Iz arhiva Postaje DIVA: Digitalni performansi

Kiblix 2020-2021
Četrtek, 15. 4. 2021, 19.00
Spletna projekcija in pogovor
Gostje: Miha Horvat, Toni Soprano Meneglejte, Andrea Knezović, Sašo Sedlaček
Povezava: https://kiblix.org/streaming


Postaja DIVA na festivalu Kiblix 2020-2021

Mednarodni festival umetnosti, tehnologije in znanosti Kiblix 2020-2021 gosti arhiv Postaja DIVA z nizom dogodkov v aprilu in maju. Krovna tema festivala Virtualni svetovi danes je usmerjena v kritično vrednotenje presečišč in ločnic med virtualnim in fizičnim ter raziskovanje in kritiko sodobnih tehnoloških medijev ter njihovo uporabo v sodobni umetnosti, kulturi in izobraževanju, kar je še posebej zanimivo v času epidemijskih omejitev, ko je za veliko ljudi digitalno in virtulano postalo prevladujoče okolje za delo, komunikacijo, izobraževanje in zabavo.

V nizu štirih dogodkov pod skupnim naslovom Iz arhiva Postaje DIVA pripravljamo serijo spletnih video projekcij na temo računalniške in spletne umetnosti, dojemanja telesnosti v virtualnem okolju in posredovanih občutkov. Namen spletnih projekcij je seznaniti se z deli iz digitalnega arhiva, spoznati posamezne avtorice in avtorje ter ustvariti prostor za skupni premislek, diskusijo in izmenjavo znanja. Posamezni dogodek bo temeljil na izboru (tudi starejših) del iz arhiva Postaje DIVA in pogovoru z avtoricami in avtorji. Izhajajoč iz spletnega konteksta dogodkov bo poudarek na delih, s katerimi bi želeli odpreti razpravo o novi realnosti percepcije umetnosti skozi digitalno izkušnjo. Pogovore bosta moderirali Irena Borić in Vesna Bukovec.

PROGRAM


Iz arhiva Postaje DIVA: Digitalni performansi

Kuratorka: Irena Borić

Ogledali si bomo video tandema son:DA in Erinça Seymena, ki je dokumentacija performansa, izvedenega hkrati v Mariboru in Istanbulu. Tudi Andrea Knezović raziskuje razmerja med tesnobo, nemočjo in zmožnostjo nastopanja, delovanja in avtonomnega izražanja, Sašo Sedlaček pa v svojem videu problematizira množično uničenje odslužene tehnološke opreme in njeno deponiranje. Po ogledani projekciji bo sledil pogovor selektorice Irene Borić z umetniki ter sodelavko Postaje DIVA Vesno Bukovec.

son:DA, Erinç Seymen, Performance for a Poem 2. Maribor
21st Century, 2006, 8′ 48”
» video
Andrea Knezović, Ode To Helplessness. The Inability To Breathe In 1.0
A.K., 2016, 1′ 2”
» video
Andrea Knezović, Ode To Helplessness. The Inability To Breathe In 2.0
A.K., 2016, 1′ 26”
» video
Sašo Sedlaček, Veliki izklop/The Big Switch Off
Aksioma, 2011, 1′ 48”
» video

 


Toni Soprano Meneglejte je polovica nekdanjega tandema son:DA, ki je slovensko in mednarodno sceno vizualne umetnosti bogatil dobrih 15 let. Od leta 2015 deluje samostojno, je intermedijska umetnica, njena raznolika praksa vključuje fotografijo, zvočne performanse, oblikovanje prostora, scenografijo, risanje, video in digitalne projekte, ki uporabljajo socialne medije.

son:DA Pri označitvah son:DE gre pripomniti, da izrazov, kot so umetniški tandem, umetniška skupina, duo, navezava, povezava ipd., ni pričela uporabljati sama son:DA, temveč drugi avtorji, kadar se nanašajo na son:DO; prav tako v različnih virih najdemo različne zapise imena son:DA, npr. son:da, sonDA, sonda, zonda, SON:DA, SON:da itd. Različne označitve oziroma rabe imena morda izhajajo iz jezikovne oziroma sintaktične zadrege, v katero nas spravlja nekoliko nenavadno poimenovanje »son:DA«. (Polona Tratnik, katalog son:DA, 2000–12). Umetniški kolektiv son:DA je aktivno deloval v obdobju 2000–15. Več o tem na sonda.kibla.org. Leta 2020 je umetna inteligenca XY prevzela identiteto kolektiva.
son:DA na Postaji DIVA

Erinç Seymen je leta 2006 diplomiral na Oddelku za slikarstvo na Univerzi za likovno umetnost Mimar Sinan in magistriral na Fakulteti za umetnost in oblikovanje na Tehniški univerzi Yıldız z disertacijo o Bobu Flanaganu. Sodeloval je na konferencah, njegovi članki so bili objavljeni v različnih revijah. Opisuje tematike, kot so militarizem, nacionalizem in vprašanja spolov. Od leta 2002 je sodeloval na več samostojnih in skupinskih razstavah v Istanbulu, Ankari, na Dunaju, v Parizu, Londonu, Helsinkih, Eindhovnu in Lizboni. Skupinske razstave, na katerih je sodeloval, so: Along the Gates of Urban, K&S Galerie, Berlin (2004); An Atlas of Events, Fundacija Calouste Gulbenkian, Lizbona (2007); I Myself am War!, Open Space, Dunaj (2008); Istanbul, traversée, Palais des Beaux Arts de Lille, Lille (2009); Moods: A Generation that Goes off the Rails, École nationale supérieure des Beaux-Arts, Pariz (2010). Erinc Seymen živi in dela v Istanbulu.

