalni format, 35′, ap
Inez in Valentino, staroselki iz regije La Montaña v Guerreru, so posilili mehiški vojaki. Film obravnava ekonomske, družbene in politične dejavnike, ki vodijo k tem posilstvom. Organizacija staroselcev Me phaa (OIPM) deli svojo zgodbo, ki pa je zgodba številnih staroselskih skupnosti v Guerreru. Video obravnava destabilizirajoče učinke vojaške prisotnosti na staroselske skupnosti in naraščajočo revščino/marginalizacijo prebivalstva, kar vodi k nastanku oboroženih gverilskih skupin in trgovini s prepovedanimi drogami. Mehiška ustava določa notranjo vlogo vojske, Guerrero pa predstavlja jasen primer delovanja vojske zunaj njenih ustavnih pooblastil.
Kar posnamemo, je resnica – izsek delovne verzije (If we film it, it’s the truth)
Mehika/ZDA, 2023, digitalni format, 9′ 51”, ap
»Izsek delovne verzije celovečernega dokumentarca vsebuje različne odlomke iz videoarhiva v Chiapasu, kjer je arhiviranih preko 1400 videov, in nove posnetke s potencialnimi liki za naš dokumentarec.« – Alexandra Halkin
Oči (Ojos/Eyes)
Kuba/ZDA, 2020, digitalni format, barvni, 2′ 54”, šp
Pandemična animacija na podlagi sanj o psu s štirimi očmi.
»Animacija Oči temelji na mojih sanjah o psu s štirimi očmi z začetka pandemije. Kubanska animatorka Ivette Avila je film ustvarila z animacijo plastelina na podlagi mojih sanj, jaz pa sem poskrbela za pripoved v offu. Pri animaciji so sodelovali tudi druge_i kubanske_i umetnice_ki in glasbenice_ki.« – Alexandra Halkin
Bilo je nekoč v Chicagu (Once Upon a Time in Chicago/Erase una vez en Chicago)
Kuba/ZDA, 2021, digitalni format, 6′ 33”, bd
Animacijsko sodelovanje med filmskimi ustvarjalkami_ci iz Chicaga in Havane v svetu, ki ga je spremenila pandemija.
»Bilo je nekoč v Chicagu je še ena animacija iz časa pandemije, pri kateri sem sodelovala s skupino kubanskih animatork_jev in glasbenic_kov. Večino videa sem posnela med zaprtjem javnega življenja v Chicagu na začetku leta 2020, na Kubi živeči animator Ramiro Zardoya pa je risal čez te posnetke.« – Alexandra Halkin

Projekcija v prisotnosti Alexandre Halkin, direktorice Americas Media Initiative.
Vstopnice bodo na voljo uro pred začetkom dogodka na blagajni Slovenske kinoteke.

bd – brez dialoga
ap – angleški podnapisi
šp – španski podnapisi (v angleškem jeziku)


Alexandra Halkin je leta 1998 ustanovila nagrajeno ameriško-mehiško organizacijo Chiapas Media Project/ProMedios, ki je na področju videoprodukcije v mehiških zveznih državah Chiapas in Guerrero usposabljala 200 staroselk_cev. Svetovala je različnim organizacijam, kot sta Witness in CLACPI (Latinskoameriška koordinacija za staroselske filme in komunikacijo). Leta 2004 je prejela Guggenheimovo štipendijo za Latin American Indigenous Video Initiative (LAIVI), leta 2007 pa Fulbrightovo štipendijo za Indigenous Audiovisual Archive (IAA) v Oaxaci v Mehiki. V tem času je producirala pet kratkih dokumentarcev v sodelovanju z mehiškimi organizacijami za zaščito človekovih pravic, od katerih so nekateri osvojili mednarodne nagrade. Leta 2010 je ustanovila neprofitno organizacijo Americas Media Initiative (AMI: americasmediainitiative.org), ki sodeluje s kubanskimi filmarkami_ji, živečimi na Kubi. Zadnjih pet let je sodelovala s kolegi_cami iz organizacije ProMedios pri ustvarjanju Centra za ohranjanje skupnostnih avdiovizualnih arhivov (CEPAAC) v San Cristobalu de las Casasu v Chiapasu. (Foto: Francisco Vazquez)


Foto: arhiv SCCA-Ljubljana


MEDIJSKE OBJAVE


FOTOGRAFIJE ZA MEDIJE


Produkcija: SCCA-Ljubljana/Postaja DIVA, Slovenska kinoteka in Americas Media Initiative
Podpora: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo