FeKK – festival kratkega filma Ljubljana
Razstava
19.–23. 8. 2025
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Odprtje: torek, 19. 8., 19.30 (vhod z muzejske ploščadi*)
Razstava bo odprta od torka do sobote med 19.00 in 23.00.
Kuratorka: Špela Pipan

Na razstavi Keep the Form Burning[1] Sara Rman v duhu svoje umetniške prakse nadaljuje dialog z materiali, ki se v njenem ustvarjalnem procesu upirajo trajnosti: s fotografskimi C-printi, polistirenom, steklom, smolo in kamnom. V njenem opusu ti materiali niso le nosilci, temveč aktivni agenti – ožgani, stopljeni, odtisnjeni in preoblikovani. Umetnica jih s procesi, ki izhajajo iz medija fotografije, preoblikuje v nekaj novega, kar zahteva premišljeno obravnavo. Razstava se zato odvija v rahlo sanjski atmosferi, kjer upodobljeni kraji in preoblikovani predmeti.
V središču razstave je nova serija skulpturiranih fotografij The Path I Walk On (2025), pri katerih vsaka ujame drugačen mikrokozmos enega samega kraja – obrežja reke, kamor se umetnica vrača že od otroštva. Vidimo vrtince vode, bleščanje svetlobe in posušeno glino na skalnih stenah. Fotografije so natisnjene na viskozo, drapirane čez kamne, ki jih upodabljajo, ter utrjene s polimerno smolo. Tako hibridne forme vzpostavljajo nekakšen lasten geološki spomin – odnos med resničnim krajem in ustvarjeno obliko. Serijo dopolnjuje svetlobna instalacija, v kateri so kamni z istega kraja s postopkom termoformiranja odtisnjeni v polisterensko plastiko. Izvirna podoba izgine – ostaneta le oblika in svetloba.
V delih Echoes of Presence (2024) in Drainform (2025) se umetničin dialog z materiali nadaljuje s preoblikovanjem najdenih fragmentov. V prvem primeru so v plasti polimerne smole ujeti ožgani koščki stekla, kamniti ostanki in sledi podob. Drainform pa je odlitek kanalizacijske apnenčaste tvorbe, najdene pod avtocestnim nadvozom. Ta bizarna, svetlikajoča se masa, ujeta v prozorno smolo, še izraziteje poudarja dvojnost med naravnim in umetnim. Tudi v teh delih so materiali preoblikovani v nove forme, ki se oddaljujejo od izvirnika.
Avtoričin formalni pristop na razstavi ostaja jasen – fotografija ni zgolj odsev resničnosti, temveč prostor intervencije, proces nastajanja in fizično telo samo po sebi. Naslov Keep the Form Burning uteleša ključno načelo njene umetniške prakse: materialno transformacijo, kjer začetna oblika ni nikoli fiksna, temveč se skozi intervencije spreminja in hkrati ohranja. V tem toku materialnih sprememb Sara Rman ustvarja forme kot zapis časa, elementov in lastne prisotnosti. Ne gre za dejanje uničenja, temveč za transformacijo – proces, s katerim materija vstopa v novo, vzporedno materialno resničnost.
Špela Pipan
__________
[1] Pusti formi, da tli
Sara Rman (1992, Ljubljana) je interdisciplinarna umetnica, ki deluje na presečišču fotografije in ročnih obrti. Fascinirajo jo meje – želi jih doseči, preseči in zamegliti skozi procesno usmerjen pristop. Fotografije ne obravnava formalistično, temveč jo zanima njena indeksikalna narava in alternativne funkcije onkraj ustvarjanja podob. (Foto: Peter Giodani)
* Vhod z muzejske ploščadi je po stopnicah in skozi okno. Kdor želi, lahko vstopi tudi skozi glavni vhod stavbe (zvonec SCCA-Ljubljana).
Strokovna sodelavka: Vesna Bukovec
Tehnična podpora: Miha Zupan
Produkcija: Društvo Kraken
Koprodukcija: SCCA-Ljubljana
Podpora: Ustvarjalna Evropa Media, Ministrstvo za javno upravo RS, Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo
Zahvala: Forum/Svetlobna gverila, KELA, Blaž, Ksenija in Egon