Andrea Knezović (1990, Zagreb) je vizualna konceptualna umetnica in raziskovalka, živeča v Amsterdamu. Magistrirala je na Univerzi v Amsterdamu (2019) in diplomirala (z odliko) iz vizualnih umetnosti na AVA-Akademiji za vizualne umetnosti v Ljubljani (2014). Njeno umetniško raziskovanje se osredotoča na tematiko produkcije vrednosti, 24/7 časovnosti in neoliberalizma, liminalnosti in sodobne ritualizacije v hiper-individualistični dobi. Njeno delo je bilo razstavljeno v muzejih in galerijah po vsem svetu, kot so Narodni muzej in kulturni center Kiribati, Bikenibeu; Galerija Nieuw Dakota, Amsterdam; Galerija NEVERNEVERLAND, Amsterdam; Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana; Galerija Škuc, Ljubljana; Galerija 12 Star, London, Velika Britanija; Kino Šiška, Ljubljana; Izraelski center za digitalne umetnosti, Holon; Galerija Aksioma, Ljubljana; Flip Project & Galerija Umberto Di Marino, Neapelj; Künstlerhaus, Celovec; Center sodobne umetnosti, Celje in Galerija Hanikah, Sarajevo. Teoretično besedilo je objavila v Lish JournalSimulacrum Jurnal-Tijdschrift voor kunst en cultuur in Bienalu mladih umetnikov Evrope in Sredozemlja (Mladi slovenski umetniki). Njeno delo je del zbirke video arhivov Postaje DIVA na SCCA-Ljubljana, v letih 2013 in 2015 pa je bila nominirana za umetniško nagrado Essl.
Andrea Knezović na Postaji DIVA

Sašo Sedlaček (1974) je leta 1993 končal Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani, leta 2000 pa je diplomiral iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Je profesor za video in nove medije na ALUO v Ljubljani. V svojem kompleksnem delu se ukvarja z vprašanji okolja v najširšem pomenu, med drugim tudi s slovensko nacionalno podobo, ki se znotraj globalnih trendov tehnoloških presežkov, ekološke onesnaženosti in duhovne izpraznjenosti po koncu tranzicije spet na novo definira. Pri tem Sedlaček izhaja s stališč, da potrebujemo alternative ali dopolnila pri iskanju identitete za prihodnost in da vsi načini vizualne komunikacije, ki se uporabljajo v neki državi, regiji ali kontinentu, temeljijo na osnovah lokalne kulture, družbenih navad in mitologije. Zaradi zgodovinskih razlik prihaja do odstopanj v načinu komunikacije oziroma socialne interakcije, in to vodi v uporabo drugačnih barvnih shem, slik, tipografij in sporočil. Z vse večjo globalno povezanostjo zaradi sodobnih tehnoloških sredstev in migracije pa se dva tovrstno različna principa lahko zlijeta drug v drugega.
Sašo Sedlaček na Postaji DIVA

Irena Borić je samozaposlena v kulturi kot urednica, kuratorka in kritičarka. Diplomirala je iz zgodovine umetnosti in zgodovine na Filozofski fakulteti Univerze v Zagrebu in Arts And Heritage: Policy, Management and Education na Univerzi v Maastrichtu na Nizozemskem. Sodelovala je pri projektih Ekonomije ljubavi/Politike osjećaja (2012–), Srami se! (2013) in net.cube (2015–). Kurirala je številne razstave, med drugim Truth that Lies (2019) in Niski tonovi zemljine pjesme (2019). Pripravila je številne diskurzivne dogodke,  so-zasnovala in organizirala je simpozij Iracionalnost bienala (2018) v MGLC, Ljubljana in seminar Skice za kurikulum: Oblici i izazovi umjetničke edukacije (2017) na ALU, Zagreb. Je ena izmed urednikov neodvisne založniške platforme INCA press in članica hrvaške sekcije AICA. Kurira in organizira izobraževalni program pri KIBLI.

Vesna Bukovec (1977) je diplomirala in magistrirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Je družbenokritična avtorica, ki se izraža v različnih medijih, pri čemer je poleg videa v ospredju predvsem risba. Predstavila se je na vrsti samostojnih in skupinskih razstav v domačem in mednarodnem prostoru. Deluje tudi na področju grafičnega oblikovanja in kuriranja video umetnosti. Od leta 2015 je strokovna sodelavka Postaje DIVA pri SCCA-Ljubljana.


Mednarodni festival umetnosti, tehnologije in znanosti Kiblix poteka v organizaciji KIBLE iz Maribora od leta 2002.  Je odprtokodni festival, ki povezuje umetnost, tehnologijo in znanost. Problematizira dva različna aspekta: vpliv znanosti in tehnologije na socialno življenje posameznika ter raziskovalno poglabljanje v skrivnosti znanosti, ki nam narekuje prihodnost. Oboje pa poskuša ponuditi rešitve za premoščanje nemoči posameznika v sodobni družbi. Je del projekta RUK (2019–2022). RUK je mreža raziskovalnih centrov na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. V tem interdisciplinarnem trikotniku partnerji Delavski dom Trbovlje, PiNA in KIBLA na osi Trbovlje-Koper-Maribor razvijajo inovativne produkte in storitve za humano tehnologijo prihodnosti. Več o festivalu Kiblix 2020-2021.

Postaja DIVA je spletni in fizični arhiv, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja umetniškega filma, videa in novomedijske umetnosti. Temelji na zbiranju video materialov v okviru razširjenega pojma nacionalnega konteksta in vključuje umetnice in umetnike, ki delujejo v slovenskem in/ali mednarodnem prostoru.


Produkcija: KID KIBLA in SCCA-Ljubljana/Postaja DIVA