Max Grau: Love & Work [floating]

Razstava

15. 10.−2. 11. 2018
Kino Šiška, Trg prekomorskih brigad 3, 1000 Ljubljana

Odprtje: 15. 10. 2018, ob 19. uri

Kuratorja: Lara Plavčak, Miha Kelemina


Na prvi samostojni razstavi v Sloveniji se berlinski umetnik Max Grau predstavlja z naborom novih in starih del ter fragmentov, sopostavljenih v instalacijo, ki je bila zasnovana posebej za razstavni prostor Kina Šiška. Prosto lebdeča postavitev fotografij, risb, e-mailov, dnevniških zapisov, ljubezenskih pisem prijateljem in drugim umetnikom gledalca vključi v nehierarhičen prostor asociacij. Grau ustvarja na preseku vizualnih umetnosti in literature, pri čemer njegova pogosta besedilna praksa raziskuje teme politik prijateljstva, sodobnih načinov komuniciranja in emocionalnih tekstur vsakdanjega življenja.


O razstavi

Berlinski umetnik Max Grau ustvarja na preseku vizualnih umetnosti in literature. Njegova pogosta besedilna praksa izhaja iz prvoosebne pripovedi, intimnih anekdot, fragmentov teorije in podatkov novičarskih spletnih strani, s čimer beleži in sledi emocionalnim teksturam vsakdanjega življenja, kjer se osebno prepleta s strukturalnim. Instalacija z naslovom Love & Work [floating] v Kinu Šiška združuje besedila, nerodne risbe in obledele fotografije na običajnem belem A4 papirju, ki visi s srebrnih trakov helijevih balonov.

V seriji pisem prijateljem in umetnikom, ki jih občuduje (včasih gre za oboje), Grau poskuša formulirati prijateljstvo kot dejanje ljubezni, ki zahteva neprestan vložek dela. Občudovanje se v tem primeru kaže kot potreba umetniške produkcije. Pisma spremljajo ilustracije, risbe ali fotografije. Nekatere se ponujajo kot povabilo gledalcu, druge ustvarjajo vzdušje, pri drugih gre za majhne skrivnosti, ki si jih delita en in drugi avtor.

Pri drugi skupini razstavljenih risb gre za strani koledarja, v katerem Grau beleži ponavljajoče se dni, ki jih v celoti prebije v postelji. Barviti akvareli z vidnimi potezami čopiča gledalcem prepuščajo branje, ali so krivci za te koledarske vnose dandanašnja izmučenost, boemska razuzdanost ali problemi duševnega zdravja.

Tretja serija vzporeja svetleče srebrne fotografije in dnevniške zapise. S kromiranim sprejem posrebrene podobe, vzete iz avtorjevega tekočega arhiva (snapshoti, avtoportreti, najdene podobe), se v odnosu do očišča gledalcev izmenično približujejo lesketajočim prekrivnim monokromom ali pa razkrivajo informacije svoje vizualne podobe. Na hrbtnih straneh je seznam dogodkov v svetu in umetnikovem življenju. Nekateri od njih so se zgodili istega dne.

Razstavljanje umetniškega dela ali objava besedila je vedno tudi dejanje prepuščanja svojega dela in idej, ki jih občinstvo samo kontekstualizira in rekontestualizira. Vsa dela na razstavi pripadajo odprtim, še vedno nastajajočim ciklom. Bolj kot konceptualno zaokrožene, jih poskuša zastaviti širše. Obiskovalci s premikanjem med prosto lebdečimi fragmenti in deli povzročajo rahlo vrtinčenje zraka, ki bo sčasoma spreminjalo postavitev in med njimi vzpostavilo vsakič nove krhke povezave.

Če vas zanima branje več kot le odlomkov, vabljeni, da pošljete e-sporočilo na loveandwork@max-grau.de in v odgovoru boste prejeli PDF dokument z vsemi besedili avtorja v celotnem obsegu.


Max Grau (1988) je študiral umetnost v Saarbrücknu, Berlinu in Los Angelesu. V svojem delu uporablja raznolike medije, kot so video, besedilo, e-pošta, performans, fotografija, risba, zvok in tiskovine. Od leta 2016 sodeluje v izobraževalnem projektu *foundationClass v berlinski Kunsthochschule Weissensee, ki begunskim umetnikom in študentom umetnosti pomaga pri vstopu v nemški umetnostni izobraževalni sistem. S svojimi deli se je v mednarodnem prostoru predstavil v galeriji La Croix v Los Angelesu, Kunstmuseumu Wolfsburg, galeriji Lily Robert v Parizu, artist-run prostoru Pet Projects v Perthu in v Digital Art Centru v Tajpeju. Februarja 2018 je pri založbi Hammann von Mier & Ruine izšla njegova prva knjiga ›You See I’ve Always Wanted Things To Be Beautiful‹.


Produkcija: SCCA-Ljubljana in Kino Šiška

         

Razstavo podpirata: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo in Goethe-Institut Ljubljana.
Rezidenco umetnika je omogočil JSKD.