Srečanje z analognim filmom ali Prigode srebrovih halogenidov

Projekcija in predstavitev – FeKK Off – mednarodni festival kratkega filma FeKK

Četrtek, 22. avgust 2019, ob 11. uri
Projektna soba SCCA, Ljubljana


Srečanje z analognim filmom ali Prigode srebrovih halogenidov je izbor večinoma črno-belih 16 mm filmov, ki so nastali v hrvaškem laboratoriju neodvisnega filma Klubvizija. Filmski program ali raziskovanje možnosti analognega filma se začne v meditativni in sanjski atmosferi, sledi poetični, malodane bizarni obrat, ki se umiri s hipnotičnim sprehodom v naravi ter zaključi v urbanem kaosu. Sodelujoče umetnice: Mirna Pavičić, Prvi odstavek / Prvi stavak / First Piece (2019); Maja Milić, Ding Dong (2016); Hrvoslava Brkušić, Planine / Montains (2018), Anita Budimir, LEVEL.303 (2015).

Klubvizija je neodvisni filmski laboratorij za 8 mm in 16 mm film v Zagrebu, ki deluje že od leta 2009. Je edini filmski laboratorij za ročno razvijanje filma na Hrvaškem in v regiji. Glavni namen Klubvizije, ki temelji na DIY praksi, je spodbuditi vizualne umetnike za analogni film ter zagotoviti prostor za izmenjavo tehničnih izkušenj. Klubvizija je doslej organizirala filmske delavnice pod vodstvom pomembnih strokovnjakov in ustvarjalcev eksperimentalnega filma (med drugim: Ivan Ladislav Galeta, Jodie Mack, Richard Tuohy, Robert Fenz, Stefano Canapa, …). Pripravljajo tudi filmske projekcije, performanse in predavanja.

Filmski program je sodelovanje med arhivom Postaja DIVA in je del programa FeKK Off 5. festivala kratkega filma FeKK – Ljubljana. Predstavili ga bosta članici Klubvizije, Ejla Kovačević in Anita Budimir. Mirna Pavičić je vizualna umetnica, dela pa tudi na radiu. Ukvarja se zlasti s 16 mm filmom. Njena praksa vključuje AV performanse in ustvarjanje kratkih filmov. Anita Budimir je montažerka, fotografinja, avtorica eksperimentalnih in kratkih filmov, tako digitalnih kot analognih.


Mirna Pavičić, Prvi odstavek / Prvi stavak / First Piece

2019, 2′, 16 mm film (digitalna projekcija)

Vizualna spremljava prvega dela skladbe Tri skladbe za klavir Branimira Norca.


Maja Milić, Ding Dong

2016, 10′, 16 mm film (digitalna projekcija)

Eksperimentalni pesniški film po romanu Aporia, ki ga je napisal Hrvoje Milić. Knjiga je brez zgodbe in je v celoti zgrajena iz notranjih monologov. Stalna in neskončna kontemplacija junaka ustvarja napeto psihodramo, v kateri se skozi zunanjost kažejo njegova zavest in čustva. Odlomki pesniške proze, ki jih bere avtor, zvočna in eksperimentalna raba montaže, podnapisov in črnega zaslona ustvarjajo ritmično spiralo, ki prehaja v (pod)zavest.


Hrvoslava Brkušić, Planine / Montains

2018, 12’, 16 mm film (digitalna projekcija)

Delo izhaja iz diapozitivov, ki so jih našli na Zora filmu, podjetju, ki je v petdesetih letih 20. stoletja izdelovalo izobraževalne filme za predmet geografije. Iz tega nabora je avtorica izbrala samo motive gora. Z rabo postprodukcijskih metod slike oživijo. Gore se vse bolj oddaljujejo in postajajo vedno bolj nerealne. Film se spremeni v duhovno-geografsko potovanje.


Anita Budimir, LEVEL.303

2015, 3′, 16 mm film (digitalna projekcija)

Kratki, eksperimentalni film, poln grafičnih in urbanih elementov. Hektična kombinacija 16 mm filmskega pozitiva, negativa in visokokontrastnega filma. Kaos mestnega življenja in vzdušje mestne vročice sta vizualizirana s kemično poškodovano sliko, nastalo med procesom po imenu Mordançage.

 


Produkcija: SCCA–Ljubljana / Postaja DIVA, FeKK, Film lab Klubvizija Zagreb
Zahvala: Branka Veljin in Anita Budimir, ekipa festivala FeKK